Jaakko Keso - Amerikka osa 2
Kommentit (19)
Minä pidin, katsoin kaikki jaksot putkeen.
Kertooko se Bolivista, Argentiinasta ja Chilestä myös?
Vierailija kirjoitti:
Kertooko se Bolivista, Argentiinasta ja Chilestä myös?
Ei.
ykköskausi oli parenpi en tiedä miksi
Parempi Jaakko on sarjoineen kuin tämä Sointu Topinsa kanssa. Jälkimmäinen jää katsomatta ala-arvoisena. Joku siinä on niin tyrkky niin tyrkky.
Ei toimi tuollainen formaatti. Ajellaan ympäriinsä ilman suunnitelmaa ja se näkyy. Haastattelut ovat huonoja, kysymyksiä ei ole mietitty eikä esivalmistelua ole, ainakin siltä vaikuttaa.
Kiinnostavinta tässä oli Keson ja matkaseuralaisen jäykän kiusallinen suhde. Olisi vaan rehellisesti tehnyt sellaisen ohjelman jossa pääosassa on tämä parivaljakko, ilman mukaan ympättyjä tyhjänpäiväisiä haastatteluja joista ei saanut mitään irti.
Iida Tikka on tehnyt Ylelle parempaa podcastia Yhdysvalloista, jos siis kiinnostaa se mitä amerikkalaiset ajattelee.
Minusta se oli ihan mielenkiintoisella formaatilla tehty ohjelma. Mielenkiintoisinta osuutta oli se vanhojen ameriikansuomalaisen tapaaminen. Brandon on suoamalaisen oloinen, mutta hänellä onkin eurooppalaisia juuria.
Ja onhan se Jaakko aika söpö jäbä. Strippibaari osuus olisi myös ollut kiva nähdä!
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi tuollainen formaatti. Ajellaan ympäriinsä ilman suunnitelmaa ja se näkyy. Haastattelut ovat huonoja, kysymyksiä ei ole mietitty eikä esivalmistelua ole, ainakin siltä vaikuttaa.
Kiinnostavinta tässä oli Keson ja matkaseuralaisen jäykän kiusallinen suhde. Olisi vaan rehellisesti tehnyt sellaisen ohjelman jossa pääosassa on tämä parivaljakko, ilman mukaan ympättyjä tyhjänpäiväisiä haastatteluja joista ei saanut mitään irti.
Iida Tikka on tehnyt Ylelle parempaa podcastia Yhdysvalloista, jos siis kiinnostaa se mitä amerikkalaiset ajattelee.
Toivottavasti tulee kolmas kausi, jossa Brandon tulee kuukaudeksi Suomeen. Sitten Jaakko voisi ajeluttaa häntä ympäri Suomea kuukauden ajan. Voisivat käydä esim. Eukonkannon MM-kisoissa, Kotkan Meripäivillä, itärajalla katsomassa vanhoja taistelupaikkoja, Sodankylän elokuvajuhlilla, Kalajoen hiekkasärkillä ja Pori Jazzeissa.
Joka paikassa Brandon kysyy, että mikä Suomessa on meininki, koska kaikkihan täällä härmässä puhuvat englantia.
Vierailija kirjoitti:
ykköskausi oli parenpi en tiedä miksi
Mielestäni tämä toinen kausi on parempi!
Ihastuin Olaus Aliseen tulisesti. En ollut ennen kuullutkaan tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon huonompi kuin ensimmäinen kausi!
Mitään uutta ei tapahdu pelkkää ajamista paikasta toiseen.
Ihan mielenkiintoinen kausi. Tavallaan sen Trumpin suosion tajuaa kun katsoo tätä. Osa vaikutti suorastaan aivopestyiltä, mutta osa oli taas ihan asiallisilta. Oudolle tuntui se uskonnon työntäminen joka asiaan ja sillä selittäminen. Ihmettelin että se suomalainen jenkkifutarikin oli niin uskovainen, ainakin olevinaan. Hänkin oli kyllä ihan leppoisa muuten.
Suurin osa heistä vaikuttikin olevan mukavia ihmisiä. Itseäni toki viehättää enemmän Brandonin ja hänen kavereidensa ajatusmaailma, mutta silti nämä trumpistit tai sinne päin kallellaan olevat olivat aika vilpittömiä omassa uskossaan ja käsityksissään. Minkäs sille. Tykkäsin kuitenkin siitä pienestä kapinallisuudesta joka tuli esiin esim siellä juhliessa, kun kaiki ylisti Trumpia, mutta se yksi jätkä tuli sanomaan vaivihkaa että minä en todellakaan sitä mul kkua äänestänyt se on ihan perseestä ha ha ha.. ja meni bailaamaan muiden joukkoon jotka oli Trumpista innoissaan :D
Ihan hyvä ohjelma kyllä. Kyllä olisi paljon näkemistä tuossakin maassa, mutta olkoon nyt toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon huonompi kuin ensimmäinen kausi!
Mitään uutta ei tapahdu pelkkää ajamista paikasta toiseen.
Eihän siinä pidäkään "tapahtua" mitään sen kummempaa. Ajankuvaa amerikkalaisista, heidän mietteistään jne. Mielestäni oikein hyvä sarja. Pienellä budjetilla tehty, mutta paljon parempi lopputulos mitä ammattimaiset tuotannot saavat koskaan aikaan. Keson ja Brandonin dynamiikka on erittäin hyvä ja kannatteleva koko sarjalle. Keso pitää haastattelut kasassa eikä ota suoraan mitään puolta, kunhan havainnoi niin kuin pitääkin ja antaa haastateltavien puhua.
Katsoin koko kakkoskauden Areenasta. Ykköskaudesta olen nähnyt vain pätkiä. Mun mielestä Brandon on creepyn ja epävakaan oloinen. Miten hän voi edes tulla taloudellisesti toimeen, jos työskentelee Aldin kassalla, vaikkakin oli se pariskunta kämppiksinä.
Brandon kävisi niin suomalaisesta. Kaikki se kiusaantuneisyys, ajoittainen äkeys ym. Sympaattinen kaveri. Samoin Jaakko, joka pikkupoikamaisesti kuvitteli vievänsä Trumpille paketin...
Mukava katsella Ameriikan maisemia. Ja avaahan tämä sitä Trump-myönteistä ajatusmaailmaa kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Katsoin jo viime viikolla koko kakkoskauden. Ajatuksia sarjasta:
- Ihailen Keson taitoa olla hiljaa kuunnellessaan noiden amerikkalaisten juttuja, en varmaan olisi itse siihen pystynyt.
- Osa porukasta on aivan aivopestyjä. Uskonnolla on hirveän helppo ohjailla porukkaa joka on köyhää ja huonosti koulutettua. Osa taas on niin tyhmiä/ajattelemattomia, että menevät mukaan öyhötykseen ottamatta sen tarkemmin kantaa mihin osallistuvat.
- Amerikkalainen kulttuuri on todella maskuliininen. Pitää olla niin äijjjjää, aseita ja helvetin iso auto. Trump kolahtaa tälle porukalle päähän täydellisesti.
- Amerikkalaisten vapaus. Lainausmerkeissä. Mikä vapaus? Noilla ei ole yhtään sen enempää vapautta kuin eurooppalaisillakaan, ellei aseita lasketa. Vapaus näyttää tarkoittavan vain sitä asetta ja uskonnon rajoittamaa elämää.
- Brandon on hyvä lisä sarjaan, ainoa mistä en tykännyt oli se ratissa kiroilu.
- En usko että kirja menee koskaan presidentille asti. Olisin pitänyt kirjan itse ja vaikka jakanut sen jollekin amerikkalaiselle toimittajalle, näin se olisi saanut näkyvyttä ja ehkä joku Valkoisesta talosta olisi sen nähnyt. Olisin halunnut pitää kirjan itse, koska tulevaisuudessa jos/kun asiat menee vielä enemmän perseelleen, se voi olla mielenkiintoinen osa historiaa. Nyt se on todennäköisesti jossain kaatopaikalla.
- Haluan kolmoskauden jossa Jaakko ja Brandon kiertävät kuukauden Suomea, toivottavasti tällainen on tulossa.
Keekko Jaso.