Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Fan, 34:ltä kiellettiin kitaran soitto eläkeläisille tunti viikossa - tukien menettämisen uhalla

Vierailija
08.05.2026 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011983267.html

Helsingin Työvoimapalvelut ja Kela katsoi toiminnan yrittämiseksi ja kehotti lopettamaan. On tämä sairas maa.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälleen on sannamarinin ideoimalla opiskelijaviisumilla tuotu Suomeen ulkomaisen opiskelijan koko perhe: työttömyysetuutta nauttiva vaimo ja ilmaisista opetus- ja terveydenhuoltopalveluista nauttiva lapsi.

Vierailija
22/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JUURI TÄSTÄ jäykästä 60 luvun vanginvartija asenteesta pitäisi päästä suomessa eroon, siis politiikassa ja työelämässä ja joka paikassa, tämä on juuri se "salainen juttu" miksi suomi ei nouse, kun täällä kaikkea ihan turhaa väännetään pilkun tarkasti suuren virkamieskoneiston voimin.

Rahallinen hyöty tuon naisen kitarasoittelusta on ollut nolla mutta työtunteja on uponnut kymmeniä tämän selvittelyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, tämä ei ole sairas maa, tämä on maa, jossa viranomaiset noudattavat lakeja. Meidän tulisi olla iloisia siitä, että viranomainen pyrkii estämään veronkierron ja tukihuijaukset. Kyse on toiminnasta, jota henkilö tekee työtä, josta muille maksetaan palkkaa, joten oletusarvoisesti palkkaa maksettaisiin hänellekin, mutta siitä kieltäytymällä hän saa suurempaa tukea kuin mihin olisi oikeutettu.

Ei tilanne muuttuisi mitenkään, vaikka hän saisi palkan/palkkion noista soittokeikoistaan. Itse asiassa silloin tilanne olisi vielä pahempi, koska silloin kyseinen toiminta olisi yksiselitteisesti työtä, ja hänet määriteltäisiin 100% varmuudella yrittäjäksi. 

Vierailija
24/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ei tapahtunut, nämä uutiset on propagandaa.

Propagandaa keneltä? Hesarin suurin omistaja on miljardööri Antti Herlin ja suurperijä Rafaela Seppälä.

Vierailija
25/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vuodesta toiseen maailman onnellisin maa. En keksi mitään syytä sille kuin nämä rajoitukset ja ohjeistukset.

Vierailija
26/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunista musiikkia soittaa. Olen itse seniorikeskuksessa asukkaana ja olisi luksusta jos joku vapaaehtoisesti täällä haluaisi soittaa.

Vierailija
27/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain edistystä sentään tulossa, jos menee läpi

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/hallitus-esittaa-helpotuksia-opiske…

Vierailija
28/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aiemmin työskennellyt 15 vuotta freelance-toimittajana, ja tiedän että voisin saada juttukeikkoja, jos nyt työttömänä ollessa lähtisin tarjoamaan ideoita eri lehtiin. En usko, että etenkään alussa saisin niin paljon töitä, että pystyisin kokonaan elättämään perheen (olen perheemme ainoa elättäjä), ja en uskalla ottaa sitä riskiä, että yhden lehtijutun kirjoittamisesta minuun lyötäisiin yrittäjä-leima. Näin ollen todennäköisin keino työllistyä on omalla kohdallani käytännössä estetty näiden naurettavien yrittäjyys-tulkintojen vuoksi.

Vierailija
29/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen miehen opiskelun takia lapsensa kanssa loisimaan tulleelta Fanilta ei nimenomaan ole kielletty yhtään mitään. Hän on itse tehnyt päätöksen, koska pelkää sen johtavan tukien lopettamiseen. Yrittäjäksikään (akustisen kitaran rämpyttäminen) ei voinut ryhtyä, kun ei saanut siihen ilmaista starttirahaa. Läpi Suomessa oloaikansa Fan on osoittanut ihailtavaa kykyä adaptoitua loisivaan kansanosaan.

https://anna.fi/ihmiset/matka-naiseksi-feier-fan

Et ymmärrä aiheesta mitään. Sai ilmaisstipendin Rooseveltin yliopistoon Illinoisiin poikkeuksellisen musikaalisen lahjakkuuden takia.

Vierailija
30/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän jotenkin tiivistyi äärimmäisen hyvin mikä nyky-Suomessa on vialla ja miksi tässä maassa menee niin päin helvettiä. 

Vierailija
31/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi saakelin Stasi eli Kehakeskus pitäisi lakkauttaa. Nehän näitä tehtailee ja kyttää. 

Vierailija
32/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas punavihreän tahon mielenosoitus hallituksen toimille. Tyyliin YLE; sitten lähtee hiihto ja pikkukakkonen (ei p-päiväkirjat eikä feministipodit, eikä saavutettujen suojatöiden punarälssi ainakaan).

Siellä pyritään motivoimaan vanhuksia pysymään punavihreän saapujateollisuuden äänestäjänä tyyliin syytä hallitusta kun tämän sinulle tekivät.

Vierailija
33/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus kannustaa töihin ankeuttamalla ja lamauttamalla työttömien elämän. Logiikka on että kun käy duunissa, saa skulaa skebaa vaikka viis tuntia päivässä.

Vierailija
34/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ettette kerro liikkuvanne metsissä tai teidät kirjataan työllistyneeksi metsurina. Tai vaikkapa laula suihkussa jolloin teidän todetaan työllistyneen muusikkona. Lieden käyttö kotona johtaa välittömästi kokiksi toteamiseen ja pullan tekeminen ystäville leipomoyrittäjyyteen 🤔

Vierailija
35/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aiemmin työskennellyt 15 vuotta freelance-toimittajana, ja tiedän että voisin saada juttukeikkoja, jos nyt työttömänä ollessa lähtisin tarjoamaan ideoita eri lehtiin. En usko, että etenkään alussa saisin niin paljon töitä, että pystyisin kokonaan elättämään perheen (olen perheemme ainoa elättäjä), ja en uskalla ottaa sitä riskiä, että yhden lehtijutun kirjoittamisesta minuun lyötäisiin yrittäjä-leima. Näin ollen todennäköisin keino työllistyä on omalla kohdallani käytännössä estetty näiden naurettavien yrittäjyys-tulkintojen vuoksi.

Itselläni sama juttu. Olen taidealalla, ja työttömyysturvasäädökset käytännössä estävät minua työllistymästä. Kaikki se, miten voisin markkinoida itseäni saadakseni työtä, lasketaan työvoimatoimistossa yrittäjyydeksi tai "omassa työssä työllistymiseksi". En voi esimerkiksi esitellä töitäni tai itseäni taiteilijana sosiaalisessa mediassa. Meidän alalla kun töitä ei saa lähettelemällä hakemuksia, vaan homma toimii aivan toisin. Mutta minkäs teet. Oma työelämäni katkesi siihen, kun jouduin ilmoittautumaan työvoimatoimistoon, ja nyt olen työttömyyden vankina siihen asti, että tulen eläkeikään. Tietyllä lailla odotan sitä, koska sitten taas voin alkaa tehdä työtä taiteilijana. Siihen asti pitää vain odottaa tekemättä mitään.

Vierailija
36/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain edistystä sentään tulossa, jos menee läpi

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/hallitus-esittaa-helpotuksia-opiske…

Siltikään et saa rämpyttää kitaraa vanhuksille työttömänä.

Vierailija
37/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on vuodesta toiseen maailman onnellisin maa. En keksi mitään syytä sille kuin nämä rajoitukset ja ohjeistukset.

Varmaan sama taho manipuloi onnellisuusmittareita kenen käsialaa nämä sairaat säännöt on. Joku joka haluaa levittää aatetta. Eihän ennen mitään onnellisuutta edes mitattu. 

Vierailija
38/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois toimittaa kyllä vähän hiillostaa poliitikkoja tästä. Nehän tämän kafkalaisen himmelin on ideoineet. 

Vierailija
39/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas! Täällä sitä vain kirjoitellaan! Odotas kun työkkäri kuulee tästä työnteostasi!

Vierailija
40/89 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus kannustaa töihin ankeuttamalla ja lamauttamalla työttömien elämän. Logiikka on että kun käy duunissa, saa skulaa skebaa vaikka viis tuntia päivässä.

Ei se ole tämä hallitus kuka tämän systeemin on rakentanut. Puolueet sinänsä voisi olla syyllisiä, mutta esim. Kokoomusta ei päästetty hallitukseen ennen 80 luvun loppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan