Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukyydin tuloajaksi merkitty 8.30,lapsi meni ulos 8. 28 ja näki kun taksi lähti pihasta

Vierailija
08.05.2026 |

Soitin perään niin eivät voi kuulemma laittaa uutta kyytiä,veljeni tulee onneksi käymään kohta tässä niin heittää tytön kouluun, myöhästyy muttei voi mitään.

Eikä muuten ole eka kerta taksi tulee miten sattuu.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytön neuvo lähettää lapsi ulos etuajassa.!

Jos tiedotteessa lukee taksin saapuvan klo 08.25 mutta saapuu  yhtenä päivänä 08.15 ja toisena 08.36 niin pitäisikö pistää lapsi ulos 08.00?! Etenkin nepsylapsi (normilapset harvemmin taksilla kulkee) jonka kiinnostus herpaantuu äkkiä ja sitten on jossain puussa kun taksi viimein saapuu. 

Mun normaalit lapset kulkevat koulukyydillä, koska matka on pitkä. Heidän kaltaisiaan on paljon. Ei ole mikään nepsyongelma tämä. 

Vierailija
42/63 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ens kerralla sitten muutama minuutti aikaisemmin

Kun kyydin lähtöaika on klo 8:30, niin klo 8:28 kerkeää hyvin! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan siinä käy kun keittiön kello on kaks minuuttia jäljessä ja taksin kello kaks minuuttia edellä ;) 

Tämä.Eli ajoissa pysäkille.

Vierailija
44/63 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona pitää olla paljon aikaisemmin. Ainakin 5-10 minsaa aikaisemmin. Mulla oli kerran sama ongelma, kun jouduin kulkemaan taksilla (en maksa itse kyytejä !!), olin pikkuisen myöhässä, vahingossa muutaman minuutin, eikä taksia näkynyt. Ne eivät jää odottelemaan, heilläkin on tietyt aikataulut, että joku haetaan silloin ja silloin, seuraava silloin ja silloin jne. Tasan sekunnilleen siihen tiettyyn aikaan. Että ne pysyvät aikataulussa, eikä muille tule sitten viivästyksiä yhden ihmisen takia. Sellainen on todella noloa. Piti soittaa taksi takaisin, tuli hetken päästä . 

Vierailija
45/63 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulukyydin ohikulkuaika oli aikoinaan 8.20. Pysäkillä piti olla vähintään 10min aikaisemmin.

 

Huoltaja opettaa lapsensa toimimaan järkevämmin ja olemaan noutopaikassa ajoissa.

Jos on ilmoitettu että pysäkillä on oltava klo 8:10, homma on ok. Jos on kerrottu että hakuaika on 8:30, kyyti ei voi lähteä aikaisemmin.

Kyllä se vaan voi. Olkaa hyvät ihmiset ajoissa paikalla!

Vierailija
46/63 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasella puetaan riittävästi vaatetta päälle, jotta tarkenee. Auto voi myös mennä rikki tai ajaa ojaan, jolloin pitää pärjätä puoli tuntia pihalla. Nepsyt opetetaan pakolla pysymään paikoillaan pysäkillä ilman kiipeilyä.

 

Mikä tässä on nyt niin vaikeaa? Kasarilla ei kukaan vanhempi olisi mussuttanut näistä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/63 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee sit ne inisee, "et ollut paikalla" tulevat joko etuajassa tai myöhässä ite hakemaan.Pitää varmaan olla 10min aiemmin..

Vierailija
48/63 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lapsesi taas humalassa, kun ei mennyt koulukyytiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/63 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona pitää olla paljon aikaisemmin. Ainakin 5-10 minsaa aikaisemmin. Mulla oli kerran sama ongelma, kun jouduin kulkemaan taksilla (en maksa itse kyytejä !!), olin pikkuisen myöhässä, vahingossa muutaman minuutin, eikä taksia näkynyt. Ne eivät jää odottelemaan, heilläkin on tietyt aikataulut, että joku haetaan silloin ja silloin, seuraava silloin ja silloin jne. Tasan sekunnilleen siihen tiettyyn aikaan. Että ne pysyvät aikataulussa, eikä muille tule sitten viivästyksiä yhden ihmisen takia. Sellainen on todella noloa. Piti soittaa taksi takaisin, tuli hetken päästä . 

Tuo sinun tilanteesi on eri asia. Sä olit myöhässä, jolloin taksi oli jo mennyt. AP:n lapsi oli ulkona ennen noutoaikaa, mutta taksi oli jo mennyt.

Vierailija
50/63 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen av meno.

Jos aikuinen olisi menossa lääkäriin ja joutuisi odottamaan  "tulossa olevaa" taksia 45 min ulkona siitä nousis  kauhea poru.

Mutta lapsen pitäisi seistä kaatosateessa  tai paukkupakkasessa ihan vaan koska taksi SAATTAA tulla etuajassa🙈. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/63 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuo ajat.

Monen monituista kertaa poika soitteli mulle töihin ettei taksia tule ja kun töistä käsin selvittelin asiaa,kävi ilmi että oli käynyt pihassa ja lähtenyt TAI sille päivälle ei ollut edes merkitty kyytiä.

Vierailija
52/63 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vika. Jos olet autisti, niin tiedoksi: kellonajat ei liikennöinnissä ole päivittäin kiveen hakattuja. Tämä tarkoittaa, että ne ajat vaihtelevat. Kuski on ihminen, on muutakin liikennettä jne.

Olkaa aikaisemmin ulkona. Miksi noin tiukka minuuttiaikataulu? 

Miten se on muun liikenteen syytä, jos itse lähtee etuajassa pysäkiltä? Oletko ihan täysjärkinen?

Luetunymmärtäminen on harvinaista nykyisin. Kaikki taidot kuralla. 

Aikataulut voivat vaihdella; kuski voi olla joskus myös myöhässä, muu liikenne jne. 

Älkää erityiset lisääntykö, liikaa on jo nuoria, päivääkään töitä tehneitä eläkeläisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/63 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjätkikin sanoo, että pitää olla vähän aikausemmin odottamassa, ei ole kellontarkkaa tuollainen koululaisten kuljetus.

Vierailija
54/63 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tuli taksi hakemaan, kun oli ollut etuajassa. Eikä toistunut.

En tiedä, millaisia lampaita nykyiset vanhemmat ovat, kun eivät saa hoidetuksi tätäkään asiaa. Pitää vaan esittää reklamaatio oikealle taholle, eli maksajalle.

Ehkä aikataulu oli liian tiukka eikä ehtinyt odottamaan oikeaa aikaa, kun muuten olisi seuraavassa paikassa tullut valitusta siitä, että ei taksi tullut ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/63 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaisjätkikin sanoo, että pitää olla vähän aikausemmin odottamassa, ei ole kellontarkkaa tuollainen koululaisten kuljetus.

 

On se, varsinkin kuljettajille! Minun lapseni ehti hyvin koulukyytiin, vaikka ulko-ovi kolahti kiinni lapsen lähtiessä pysäkille silloin, kun bussin valot jo näkyivät. Mutta meillä olikin maailman paras koulubussin kuljettaja.

Vierailija
56/63 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vika. Jos olet autisti, niin tiedoksi: kellonajat ei liikennöinnissä ole päivittäin kiveen hakattuja. Tämä tarkoittaa, että ne ajat vaihtelevat. Kuski on ihminen, on muutakin liikennettä jne.

Olkaa aikaisemmin ulkona. Miksi noin tiukka minuuttiaikataulu? 

Miten se on muun liikenteen syytä, jos itse lähtee etuajassa pysäkiltä? Oletko ihan täysjärkinen?

Luetunymmärtäminen on harvinaista nykyisin. Kaikki taidot kuralla. 

Aikataulut voivat vaihdella; kuski voi olla joskus myös myöhässä, muu liikenne jne. 

Älkää erityiset lisääntykö, liikaa on jo nuoria, päivääkään töitä tehneitä eläkeläisiä. 

 

Miten sinä selität sen, että tässä tapauksessa oli etuajassa? Selvähän se, että silloin voi jatkaa matkaa, kun lapsi on kyydissä. Tässä tapauksessa ei ollut.

Vierailija
57/63 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttö myös kulki koko ala-asteen taksilla.

Haku-aika oli aina puolelta mutta kerran Katsoin ikkunasta että mitä hemmettiä,koulutaksi tulee pihaan ja kello on  kymmentä yli.  Tyttö oli vielä yöpuvussa pesemässä hampaita! Menin sanomaan kuljettajalle että  hän pahasti etuajassa ja valitti vaan,että pitää kohta olla seuraavassa paikassa.

Vierailija
58/63 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on taksin noutoajaksi merkitty klo 7.10, pysäkille matkaa noin kilometri. Koulusta tuli ohje, että pysäkillä on oltava klo 6.40, jotta liikenne varmasti sujuu joustavasti. Kun ihmettelin tätä, niin huomasin, että koska koulumatka-aika päivässä saa olla vain 2,5 h, niin noutoajat on virallisesti ilmoitettu siten, että matka-aika ei ylity. Todellisuudessa matkoihin kuluu enemmän aikaa, taksi on pysäkillä noin klo 6.45. Ilmoitin kyydeistä vastaavalle henkilölle, että lapseni on pysäkillä virallisesti ilmoitettuna aikana ja jos taksi on jo mennyt, niin keksitte varmasti keinon saada lapsi kouluun. Saman ilmoituksen teki kolme naapuria. Yllättäen saatiin 6 lapselle koulukuljetus vasta klo 7.30, mutta myös uhkaus, että ensi vuonna lapset noudetaan 4 km päästä kotoa, saavat luvan kävellä.

Koulumatka on noin 11 km, missään korvessa emme asu.

Ennen pyöräiltiin tuo matka ja kyytin sai jos asui vähintään 15 km päästä koulusta

Vierailija
59/63 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi on lähtenyt liian aikaisin.

Yhteys virkamieheen, siihen joka vastaa näistä koulukyydeistä.

Vierailija
60/63 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinnasta kuljetetaan ruotsinkielisiä lapsia Tampereelle taksilla. Kustannus n. 12 000 euroa kuussa. tulee kuulemma halvemmaksi kuin koululuokka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän