Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tykkäät pitää kesäloman?

Vierailija
08.05.2026 |

Minä pidän kesälomat elokuussa. Työssäni pääsen kesällä paljon ulkoilemaan, ja kesässä onkin parasta just lämpö ja auringonpaiste. Kesällä jaksan olla liikkeellä vaikka aamusta iltaan, toista on syksyllä ja talvella.

Syksy menee tosi nopeasti kun loman jälkeen on enää 4 kk vuotta jäljellä.

Tämä onkin viimeinen vuosi hetkeen kun lomailen elokuussa, sillä lapsi aloittaa vuoden päästä koulun. 

Milloin tykkäät lomailla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin vapaasti valita, niin ehkä juhannukselta eteenpäin 4 viikkoa. Ei vain ole töiden puolesta mahdollista, joten lomailen 3 viikkoa heinäkuussa ja irtopäiviä siellä täällä.

Vierailija
2/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin valita, niin ehdottomasti kesäkuussa. Vihreintä ja valoisista. Tykkään myös käydä jossain Etelä- tai Keski-Euroopan kohteessa ja siellä paras aika on alkukesästä. Ja jos loma on loppukesällä niin koko kesä on pelkkää loman odottamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaihtoehtoja valita itse. Juhannuksen jälkeen 4 viikkoa lomaa. 

Vierailija
4/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinä-, syys- ja lokakuussa.

Vierailija
5/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä.

Vierailija
6/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jään juhannuksena lomalle ja palaan elokuussa töihin. Syksyllä viikko, jouluna viikko ja keväällä viikko tuohon päälle.

Vierailija
7/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisen työsuhteen kesiksi. Omaa lomaa on kesä-, heinä- ja elokuu, ollaan aina reissussa. Kertyneet lomat otan rahana.

Vierailija
8/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko heti kesäkuun alussa ja kolmisen viikkoa heinä-elokuussa. 

Vierailija
9/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä olin työelämässä, halusin aina loman touko-kesäkuussa. Pidin pitempiäkin lomia palkattomana mutta heinäkuun olin aina töissä, eipä tarvinnut muiden tiimiläistenkään pähkäillä kun pystyivät olemaan sen haluamansa heinäkuun pois. Lapsettomana mieluummin lomailee johonkin muuhun aikaan kuin vilkkaimpaan lomasesonkiin. Matkustaminenkin paljon edullisempaa ennen koulujen loppumista. 

Vierailija
10/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti heinäkuussa. Kesäkuu yleensä aina kylmää ja sateista, elokuun aamut jo kosteita ja alkaa olemaan syksyistä. 

Vierailija
11/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nyt pariin vuoteen ole ollut lomia kun ei ole ollut töitäkään. Mutta aikaisemmin tykkäsin pitää kesäloman heinä-elokuussa kun on lämpimintä. Joinakin vuosina olin kesän töissä, kun ei saatu kesäsijaisia, ja pidin sitten talvella pitkän talviloman tropiikissa, eikä sekään hassumpaa ollut. 

Vierailija
12/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa. Kiva paeta pakkasia etelän lämpöön.

Vierailija
13/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun vielä olin työelämässä, halusin aina loman touko-kesäkuussa. Pidin pitempiäkin lomia palkattomana mutta heinäkuun olin aina töissä, eipä tarvinnut muiden tiimiläistenkään pähkäillä kun pystyivät olemaan sen haluamansa heinäkuun pois. Lapsettomana mieluummin lomailee johonkin muuhun aikaan kuin vilkkaimpaan lomasesonkiin. Matkustaminenkin paljon edullisempaa ennen koulujen loppumista. 

Olen heinäkuussa vaan kotona ja syys-lokakuussa reissuun. 

Vierailija
14/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1 - 31.12

T:Pitkäaikaistyötön

Vierailija
15/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri vuosina eri aikaan, riippuen elämäntilanteesta. Silloin kun lapset oli koulussa niin yritin pitää koulujen loma-aikoina. Työskentelin jopa joitakin vuosia opettajatehtävissä AMK:ssa, yhtenä motiivina juurikin se, että sai lomat samaan aikaan koululaisten kanssa. Nykyään lomailen mieluiten pimeään aikaan vuodesta, marraskuussa on hyvä lähteä pois Suomesta.

Vierailija
16/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syys- tai lokakuussa. Saan itse valita. Heinäkuu hyvä aikaa olla töissä; koko muu Suomi lomailee joten hyvin aikaa tehdä rauhassa rästityöt.

Aivan parasta aikaa, syksy kauneimmillaan täällä pohjoisessa ainakin. Lisäksi metsästän, joten siksikin pidän syksyllä. 

N41

Vierailija
17/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä nyt pariin vuoteen ole ollut lomia kun ei ole ollut töitäkään. Mutta aikaisemmin tykkäsin pitää kesäloman heinä-elokuussa kun on lämpimintä. Joinakin vuosina olin kesän töissä, kun ei saatu kesäsijaisia, ja pidin sitten talvella pitkän talviloman tropiikissa, eikä sekään hassumpaa ollut. 

Ääni täältä heinäkuussa työskentelylle. Silloin on yleensä töissä mukavan hiljaista ja pystyy tekemään myös rästiin jääneitä töitä, jotka vaativat keskittymistä. Eikä heinäkuussa työskentely tarkoita etteikö kesästä voisi nauttia, esimerkiksi voi mennä rannalle työpäivän jälkeen ja työlounaankin voi syödä ulkona auringossa tai torilla. 

Vierailija
18/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa olen aina pitänyt.

Vierailija
19/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä

Vierailija
20/27 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa. Miehen kesäloma on automaattisesti silloin, ja tykätään lomailla samaan aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän