Mikä sinulla aiheutti isoimman ns. rupsahduksen, oliko sairaus vai lihominen vai joku muu?
Kommentit (42)
Aivoinfarkti 52 vuotiaana, en saanut vaihdevuosiin hoitoa. Löytyi kilpirauhassairaus, ei muuta.
Nyt lihonut jonkin verran ja väsyttää vieläkin. Olen 61 v. Nainen, naimisissa 40 v mieheni kanssa, onneksi on ihana perhe.
Ikä on ollut. Mutta sekin aplle ällistys.
Avioliitto, lapsi joka ei nukkunut 5 vuoteen, stressin aiheuttama vakava unettomuus.
Muutot hartiavoimilla 10v aikana 4 maata ja 10 muuttoa.
Menetetyt läheiset.
Suurinmpana sokerin vetäminen pahaan oloon.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuus
Näinpä. Siihen on vaan totuteltava. Ja jos ei totu, niin joku kyllä muistuttaa...
4-kymppisenä sairastin keuhkokuumeen, ja sen jälkeen olo alkoi tuntua paljon vanhemmalta ja raihnaammalta.
Ei ole tapahtunut mitään rupsahdusta. Olen vain komistunut. Näytän 20-25-vuotiaalta edelleen. M35
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä rupsahtanut.
N46
Sama. Kiinnostaa nähdä, mitä sitten tapahtuu kun sen aika on.
Vierailija kirjoitti:
Geenit! Kauhean roikkuva kasvojen iho - vaikka ikää on vasta pikkuisen päälle 30v. Elämäntavat tip top kunnossa, bmi 20, ei lapsia.
Kyllä noin laiha rupsahtaa
Ikä, kun alkoi lähestyä 60v. Muistan saman äidilläni, sellainen radikaalein ihomuutos.
Minusta olen koko elämän vanhentunut aika tasaisesti. Ihan ikäiseltäni aina näyttänyt, mutta isoja rupsahduksia ei ole tullut - ennen kuin nyt. Nyt kaula on vanhentunut ja tämä on uusi juttu, tullut vuoden aikana.
Vaihdevuodet minulla oli 53-vuotiaana ja nyt olen 57 v.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle sen aiheutti dementia.
Et ymmärtänyt edes yksinkertaista kysymystä.
Laihdutus, muutuin rusinaksi ja hiukset oheni.
Vierailija kirjoitti:
Pantiin pilalle... vaikka hauskaa se oli. Nautin joka työnnöstä,,,
Tuota et usko ittekkään! Uskottavampaa jos kertoisit juurisyistä lähtien. Vaihtuvat partnerit, taudit, alkoholi ym. Huono elämä, pelkkä yhden kanssa paneminen ei vanhenna, päinvastoin, himo liikuntaa!
Nelikymppisenä raudanpuute aiheutti jo kilpirauhasenkin vajaatoiminnan. Hormonitoiminta sakkasi, aineenvaihdunta sakkasi, aivot olivat puuroa. Iho ei tästä enää palaudu kun ehti kuivua ja rytistyä, mutta voimat onneksi palasivat ja jaksan taas liikkua. Kaikki sympatia kroonisesti sairaille!
Masennus ja 3 vuoden päivittäinen ryyppyputki
Masennus ja lihominen.