Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikävuodet 37 -> 47

Vierailija
07.05.2026 |

Valtava muutos. Ulkonäöllisesti ja henkisesti. Elinvoima laskenut puoleen. Huolia paljon. Nauttikaa hyvistä ajoista, yhtäkkiä ne voivat olla ohi. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep niin on. Ja menee muuten niin hujahduksessa tuo vuosikymmen ettei tosikaan.

Vierailija
2/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon puolivälissä eli 37-> 42. Mikään ei ole muuttunut. Lienee siis yksilöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon puolivälissä eli 37-> 42. Mikään ei ole muuttunut. Lienee siis yksilöllistä.

Ei mullakaan vielä nyt 44-vuotiaana. Voihan se olla, että romahdus on äkillinen.

Vierailija
4/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöllisesti ehkä muuttuu mutta ei mulla ainakaan energia ole hävinnyt mihinkään.

Multa kysyttiin paperit nelikymppiseksi asti mutta enää ei kysytä joten kai ikä näkyy. 

-N46

Vierailija
5/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan vielä nyt 44-vuotiaana. Voihan se olla, että romahdus on äkillinen.

Tai sitten avaaja ei ole pitänyt huolta itsestään.

Vierailija
6/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole hetkeen päässyt hokemaan mä haluan olla vain kaveria? Kissankusen hajuinen kämppä ja viinitonkkakännit?

Vierailija
7/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Onneksi ollut huolia lapsesta ja teinistä asti.

Vierailija
8/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo kuitenkin tapahdu jo ikävuosien 36-46 välillä?

Vierailija
9/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika katkeran oloinen avaus. Mulla vajaa 5-kymppisenä hauskempaa kuin koskaan.

Vierailija
10/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 ja ei tosiaan noin. Olen hyvässä kunnossa, onnellisempi ja tasapainoisempi kuin 10 v.sitten. Mikään elämän osa-alue ei ole huonommin. Ei siis pidä yleistää. 

Vierailija
11/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 55 vuodessa oppinut, että elämän hyvät ajat eivät ole iästä vaan elämäntilanteesta kiinni.

Vierailija
12/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 35-45

Vierailija
13/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naisen elämän paras aika alkaa siitä 45-vuotiaasta ylöspäin. Lapset isoja, on aikaa ja rahaa tehdä mitä halutaan. 

Vierailija
14/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu elämän valinnoista. Itse ainakin olin ihan liekeissä ja olen vieläkin. 

Vierailija
15/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika huomaamatonta muutosta, mutta muutosta kuitenkin 37-vuotiaasta 44-vuotiaaksi ja sitten rysähti esivaihtarit kaikkine mahdollisine ja mahdottomine oireineen liki kertalaakista päälle. Samaan syssyyn sitten vielä alkoi pari perinnöllistä sairautta ilmoitella itsestään vaikka aina olin yrittänyt kaikin tavoin välttää niihin sairastumasta. Ilmeisesti perimäänsä vastaan on turha tapella, ihan hukkaan heitettyä aikaa ja energiaa.

Lisäksi on kylmäävä tunne ajatella, että olen nyt samanikäinen mitä oma äitini ysärin puolivälissä eli ihan hetki sitten ja nyt hän on liki kasikymppinen ja pian täysin liikuntakyvytön (kiitos saman perimän).

Ihmisen elämä on oikeasti tosi lyhyt ja varsinkin se ns hyvien vuosien aika.

Vierailija
16/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tässä puhuttiinkin naisista. En tiennyt.

Vierailija
17/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo tuli jo 27 > 37 sairastumisen myötä. Ne menetykset ja surut on jo surtu. Nyt ei enää jaksa kiinnostaa, mitä tulee.

Vierailija
18/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en huomannut noissa ikävuosissa muutosta missään muussa kuin ulkonäössä.

Vierailija
19/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan ulkonäöstä, niin Itse huomasin kavereista, että tuossa 37-38 iässä melkein kaikki vanhenivat todella nopeasti. Eivät toki näyttäneet senkään jälkeen vanhoilta, mutta eivät näyttäneet enää nuorilta. Toinen pointti oli siinä 47 ikävuoden tienoilla, josta eteenpäin kaikki sitten näyttivätkin sitten vanhoilta. Kymmenessä vuodessa tapahtui paljon.

Vierailija
20/27 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta naisen elämän paras aika alkaa siitä 45-vuotiaasta ylöspäin. Lapset isoja, on aikaa ja rahaa tehdä mitä halutaan. 

Oli se mullakin hyvää aikaa, vaikka kaikki viisi lasta olivat vielä alaikäisiä, kun olin 45, nuorin vasta 2-vuotias. Rahatkin oli aika tiukilla, mutta elämä oli mukavaa. Ei ehtinyt mitään romahduksia miettimäänkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan