Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7385)

Vierailija
7381/7385 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä nämä tässä mainitut autoporukan miehet olivat joita salakuunneltiin?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006300055.html

 

Oliko toinen välikäsimies? Tuossa sanotaan, että oli käyttänyt pankkikorttia useissa baareissa.

Kyllähän tämä olisi kerrottu esim. podcastissa ihan selkeästi jos välikäsimies olisi osa autoporukkaa. 

Mielestäni podcastissa kerrottiin, että välikäsimies tunsi ainakin yhden niistä seitsemästä miehestä. Tuo oli kesän 1999 jenkkiautoporukka. Sitten ihan eri porukka oli se, jonka kyytiin Raisaa ei otettu just ennen katoamista.

Vierailija
7382/7385 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuli tuosta mieleen, että JOS välikäsimiws ja/tai hänen kaveri liittyi jollain tapaa siihen aiempaan tapaukseen (7 miestä) oli/olivat yksi heistä, niin soitteluhan saattoi liittyä myös tuohon?"

7 miehen autoporukka on eri ihmisiä kuin välikäsimies ja hänen kaverinsa (jota sanottiin yhdeksi Raisan poikaystäväksi).

Mutta välikäsimies tunsi 7 kundin porukasta ainakin yhden ja se oli tämä Raisan kännykätön ihastus.

Mistä tämä tieto on peräisin? En muista, että aikakaan podcastissa näitä olisi mitenkään linkitetty samoiksi ihmisiksi. 

Mielestäni podcastissa oli nimenomaan, että tämä välikäsimies tunsi ainakin yhden 7 miehen porukasta. Ja jostain tuli se info, että välikäsimiehen kaveri oli just se Raisan ihastus, joka oli yksi niistä 7 miehestä sinä kesäyönä siellä kämpillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7383/7385 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten ketjun häiriköt hävinneet kuin tuhka tuuleen muutama päivä sitten. 

Ehkä he pelästyivät, heidät bannattiin tai päättivät mieluummin viettää kesälomaansa muualla kuin roikkumalla netissä. Nythän on kesä kauneimmillaan, ihmisillä on mökkejä ja muutakin puuhasteltavaa kuin tuhrata kalliita tunteja tähän.

Vierailija
7384/7385 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se kaveri todennut ja nähnyt, ainakin kuullut, että joku ihastus siinä on tai sellainen on tulossa tai Raisa sellaisen luo menossa. Kyllä tytöt keskenään puhuu. Kertomuksensa ei tue tätä lainkaan, vaan antoi rahaa, että Raisa pääsee muka kotiin. 

No tarkoitin tietenkin, että Raisa kohtasikin tämän ihastuksen TÄYSIN SATTUMALTA sen jälkeen, kun hänet oli jätetty yksin!

Tällä ihastuksella ei ollut kännykkää, Raisa ei tiennyt tämän ihastuksen liikkeistä tai menemisistä yhtään mitään soittamatta sille välikäsimiehelle. Välikäsimieheltä aina uteli kundin menemisistä. Ei ole ensimmäinen tai toinenkaan kerta, kun keskustan yössä törmää kaikenlaisiin tuttuihin. Ysärillä hyvinkin tavallista. Varsinkin jos tiesi ihmisten vakiopaikkoja, niin äkkiäkös löysi haluamansa tyypit.

Enkä usko, että tyttökaveri antoi rahaa, että Raisa pääsee kotiin. Ei ole missään ikinä puhuttu, että Raisa jättäisi illan kesken ja menisi kotiin. Tuo rahanantaminen oli vain sepustus, jotta ei näyttäisi suuren yleisön silmiin pahikselta jätettyään kaverinsa yksin kadulle.

Raisan ilta oli nuori, oli ollut keskustassa vajaa puolitoista tuntia vasta. Ihan taatusti oli jatkamassa iltaansa pilkkuun asti. Kotibileisiin Raisa oli menossa, ei kotiin.

Välikäsimiehen mukaan hän oli liikkeellä toisen pojan kanssa ko. iltana ja poliisin mukaan Raisa puhui hänen kanssaan puhelimessa, oliko peräti viimeinen puhelu? Välikäsi väitti poliisilla olevan virhe tiedoissa. Kyllä välikäsi olisi tiennyt jos tämä ”ihastus” oli myös liikkeellä. 
Toisaalta, välikäsi oli Raisan kanssa paljon yhteyksissä, mikä oli todellisuus hänen ja Raisan väleistä? 

Vaikka välikäsimies puhuisikin totta, että oli toisen miehen kanssa liikenteessä tuona yönä, samalla kadulla kuin Raisa, niin onhan Raisa voinut sattumalta törmätä siihen ihastukseensa eli välikäsimiehen kännykättömään kaveriin, joka oli yksin liikkeellä tai jonkun muun kundin kanssa.

Sitten Raisa onkin ollut tuon ihastuksen ja sen kaverin kanssa loppuillan. Tai sitten ovat kaikki olleet yhdessä, välikäsimies myös.

Tai voiko olla, ettei mitään ihastusta edes ollut olemassa, vaan välikäsimies onkin itse ollut ihastunut Raisaan? Aika erikoista että Raisa on seurustellut ja olisi samalla ollut avoimesti ihastunut johonkin toiseen. Liekö totta ollenkaan.

Välikäsimies on taatusti ollut ihastunut Raisaan. Se kuultaa läpi siitä haastattelusta. Ja nimenomaan yksipuolisen ihastunut.

Teinit nyt voivat ihastua keneen tahansa eikä se autonrassaajakundi ollut edes mikään ns. vakava pitkäaikainen kundikaveri. Eli ei mitään ihmeellistä tai uutta auringon alla, jos ihastuu moniin samaan aikaan tai pyörittää useampaa ja deittailee, ihan normaalia teini-ikää. 

Vierailija
7385/7385 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että jotain poliisikin meiltä salailee.  Ehkä tutkinnallisista syistä ei voi kertoa kaikkea, mitä tietävät.  Sen takia tätä kaikkea on niin vaikeaa hahmottaa, kun palapelistä puuttuu palasia.  Ehkä heillä on vahva epäilys tekijästä mutta näyttö ei riitä syytteeseen?

Mä veikkaan tätä myös. Ja näköjään yleisen lynkkauksen pelossa poliisi sitten on vain toistanut näitä ihme tutkintalinjoja naisparista, taksista sun muusta ja ollut lähestulkoon hiljaa kaikista näistä miehistä, jotka Raisa tunsi.

En kyllä usko, että poliisilla mitään syytä salailuun. Kadonnutta etsitään todella.. Toki etsittävän kuvat tulevat kotiväeltä, eikä poliisilta ja perustiedot kadonneesta. He sitten toimittavat niitä eteenpäin, kuten katsovat tarpeelliseksi tai kiireelliseksi. Eihän poliisi ole ollut ottamassa Raisasta rippikuvaa, vaan joku muu kuvaaja. Mielestäni poliisin monet linjat jutussa ovat perusteltuja, koska ilmeisesti heti on valjennut, että mikä vain voi olla mahdollista. 

Mitä tulee poikaporukkaan, poikaystävään tai kandidaatteihin ja laajenettuun sellaiseen, niin olisin hieman skeptinen, koska siellä ei ollut mitään ykkös kohdetta Raisalla kenen kanssa iltaa viettää. Enemmän ihmettelisin tätä huittisiin menoa ja mihin Raisa siinä rytäkässä katosi. 

Todellakin kaikki poliisien linjat ovat relevantteja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi