Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (6465)
Alibilla voisi autokaverit tosiaan rajata epäiltyjen ulkopuolelle. Sitä poliisi ei ole tehnyt.
Minä en tuota pukeutumista ihmettele. Lokakuun alku on vielä ihan bleiserikeliä. Tuskin hän myöskään omisti useita aikuiselta näyttäviä vaatteita, jotka menivät myös bilevaatteista.
Mulla on hämärä muistikuva, että olisi sanottu, että kaverin puhelin paikantui Huittisiin silloin yöllä.
Vierailija kirjoitti:
näyttääkö punaruskea hius vaalealta pimeässä?
Ei näytä. Pimeässä tai erittäin hämärässä valaistuksessa punaruskea hius näyttää tummalta tai jopa lähes mustalta.
Eli havainnot vaaleasta ovat päin prinkkalaa
Tämä on hyvä pointti. Kaikki silminnäkijöiden havainnot vaaleasta, pitkästä tytöstä on joitakin muita kuin Raisa.
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään se,että jätetään yksin ja katoaa sen vuoksi, on varmaan raskas taakka kantaa.
Miksi moukka toitat tätä samaa . ?????????????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä. Pimeässä tai erittäin hämärässä valaistuksessa punaruskea hius näyttää tummalta tai jopa lähes mustalta.
Tämä on hyvä pointti. Kaikki silminnäkijöiden havainnot vaaleasta, pitkästä tytöstä on joitakin muita kuin Raisa.
Vastasit itsellesi. Tämä ei pidä paikkaansa. Kuka mitenkin hiukset tulkitsee, täällä aiheesta vatkottu jo 3 sivua.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että kaveriporukla olisi julkisesti poissuljettu epäilyistä jos varma alibi. Niin ei ole tehty näiden vuosien varrella ja he ovat tästä illasta ainoat, joista poliisi ei puhu julkisuudessa. On puhuttu Sipe Santapukit vartiat vartioitu kiinteistö butit rakenmusmiehet varusmies ja pizzeriayrittäjät.
Niin olisi, ja olisi ollut heidän kannaltaan melkoisen tärkeää suhtautua heihin asianmukaisella vakavuudella kuulustelemalla ja vahvistamalla alibi vaikka Huittisten Seurahuoneen henkilökunnalta. Jos Raisa voidaan muka muistaa, tämä porukka on pakko muistaa myös, koska heitä oli useita ja Huittinen seurahuoneineen Tampereeseen verrattuna todella pieni paikka. Lisäksi tässä tapauksessa Huittisiin paikantuva puhelin ei kerro mistä syystä he olivat totanoinniin Huittisissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hämärä muistikuva, että olisi sanottu, että kaverin puhelin paikantui Huittisiin silloin yöllä.
Minullakin hämärä muistikuva että olisisanottu, että kaverin puhelin paikantui Piikkiöön silloin yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tuota pukeutumista ihmettele. Lokakuun alku on vielä ihan bleiserikeliä. Tuskin hän myöskään omisti useita aikuiselta näyttäviä vaatteita, jotka menivät myös bilevaatteista.
Minä taas ihmettelen. Meistä kukaan ei tiedä hänen vaatevarastoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen äitiä. Miksi hän päästi 16-vuotiaan tytön baariin?
Tuohon aikaan oli hyvinkin yleistä, tänä päivänä se ei niin helposti enää onnistu kun paperitkin syynätään tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasit itsellesi. Tämä ei pidä paikkaansa. Kuka mitenkin hiukset tulkitsee, täällä aiheesta vatkottu jo 3 sivua.
Kun puhutaan vaaleasta tytöstä, tarkoitetaanko vaaleahiuksista vai vaaleaihoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saman ikäinen kuin Raisa, eikä tuossa iässä ollut suuria vaatevarastoja. Raisa oli urheilija, joten arkivaatteet varmaan aika erilaiset.
Yksi asia vielä autoon liittyen: Miksi olisi poistunut baarista autolle, ellei kyytiä oltu luvattu? Varsinkin jos pitää paikkansa että baarissa oli "seurue" (se mistä videokuvaa, mitä ei ole julkaistu).
Tarkoitan sitä, että oli kaverinsa kanssa baarissa, ja ilmeisesti oletus oli, että pääsee kaverin poikaystävän kyydillä Pirkkalaan tm. mihin olikaan menossa. Tuosta kyydistä lienee oli sovittu jossain kohtaa, toki asiat voi muuttua matkan varrella, mutta ajan takaa sitä, että miksi kyyti peruuntui vasta autolla?
Sanotaan ettei autossa ollut tilaa, se voi toki pitää paikkaansa, mutta yleensä jos on kyydistä ollut puhetta/se on jo luvattu, ilmoitetaan ettei kyytiin mahdukkaan. Voisi kuvitella, että kaverin ja poikakaverinsa olivat kuitenkin olleet yhteyksissä illan mittaan, vähintäänkin sopineet mistä ja milloin kaveri haetaan kyytiin.
Jos se että auto on täynnä tuli yllätyksenä, pidän ihmeenä ellei autolla puhuttu siitä "mitä nyt tapahtuu" --> Kaverilla pitäisi olla tieto siitä mitkä aikeet oli kun autoon ei mahtunut.
Ja oliko auto oikeasti täynnä, vai sanottiinko vain niin? Jos ei halunnut kyytiin (esim. joku autossa oleva ei halunnut, ihan esimerkkinä koska oli jonkun exä/nyxa tm. draamaa) tai humalatilan takia tai vastaavaa.
Mutta se, että autolle vain mentiin, sori tää onkin jo täynmä, mutta kattellaan -tyyppinen kulku ei ole uskottava. Tuossa tilanteessa on joku tietokatko ollut, ettei autoon mahdu, ja varmasti on puhuttu siitäkin mihin nyt sitten, ja mikso se 20mk annwttu.
Mutta miksei noita titoja o,e julkaistu? Sitä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
No ei taatusti ole sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saman ikäinen kuin Raisa, eikä tuossa iässä ollut suuria vaatevarastoja. Raisa oli urheilija, joten arkivaatteet varmaan aika erilaiset.
Ketään ei kiinosta mitä rättejä sinulla oli. Et saatana voi lonkalta puhua mitä vaatteita Raisa omisti.
"Hiustenväri voi teinitytöillä muuttua yhdessä yössä vaikka miksi. Varsinkin Tampereella."
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos Raisa elääkin joosain mukava ja rauhallista elämää, ap?
Nnoooo minä kallistun sitten joka suuntaan spekuloimaan millä ilveellä tätä lähtisi ratkomaan. Jännää muuetes
Tedääpäs naiset yhteenveto paljonko tämä rikos on selvinnyt näillä harhaisilla arvuutteluilla????? Vastatkaa !!!!
"Tampereella oli myös pidetty päivällä EU:n oikeus- ja sisäasioiden huippukokous, minkä takia kaupungissa oli poliiseja kaikkialta Suomesta."
Nyt ymmärrän, kun tässäkin ketjussa on sanottu moneen kertaan, että joku poliisi on tämän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei taatusti ole sanottu.
Tälläseen väittämään tarvitaan aina joku lähde.
Uskon, että kaveriporukla olisi julkisesti poissuljettu epäilyistä jos varma alibi. Niin ei ole tehty näiden vuosien varrella ja he ovat tästä illasta ainoat, joista poliisi ei puhu julkisuudessa. On puhuttu Sipe Santapukit vartiat vartioitu kiinteistö butit rakenmusmiehet varusmies ja pizzeriayrittäjät.