Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (3126)
"Operaattorilta saa myös tiedon mitkä muut puhelinnumerot ovat olleet samassa tukiasemassa kiinni kun Raisan puhelin näin pystyisi päätteleen kenen kanssa Raisa on iltaa viettänyt."
Tähän voisi vastata, että suuri osa kaikista Tampereen alueen puhelimista. Niin tarkkoja tietoja ei ole olemassa, että voisi ihmiset paikallistaa tai yrittää päätellä kuka oli kenenkin seurassa.
Vuonna 1999 kuluttajapuhelimissa ei ollut GPS-vastaanottimia, puhelin tiesi vain sen mihin mastoon se oli yhteydessä. Tampereen keskustassa oli lauantai-iltana tuhansia ihmisiä.
Kuitenkin omituista ettei missään juuri puhuta tutkintalinjasta jossa kavereita edes epäiltäisi , vaan kaikki muut spekulaatiot elää..
Ehkäpä heitä epäillään.
Voisiko auttaa jos noista epäselvistä vihjeistä joku vaikka tunnistaisi itsensä ja kertoisi että minä olin se kylmissäni oleva tyttö kadulla X? Saisi ainakin joitakin turhia vihjeitä suljetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Minfosta lainattu teksti: "Ei taida suomen rikoshistoria tuntea tapausta, missä vahingossa yliajettu otetaan kyytiin ja piilotetaan jonnekin."
Tulipa tuosta mieleen, että just katselin Netflixiin tulleen murhadokkarin Skotlannista.
Siinä Skotlannin maaseudulla asuneet noin 28-vuotiaat veljekset olivat ajaneet syrjätiellä polkupyörällä ajaneen miehen päälle, mies oli viskautunut konepellin kautta maahan. Mies oli vielä elossa. Mitä tekee veljekset? Ajoivat kotiin, vaihtoivat kengät, vaatteet, ottivat hanskat, vaihtoivat auton. Ajoivat takaisin ja ottivat hengissä olleen miehen auton lavalle, ajoivat tiluksilleen ja hautasivat sinne ja olivat hiljaa.
Miehet jäivät kiinni vain siten, että he kertoivat asiasta uudelle tyttöystävälle, joka kertoi asiasta poliisille.
Ilman tyttöystävää miestä ei olisi ikinä löydetty. Tuokin mies ehti muutaman vuoden olla täysin kadoksissa, katosi kuin tuhka ilmaan ajettuaan jotain hyväntekeväisyyspyöräilyä.
Kenellekkään ei tullut mieleenkään tuollainen skenaario.
Tämän dokkarin nimi on "Olin murhaajan morsian".
6. suosituin sarja tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo kaveriporukka antanut julkisuuteen itkuisia haastatteluita ja ihmetelleet, tutkineet osaltaan? Ei. He ovat olleet hiljaa. Eivät halua huomiota itseensä.
Höpö höpö.
Jopa Piia Ristinkankareen kaverit ovat kertoneet tietonsa. Miksei Raisan?
No jos mitään muuta tietoa ei ole ollut antaa...? Kyllähän joku niistä olisi puhunut jos illan aikana olisi ilmaantunut jonkinlaista riitaa sun muuta.
Eikö nimenomaan silloin oltaisi hiljaa, jos riitaa?
Mitähän heistä on mahtanut aikuisina tulla?
Vierailija kirjoitti:
Minfosta lainattu teksti: "Ei taida suomen rikoshistoria tuntea tapausta, missä vahingossa yliajettu otetaan kyytiin ja piilotetaan jonnekin."
Tulipa tuosta mieleen, että just katselin Netflixiin tulleen murhadokkarin Skotlannista.
Siinä Skotlannin maaseudulla asuneet noin 28-vuotiaat veljekset olivat ajaneet syrjätiellä polkupyörällä ajaneen miehen päälle, mies oli viskautunut konepellin kautta maahan. Mies oli vielä elossa. Mitä tekee veljekset? Ajoivat kotiin, vaihtoivat kengät, vaatteet, ottivat hanskat, vaihtoivat auton. Ajoivat takaisin ja ottivat hengissä olleen miehen auton lavalle, ajoivat tiluksilleen ja hautasivat sinne ja olivat hiljaa.
Miehet jäivät kiinni vain siten, että he kertoivat asiasta uudelle tyttöystävälle, joka kertoi asiasta poliisille.
Ilman tyttöystävää miestä ei olisi ikinä löydetty. Tuokin mies ehti muutaman vuoden olla täysin kadoksissa, katosi kuin tuhka ilmaan ajettuaan jotain hyväntekeväisyyspyöräilyä.
Kenellekkään ei tullut mieleenkään tuollainen skenaario.
Pakko oli avautua jollekkin.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei ole sulkenut pois, että ystäväporukka ei olisi yhä epäilty.
Vai onko?
On sanottu, että kaikki tutkintalinjat ovat auki.
Virpi Butt on monen todistajan mukaan mahdollinen vaihtoehto, mutta turkkilainen mies on myös varsin mahdollinen vaihtoehto, myös autoon nappaaminen on uskottava vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko auttaa jos noista epäselvistä vihjeistä joku vaikka tunnistaisi itsensä ja kertoisi että minä olin se kylmissäni oleva tyttö kadulla X? Saisi ainakin joitakin turhia vihjeitä suljetuksi.
Ja se naispari.
"luultavasti minä ja äiti"
Tai kirkaisu. "kirkaisin, kun.."
Vierailija kirjoitti:
Olisiko poliisin mahdollista antaa jotain lisämateriaalia yleisön perattavaksi? Minä ainakin tutkisin mielenkiinnolla ja yhdistelisin johtolankoja ja keräisin palapeliä.
Nyt on jo niin kauan tapahtumista, että eikö poliisi voisi antaa kaikki mahdolliset tiedot jo yleisön käyttöön. Saattaisi palapeli ratketakin.
Ymmärrän toki että tutkinnallisista syistä kaikkea ei vaan anneta julkisuuteen, jotta mahdollisen syyllisen löydyttyä on jotain jonka vain syyllinen voisi tietää. Mutta kuten sanottu, aikaa on kulunut nyt niin paljon ja kaikki junnaa paikoillaan. VB oli vuosikausiin ainoa oikeasti kiinnostava tutkintalinja, sellainen periaatteessa ihan mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma että noilta ko yönä liikkuneilta poliiseilta ja turvamiehiltä ja ko sijaan illallisella ja drinksulla käyneiltä delegaatioiden edustajilta ei kysytty mitään havaintoja tai kuvia. Ulkomailla sitä voi ripsiä kuvia vaikka tulkittu onkin
Miksi oletat että siellä on ollut poliiseja viihteellä, tuo kokous oli jo ohi ja paluulennot ja hotellihuoneen luovutus on samana päivänä kun kokous päättyy.
Ehkä osa jäi vielä lauantaiyöksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onko?
Joten olisko korispiiritkin?
Vierailija kirjoitti:
No minä kerron sulle etsivä mamma että minä siellä olin helvetin humalassa ja hoilasin hiljaa ja vuonoilla virtemme soi, hela hela hiljaa... Aukko sulle tästä uusi linjasto? Minä voin katsoa bussin aikataulut ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onko?
Ei ole vielä sanottu keillä oli perse auki.
Tää ketju nostellaan niin, että ihmiset innostuu kesän aikana etsimään Raisaa metallinpaljastimilla. Itse etsisin reitit Tampere-huittinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt, oliko Raisalla suhde korisvalmentajansa tai muun urheiluun liittyvän vanhemman miehen kanssa. Ehkä heillä oli salainen tapaaminen tuona iltana?
Hän halusi mennä ja oli menossa poikakaverinsa luo Pirkkalaan.
Näinhän hän ilmeisesti oli sanonut, mutta onko se kuitenkaan totta? Ainahan sitä voi sanoa haluavansa mennä jonnekin, vaikkei se olisi totuus. Jos jän olusi tosissaan Pirkkalan bileisiin halunnut, hän olisi sinne jollain ilveellä mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onko?
Joten olisko korispiiritkin?
...ja perunapellot ja kansanopistotkin on auki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä kerron sulle etsivä mamma että minä siellä olin helvetin humalassa ja hoilasin hiljaa ja vuonoilla virtemme soi, hela hela hiljaa... Aukko sulle tästä uusi linjasto? Minä voin katsoa bussin aikataulut ym.
Ok. Kerro bussin aikataulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt, oliko Raisalla suhde korisvalmentajansa tai muun urheiluun liittyvän vanhemman miehen kanssa. Ehkä heillä oli salainen tapaaminen tuona iltana?
Hän halusi mennä ja oli menossa poikakaverinsa luo Pirkkalaan.
Näinhän hän ilmeisesti oli sanonut, mutta onko se kuitenkaan totta? Ainahan sitä voi sanoa haluavansa mennä jonnekin, vaikkei se olisi totuus. Jos jän olusi tosissaan Pirkkalan bileisiin halunnut, hän olisi sinne jollain ilveellä mennyt.
Niitä ilveitä monet käyttää.
Vai onko?