Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (2219)
Onkohan tässä käyty riittävän hyvin läpi raisan tutut, varsinkin miespuoleiset sellaiset? jos kaupungilla oli hänen tuttuja niin hyvin on voinut saada joltain tutulta kyydin. Yleensä tyttöpuoliset parhaat kaverit tietävät tarkastikin kaikki ihastukset, exät, kiinnostuksen kohteet, kavereiden veljet jotka saattoi olla kiinnostuneita jne. Ne ois pitänyt heti selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän todennäköisimpänä sitä, että koska oli kyytiä vailla niin hyppäsi johonkin tuntemattomaan/puolituttuun autoon.
Hypättiinkö tohon aikaan kuinka herkästi tuntemattomien autoon?"Mä pidän todennäköisimpänä sitä, että koska oli kyytiä vailla niin hyppäsi johonkin tuntemattomaan/puolituttuun autoon.
Hypättiinkö tohon aikaan kuinka herkästi tuntemattomien autoon? "
No ei kyllä. Itse oltiin bilettäviä nuoria kimuleita tuohon aikaan ja emme todellakaan olisi menneet tuntemattomien kyytiin, oli maailma jo vähän muuttunut 1999. Tämä tietenkin pk-seudulla, en tiedä miten Tampereella.
Mutta toisaalta Raisa itse hakeutui tuntemattomien miesten seuraan joten..
Tuo yksi yrittää jotenkin pehmitellä tämä nuoren neitosen julkikuvaa. Raisa oli kova bilettämään, näistä voi lukea ihan minfosta missä jotkut sen tunteneet ovat avautuneet. Niissä ketjuissa on tuhansia viestejä.
Jaa, oli kova bilettämään, aivan , niin, kuin kaikki muutkin tuon ikäöiset, jos baariin päääsi, jos ei pääsy niin biletettiin jotenkin muutemn. Ei se bilettäminen itsessään ketään saa katoamaan.
Syytön Raisa on siihen , että katosi!
Bilettämisellä tarkoitin sitä että räkä poskella-kännissä. Vähän eri asia kuin tavallinen bilettäminen. Tietynlaiset tavat ovat yhteydessä tietynlaiseen toimintaan jotka saattavat johtaa tietynlaisiin lopputuloksiin. Nämä pitää ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skenaario:
Raisa nousee kaveriporukan auton kyytiin tyttökaverinsa kanssa. Kuski ajaa Pirkkalaan kotibileisiin (luultavasti omakotitalo).
Kaikki menevät sinne sisälle. Mitä sitten tapahtuu?
Niin että jopa kymmenen ihmistä (jos aatellaan, että autossa viisi ja paikalla kotibileissä vaikka toiset viisi) pitäisi tätä salaisuutta 30 vuotta? joo ei.
Jos kotibileissä ei vielä tapahtunutkaan mitään? Sieltä ollaan lähdetty eri kokoonpanolla muualle?
Tai jos autoporukka ei mennyt kotibileisiin, mutta heittivät Raisan siihen talon eteen vain?
Raisan kadottua, eivät uskaltaneet kertoa edes sitä, että Raisa oli hetken heidän kyydissään?
Sitä ei tiedä mitä tapahtui. Riitoja voi syntyä helposti eikä tieto niistä saavuta ketään. Itsekin olen nähnyt riidan, missä kaveri meni seinästä läpi. Eikä siitä sen koommin puhuttu missään . Jos käykin niin huno tuuri, että henkilö lyö vaikka päänsä ja menehtyy. Miten joku toimisi. Menisi paniikkiin ja kätkisi ruumiin? Vai soittaisiko poliisit, että heitin muuten seinään yhden tyypin? Nuorena voi mennäkin paniikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän todennäköisimpänä sitä, että koska oli kyytiä vailla niin hyppäsi johonkin tuntemattomaan/puolituttuun autoon.
Hypättiinkö tohon aikaan kuinka herkästi tuntemattomien autoon?
Hypättiin, varsinkin parin lasillisen jälkeen. Tampereella tosin tämän Raisan tapauksen jälkeen käytiin varovaisemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on mahd. jospa käveli pimeässä jonnekin railoon tai muuhun kuoppaan, jonne hautautui.
🐖 jospa tippui katolta, jospa kävel auton alle. Jospa jäi elefantin alla, jospa käveli pimeässä norjaa, jospa , jospa jospa, jospa jospa jospa änkytä, äänkytä, änkytä änkytä.... paska arvailujasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hypättiinkö tohon aikaan kuinka herkästi tuntemattomien autoon?Hypättiin, varsinkin parin lasillisen jälkeen. Tampereella tosin tämän Raisan tapauksen jälkeen käytiin varovaisemmiksi.
Vastasit. itsellesi. EI hypätty. Älä yleistä omia hyppäämisiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tässä käyty riittävän hyvin läpi raisan tutut, varsinkin miespuoleiset sellaiset? jos kaupungilla oli hänen tuttuja niin hyvin on voinut saada joltain tutulta kyydin. Yleensä tyttöpuoliset parhaat kaverit tietävät tarkastikin kaikki ihastukset, exät, kiinnostuksen kohteet, kavereiden veljet jotka saattoi olla kiinnostuneita jne. Ne ois pitänyt heti selvittää.
Ala itse selvittämään jos olet viekavaltaa viisaampi . Hop,hopi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hypättiinkö tohon aikaan kuinka herkästi tuntemattomien autoon?Hypättiin, varsinkin parin lasillisen jälkeen. Tampereella tosin tämän Raisan tapauksen jälkeen käytiin varovaisemmiksi.
Mekin usein liftattiin kotiin, Tampereella siis, kasarilla. Tosin ei koskaan yksin, tämä oli selvä sääntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyörityksessä oli useampi mies, joku näistä mustasukkainen? Poikaystävä jota siksi julkisesti kutsuttiin, oli erään lähteen mukaan vain tapailu kumppani kuten nykyään Tinder tyyliin. Jos olisi ollut kunnon poikaystävä, olisi kai perhekin tietänyt.
Minfossa joku kundi kertoi että oli viettänyt Raisan kanssa viikonlopun. Oli kuulema ihana tyttö ja olisi halunnut seurustella mutta Raisa oli sanonut että tykkää enemmän viikonloppupanoista. Nähtiin usein eri "miesten" seurassa vaikka olikin poikkis.
Tuo on aika karua mielenvirtaa vasta 15-16 vuotiaalta vaikka ysärillä villejä oltiinkin. Väkisinkin miettii oliko jotain psyykehäikkää tai muuta vaikka "täydellinen" ulkokuori olikin.
Oli varmaan tunnettu miesten piireissä, "tuolta saa." Joku tosiaan yrittää pehmitellä tuota touhua täällä ja väittää, että kaikilla olisi ollut samanlaista. Ei todellakaan ollut, suurimmalla osalla oli poikaystävä ja osa sinkkuina. Tuollaisia jakorasioita oli yksittäisiä ihmisiä, joilla ainakin ihmisten puheissa epäiltiin jotain päävikaa, kun se käytös oli päihteidenkin suhteen usein holtitonta.
Siis siinä mielessä oli samanlaista, että ysärillä mentiin paljon, juteltiin ihmisten kanssa ja hypättiin jopa autokyyteihin. Mutta ei todellakaan kaikki hypänneet sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa on se, että Raisalle ei tarjottu kyytiä. Huittisiin voi ajaa Pirkkalan kautta.
Nimenomaan. Pirkkalasta pääsee kätevästi valtatie 12:sta, joka menee suoraan Huittisiin.
Eikö Pirkkalaan oltukin menossa ensin? Jos tämä Huittinen tuli esiin 5 v myöhemmin. Ei siis ole voinut olla ensin tiedossa että matkan pääsi kerrottiin Huittinen, koska tämä ei tullut julkisuuteen missään vaiheessa aluksi. Porukka oli menossa Pirkkalaan koti bileisiin ja Huittinen vedettiin mukaan vasta kun se paljastui. Kyllä tätä Pirkkala kotibileet pitäisi käydä läpi enemmän. Ketä siellä oli? Olisiko huumeita voinut olla mukana? Jos todettu että vain muutama henkilö, ei siitä sen enempää. Ei kerro mitään etteikö jotain olisi voinut tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Podcastin mukaan poliisi nimenomaan ensisijaisesti kiinnostui kaikista näistä tutuista miehistä ja heitä tutkittiin. Ei tiedetä, kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skenaario:
Raisa nousee kaveriporukan auton kyytiin tyttökaverinsa kanssa. Kuski ajaa Pirkkalaan kotibileisiin (luultavasti omakotitalo).
Kaikki menevät sinne sisälle. Mitä sitten tapahtuu?
Niin että jopa kymmenen ihmistä (jos aatellaan, että autossa viisi ja paikalla kotibileissä vaikka toiset viisi) pitäisi tätä salaisuutta 30 vuotta? joo ei.
Jos kotibileissä ei vielä tapahtunutkaan mitään? Sieltä ollaan lähdetty eri kokoonpanolla muualle?
Tai jos autoporukka ei mennyt kotibileisiin, mutta heittivät Raisan siihen talon eteen vain?
Raisan kadottua, eivät uskaltaneet kertoa edes sitä, että Raisa oli hetken heidän kyydissään?
Sitä ei tiedä mitä tapahtui. Riitoja voi syntyä helposti eikä tieto niistä saavuta ketään. Itsekin olen nähnyt riidan, missä kaveri meni seinästä läpi. Eikä siitä sen koommin puhuttu missään . Jos käykin niin huno tuuri, että henkilö lyö vaikka päänsä ja menehtyy. Miten joku toimisi. Menisi paniikkiin ja kätkisi ruumiin? Vai soittaisiko poliisit, että heitin muuten seinään yhden tyypin? Nuorena voi mennäkin paniikkiin.
Tämä on vain omaa mietiskelyäni mutta luulen että useimmat soittaisivat sen poliisin. Joku saattaisi mennä paniikkiin ja hiljentyä jutusta mutta kyllä se ulos lipsahtaisi paineen alla jossain välissä. Ne taas jotka tekivät teon edes jollakin tasolla tahallaan tai halusivat tyypistä vain muuten eroon raahaisivat ruumista ja kätkisivät sen. Kyseessä ovat kuitenkin todella nuoret henkilöt eivätkä mitkään paatuneet rikolliset.
Mitä jos kuvioissa oli huumeita? Poliisi olisi saanut nekin selville. Kaikissa TV sarjoissa huumeita salaillaan viimeiseen asti. Jos joku olisi menehtynyt, olisiko haluttu poliisi asuntoon haistamaan, että huumeita käytetty.... Poliisi olisi todennäköisesti teettänyt testitkin ja tutkinut asunnon.
"Oli varmaan tunnettu miesten piireissä, "tuolta saa." Joku tosiaan yrittää pehmitellä tuota touhua täällä ja väittää, että kaikilla olisi ollut samanlaista. Ei todellakaan ollut, suurimmalla osalla oli poikaystävä ja osa sinkkuina. Tuollaisia jakorasioita oli yksittäisiä ihmisiä, joilla ainakin ihmisten puheissa epäiltiin jotain päävikaa, kun se käytös oli päihteidenkin suhteen usein holtitonta. "
Näinpä. Luulen että nämä ovat jotain nuoria jotka selittevät suu vaahdossa kuinka ysärillä pantiin kaikkien kanssa ja vieraitten autoon hypättiin tuosta vaan. Ei hypätty eikä paneskeltu varsinkaan 15-vuotiaina tuolla tavalla. Ne tyttöset olivat niitä tiettyjä ei saa sanoa rumaa sanaa joiden seuraa karteltiin. Omassa laajassa kaveripiirissä ei todellakaan olisi katsottu hyvällä tuolla tavalla "bilettävää" kamua.
Näillä on yleensä jotain muitakin ongelmia ja päihdetausta.
AV ei taas anna lainata tekstiä normaalisti, ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa on se, että Raisalle ei tarjottu kyytiä. Huittisiin voi ajaa Pirkkalan kautta.
Nimenomaan. Pirkkalasta pääsee kätevästi valtatie 12:sta, joka menee suoraan Huittisiin.
Eikö Pirkkalaan oltukin menossa ensin? Jos tämä Huittinen tuli esiin 5 v myöhemmin. Ei siis ole voinut olla ensin tiedossa että matkan pääsi kerrottiin Huittinen, koska tämä ei tullut julkisuuteen missään vaiheessa aluksi. Porukka oli menossa Pirkkalaan koti bileisiin ja Huittinen vedettiin mukaan vasta kun se paljastui. Kyllä tätä Pirkkala kotibileet pitäisi käydä läpi enemmän. Ketä siellä oli? Olisiko huumeita voinut olla mukana? Jos todettu että vain muutama henkilö, ei siitä sen enempää. Ei kerro mitään etteikö jotain olisi voinut tapahtua.
Huittinen tuli esille jo pari päivää Raisan katoamisen jälkeen, kun tyttökaveri antoi tuoreen haastattelun Poliisi-TV:seen. Tämä Huittisesta ei kuitenkaan enää tämän jälkeen mainittu missään 10 vuoteen ja kaikki "unohtivat" sen.
https://areena.yle.fi/1-50640986
Tuossa Raisan tyttöystävän haastattelu siinä kohtaa, kun Raisa on ollut kateissa vasta muutaman päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hypättiinkö tohon aikaan kuinka herkästi tuntemattomien autoon?"Mä pidän todennäköisimpänä sitä, että koska oli kyytiä vailla niin hyppäsi johonkin tuntemattomaan/puolituttuun autoon.
Hypättiinkö tohon aikaan kuinka herkästi tuntemattomien autoon? "
No ei kyllä. Itse oltiin bilettäviä nuoria kimuleita tuohon aikaan ja emme todellakaan olisi menneet tuntemattomien kyytiin, oli maailma jo vähän muuttunut 1999. Tämä tietenkin pk-seudulla, en tiedä miten Tampereella.
Mutta toisaalta Raisa itse hakeutui tuntemattomien miesten seuraan joten..
Tuo yksi yrittää jotenkin pehmitellä tämä nuoren neitosen julkikuvaa. Raisa oli kova bilettämään, näistä voi lukea ihan minfosta missä jotkut sen tunteneet ovat avautuneet. Niissä ketjuissa on tuhansia viestejä.
Jaa, oli kova bilettämään, aivan , niin, kuin kaikki muutkin tuon ikäöiset, jos baariin päääsi, jos ei pääsy niin biletettiin jotenkin muutemn. Ei se bilettäminen itsessään ketään saa katoamaan.
Syytön Raisa on siihen , että katosi!
Bilettämisellä tarkoitin sitä että räkä poskella-kännissä. Vähän eri asia kuin tavallinen bilettäminen. Tietynlaiset tavat ovat yhteydessä tietynlaiseen toimintaan jotka saattavat johtaa tietynlaisiin lopputuloksiin. Nämä pitää ottaa huomioon.
Bilettäminen ei tarkoita todellakaan sitä, että räkäposkella ollaan. Älä yritä yhtään vääristellä asiaa. Jos, oliskin räkäposkella, ei se oikeuta ketään mihinkään muuhun tekoon, kuin viemään nuori kotiin tai poliislle tai sairaalaan ei kadottamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon eniten ns. jenkkiautoteoriaan, koska se on kuitenkin tutkintalinjoista vanhin. Toisaalta siinä tapauksessa Raisan kohtalosta tietäisi todennäköisesti enenmmän kuin yksi henkilö ja ehkä teko olisi tullut jotain kautta jo ilmi. Pidän myös onnettomuutta todennäköisenä.
Noh, voisiko olla niin yksinkertaista että Raisa oli kävelemässä tosiaan isälleen kun jenkkiauto ajoi hänen päälleen vahingossa? Kuski panikoi jostakin syystä (kenties oli kännissä tai aineissa tai jotain) ja päätti hävittää kropan. Eihän tähän tarvitse oikeasti liittyä mitään sen erikoisempaa.
Vois olla ja ne kovat parkasut voisi liittyä juuri siihen, että sattuu kauheesti kun jää auton kolhimaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mietin sitä ystävän kommenttia, jossa hän kertoo antaneensa Raisalle rahaa käteen ja tarkistaneensa että puhelimessa on akkua. Tämä tuntuu minusta tosi huolehtivaiselta, ehkä jopa vähän liiankin. En muista että omassa kaveriporukassa olisi erikseen annettu bussiraha ja tarkistettu puhelin. Tulee sellainen olo, että joko Raisa oli vähän enemmän humalassa kuin mitä olen itse aiemmin kuvitellut tai sitten heillä on ollut tämän tyyppinen kokemus aiemmin jossa Raisa on jotenkin joutunut pulaan."
Mulle tästä taas tulee mieleen oman sädekehän kiillotus. Esiinnytään parempana kuin ollaankaan. Miksi? Ei todellakaan ollut tapana antaa omia rahoja kavereille, kaikki huolehtivat itse omien rahojensa riittävyydestä. Akun riittävyyden tarkistaminenkin on outoa, tuohon aikaan akut kestivät viikon yhdellä latauksella. Raisan kanssa tanssi joku inttijätkä Casablancassa, eikä Raisa ollut humalassa hänen mukaansa juurikaan humalassa. Vastahan he olivat tuntia aiemmin koko keskustaan saapuneet. Toki olivat kuulemma Raisan kotona ensin jotain juoneet.
Tuo kännykän akun kestävyysutelu ei jotenkin sovi tuohon ajankuvaan. Ne kestivät pitkään ja miksi hän sitä olisi kysellyt, antanut omansa jos akkua olisi ollut vähän? Ei silloin ollut samalla tavalla paikkoja puhelimen lataamiseen kuin 2010 luvulta lähtien. Jos sanoi tuon vasta 2000-l puolella podcastissa niin on voinut jotenkin sekoittaa ajanjaksoja keskenään.
ihme legentaa, kyllä ne akut kului yllättävän nopeasti kun puhui niillä. ja jokainen tuon käynnykkäajan elänyt muistaa sen että hei mun täytyy lopettaa akku on loppumassa...
Höpö höpö. Akku kesti yhdellä latauksella viikon, vaikka puhui pari tuntia per päivä koko tuon viikon ajan.
Nyt vasta tajusin itsekin, miksi olen aina niin hämmästynyt nykyään kännykän akun loppumisesta. Mehän ysärin nuoret totuttiin siihen, että kunhan joskus latasi, niin akussa riitti virtaa. Ei niissä kapuloissa ollut kuin soitto ja tekstiviestit. Eikä niitä käytetty koko ajan, kun oli opittu siihen perheen yhteiseen lankapuhelimeen. Eikä hölötetty mitään pitkiä monen tunnin puheluita. Sitähän käytettiin paljon siihen, että soitettiin, missä sä oot, mä tuun sinne. Mutta matkan aikana ei soiteltu, missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
"Oli varmaan tunnettu miesten piireissä, "tuolta saa." Joku tosiaan yrittää pehmitellä tuota touhua täällä ja väittää, että kaikilla olisi ollut samanlaista. Ei todellakaan ollut, suurimmalla osalla oli poikaystävä ja osa sinkkuina. Tuollaisia jakorasioita oli yksittäisiä ihmisiä, joilla ainakin ihmisten puheissa epäiltiin jotain päävikaa, kun se käytös oli päihteidenkin suhteen usein holtitonta. "
Näinpä. Luulen että nämä ovat jotain nuoria jotka selittevät suu vaahdossa kuinka ysärillä pantiin kaikkien kanssa ja vieraitten autoon hypättiin tuosta vaan. Ei hypätty eikä paneskeltu varsinkaan 15-vuotiaina tuolla tavalla. Ne tyttöset olivat niitä tiettyjä ei saa sanoa rumaa sanaa joiden seuraa karteltiin. Omassa laajassa kaveripiirissä ei todellakaan olisi katsottu hyvällä tuolla tavalla "bilettävää" kamua.
Näillä on yleensä jotain muitakin ongelmia ja päihdetausta.
AV ei taas anna lainata tekstiä normaalisti, ärsyttävää.
Oli myös paljon bilettäviä nuoria, joilta ei saanut. Ei se, että bilettää ja menee paljon, tarkoita sitä, että antaa kaikille. Mä menin ja biletin, enkä antanut kenellekään ikinä. Nolla yhden illan juttua koko elämäni aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama swikka mitä tullut mieleen:
Se että auto on "täynnä", voi tarkoittaa montaa asiaa. Voi olla pickup tyylinen auto, missä paikkoja on kuskin lsäksi vain 1-2. Tai autossa voi olla jotain isompaa tavaraa takapenkillä. Tuohon aikaan autoja myös saatettiin korjailla itse, penkkejä ehkä poistaa tuollaisenkin takia jos jotain kaiutyimiantai muita tuunailtu taakse.
Saattaisi myös olla, että Huittisista lähdettiin hakemaan kavereita Tampereelle? Tuo voisi selittää miksi paikan päällä käytiin vain käntymässä. Tuohon aikaan ajeltiin paljon, ja osa mielellään (bensarahojakkn yleensä sai) ajeli sinne tänne kavereita/tuttuja/puolituttuja kuskaillen. Eli jos oli tavallinen 5hlö auto, jossa olisi ollut esim. vain kaveri ja kuski, Huittisista saattoi mukaan hypätä esim. 4hlö, jolloin auto oli "täynnä" vaikka se tyhjänä olisikin TRE lähtenyt.
Jos/kun Raisalla oli laaja kaveripiiri, on aika jännä ettei ns. kukaan ole puhunut hänestä mitään. Siis ihan tavallisia muistan hänet sellaisena joukkueesta / meillä kavereilla oli tapana / luokkaretkellä hän teki / jne.-tyyppisiä 'muisteluita', edes jälkikäteen anonyymina netissä tmv. Tavallaan se kuva millainen hän, on hyvin "suppea", jos ajatellaan että juttu ollut paljon esillä. Toki voi olla poliisi/omaiset pyytämään ettei kukaan puhu missään mitään.
Tuohon aikaan ihmiset tunsi varsin hyvin toisensa. Ei välttämättä "kunnolla" mutta ns. ulkonäöltä, tuo on luokkkaverin pikkuveli, tuo se hassu kuorolainen, tuomaina viikonloppuisin liikaa juova jne. Nuorena kun vietti aikaa baareissa/keskustassa, siellä näki todella paljon tuttuja kasvoja. Jos Raisa oli paljon keskutassa, laaja tuttavapiiri jne. voisi kuvitella että joku puolituttu olisi hänet jossain nähnyt. Esim. Keskustorin Mäkkärin kulmilla oli yleensä paljon nuoria hengailemassa, en pitäisi mahdottomana, etteikö siellä olisi voinut olla joku Raisankin tuttu jostain, ja pohdin tätä nyt SILMINNÄKIJÄ kulmasta, 'hei käveleekö tuolla Raisa' tyyppisesti.
Teerenpelin mielllän 'iäkkäämpien' paikaksi, toki on myöhemmin voinut muuttua siitä mitä ollut tuolloin? Mutta Casablanca oli K18 ja nuorten suosiossa, Teerenpeli mielestäni K21 (ainakin hieman myöhempinä vuosina siis) ja 'keski-ikäsempi' väkeä.
Ja yleisesti vesistöistä, monien katoamisten yhteydessä mieleen aina tulee, että Suomi on täynnä ties mitä suonsilmäkkeitä, pikkujärviä metsissä jne. Tiedä mitä noihin on vuosisatojen/ -kymmenien aikana upotettu. Kukaan ei noita kaikkia pysty "perkaamaan" läpi, eikä noissa useimmissa edes kukaan juuri koskaan liiku (satunnainen marjastaja kerran vuoteen tmv.) jos syrjemmässä ollaan.
Seurahuone ei ollut nuorison suosiossa.
Huittisten vai Tampereen?
Mikään. Olen Raisaa vanhempi, enkä ole eläessäni käynyt missään seurahuoneella.
Miten se Huittisten käynti tuli esiin? Joku kertoi vai jostain muusta yhteydestä? Jos tuli esiin vasta 5-6 v myöhemmin, ei ole varmasti selvitetty käytiinkin siellä Seurahuoneella, ei ole mitään silminnäkijä havaintoja ulkopuolisilta kun kukaan ei enää muista.