Oletko käynyt koskaan Bosniassa?
Olisiko tuo vähän tuntemattomampi Euroopan maa näkemisen arvoinen?
Kommentit (32)
Olen käynyt Sarajevossa ihan pikaisesti ja haluaisin sinne tai samalle suunnalle uudelleen. Oli mielenkiintoista seisoa samassa kadunkulmassa missä ammutut laukaukset johtivqt ensimmäisen maailmansodan syttymiseen. Myös Jugoslavian hajoamissodan jälkiä oli näkyvissä luodinreikien muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kaksi kertaa
Hieno luonto, vihreitä jokia, tummia metsiä, karuja vuoria. Kaupungeissa (mm. Sarajevo, Mostar) islamin vaikutus näkyy ja kuuluu.
Pidin kyllä, mutten haluaisi todellakaan siellä asua. Matkustaa voisin uudelleenkin.
Jugoslaviassa kävin useasti 1980-luvulla.
Kyllä kesän muotikohde Albania päihittää sen mennen tulleen.
Ajeltiin siellä Dubrovnikista käsin parissa paikassa, kävimm mm. Mostarissa. Paljon edullisempi hintataso kuin Kroatiassa, olisiko puolet halvempaa, joskin sillan ympäristössä osattiin rahastaa. Sodan jäljet karuja. Kauniita maisemia kyllä, karun vaatimattomia asumuksia etenkin maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä päihitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sukulaisia asuu siellä.
Onko isäsi Bosniasta?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Köyhä maa tuo Albania, Tirana kesällä kuin pätsi ja muutamaa korkeaa uutta rakennusta lukuun ottamatta rähjäinen. Maa täynnä bunkkereita, vallalla oli eristäytynyt sosialistinen hallinto ja siksi jokaisen asuinrakennuksen viereen tehtiin bunkkeri. Hoxha tulee heti mieleen. Onhan vuoristoseutu tietysti kaunista, kannattaa varautua tietöiden aiheuttamiin kiertoreitteihin. Ehkä Albanian rantakaistaleelle on nyt tunkua, itse valitsisin mieluummin esim. Kroatian.
Alueella on tapahtunut paljon myönteistä viimeisen kymmenen vuoden aikana. Siistiytynyt Tiranakin muistuttaa ravintoloineen ja kahviloineen läntisemmän Etelä-Euroopan suuria kaupunkeja.
Mun koira on adoptoitu Bosniasta :D Itse en ole käynyt siellä
En mutta Hertsicovidnassa oon käynynnå jos muistelen oikein
Zdravo!