Sami Sykkö syö joka päivä ravintoloissa
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9423174
Sami Sykkö käy päivittäin ravintoloissa eikä kokkaa lainkaan kotona.
Taitaa olla hyvät tulot kun on varaa syödä päivittäin ulkona.
Kommentit (186)
Tehnyt sitä nyt kuukauden. Käynyt ravintoloissa. Kyllä käy terveyden päälle vaikka otan salaatin alkuun ja kalan.
Kotiruuassa panostan laatutuotteisiin. Pesen vihannekset hyvin. Käytän maltillisesti suolaa, liemikuutioita yms.
Olen ollut keittiön puolella sekä yhdessä parhaimassa keittiössä, että ei niin kummoisessa.
Ravintoloitsijat säästää. Halvempi hinta->super halvat raaka-aineet. Eikä välttämättä edes ammattikokkia keittiössä.
Parempi keittiö-> laatu aineet, ammattikokki, mutta huippukokki tulee hintalapun kanssa: suola ja rasva.
Ravintoloissa on kivaa ja helppoa käydä, mutta ei se terveellistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että hän on taitoluistelussa voittanut joskus junioreiden sm-kullan? Tosin miesten sarjoissa ei monta yleensä ole, mutta silti.
Ja tehnyt lapsena mallin töitä, ostanut ensiasunnon 15-16-vuotiaana ja ponkaissut maailmalle siivoojaäidin poikana, eli nk. luokkahyppy ollut hänen kohdallaan valtava. Eikä häpeile puhua äidistään ja äidin ammatista.
Alaikäisille ei myönnetä asuntolainoja. Vai onko hän ostanut ensiasuntonsa käteisellä?
Pankinjohtaja Eeva myönsi. Ehkä ennen oli ennen.
Olikohan puolet asunnon hinnasta jo säästänyt siinä vaiheessa, kun meni pankkiin? Työn tekemisen aloitti 11-vuotiaana, möi kauppatorilla jotain? Lisäksi niitä mallin töitä ainakin, olikohan muutakin. Ja kaiken säästi. Asunto yksiö Kalliosta, Kallio ei ollut silloin vielä ollenkaan trendikäs eikä kallis alue.
Kuka on Sami Sykkö? Joku tupetaja?
Sami Sykkö on aivan ihana persoona. Erittäin fiksu ja hauska. Kaikkea hyvää hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Huvittava kommentti aloittajalta. Ei tuo nyt niin kovin ihmeellisiä tuloja vaadi jos ei Michelin-ravintoloissa syö gourmettia joka päivä. Ja jos on yhden ihmisen talous, niin kotona kokatessa tulisi helposti paljon hävikkiäkin. Ja moni laskee myös omalle ajalleen arvon.
Ei mulla mitään hävikkiä tule, vaikka asun yksin ja kokkailen
Olen lukenut että hän ei käytä alkoholia. Siinäkin säästää paljon rahaa verrattuna siihen että siemailisi koko ajan niissä ravintoloissa joita maailmallakin kiertää.
Olen itseni kohdalla huomannut, että jos olen miehen kansaa kahdestaan viikonlopun, tulee halvemmaksi hakea noutoruokaa kuin mennä markettiin missä tuppaa se satanen menemään kun keksii kaikenmoista. Tosin sitten viikolle ei ole mitään perusjuttuja jääkaapissa valmiiksi.
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Arvostan että joku jaksaa käydä ravintoloissa joka päivä.
Minusta ei siihen olisi.
Ulkomailla huomaan monesti saman tunteen jossain vaiheessa hotellin aamupala alkaa tympimään ja ulkomailla ulkona ravintoloissa ei jaksaisi joka päivä käydä syömässä.
Alan jossain vaiheessa aina kaipaamaan itse kotona tehtyä ruokaa.
Eipä tuo Helsingissä ulkona syöminen ole halpaa 12-15e saa pulittaa lounas buffetista.Ellei tyyliin mene johonkin Kontulan ostarille syömään.
Mä ainakin asun sellaisissa hotelleissa, ettei ala aamupala tympiä. Jos aamiaisella on sataa sorttia valikoimaa niin joka aamulle saa aivan erilaisen kokonaisuuden. Kotonakin kyllä satsaan aamiaiseen. Ja nautin muutenkin siitä ravintolassa syömisestä, sekä kotimaassa että muualla. Ei tulis mieleenkään syödä jossain huoneistohotellin nurkassa jotain itsekyhättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että hän on taitoluistelussa voittanut joskus junioreiden sm-kullan? Tosin miesten sarjoissa ei monta yleensä ole, mutta silti.
Itse olisin veikannut balettia.
Onhan hän balettiakin harrastanut, kuten taitoluistelijat yleensäkin, mutta ei kilpatasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö kateeksi?
Joo, mäkin haluan olla feminiininen 150cm hint ti.
173 cm
Oisko vähän liioiteltu pituus? Olen 175cm, ja Sami on selvästi lyhyempi.
Mutta ei sillä pituudella mitään väliä ole, kuten ei "hinttiydelläkään". Sami on tosi mukava ja pidetty persoona.
172 oli jossain lehtijutussa, hän kyllä näyttää lyhyemmältä, johtuuko sitten siitä että on tosi sirorakenteinen ,"petit", muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tehnyt lapsena mallin töitä, ostanut ensiasunnon 15-16-vuotiaana ja ponkaissut maailmalle siivoojaäidin poikana, eli nk. luokkahyppy ollut hänen kohdallaan valtava. Eikä häpeile puhua äidistään ja äidin ammatista.
Alaikäisille ei myönnetä asuntolainoja. Vai onko hän ostanut ensiasuntonsa käteisellä?
Muistaakseni tienasi mallin töillä niin hyvin, ettei ikä ollut mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennevvanhaan tosiaan pankeissa oli vähän erilaiset palvelu- ja tietty myös lainanantokäytännöt. Jos Sami on saanut lainan 16-v on ollut vuosi 1986, silloin kai oli se aika kun lainaa annettiin aika hövelisti ja monilla sitten kostautui 90-luvun alussa.
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla huomaan monesti saman tunteen jossain vaiheessa hotellin aamupala alkaa tympimään
No sinulla on varmaan tosi vaihteleva aamiainen. Suurin osa syö ja juo yhtä ja samaa joka aamu. Ei siis eroa hotelliaamiaisesta.
en nyt niinkään sanoisi syön aamuisin puuroa jossa on mustikoita tai muita marjoja.
Ainakaan niissä hotelleissa missä olen yöpynyt ei ole ollut tarjolla marjoja.
Viimeksi pari viiikkoa sitten hotellin aamupalalla ei ollut ollenkaan tummaaaleipää ja terveelliset vaihtoehdot olivat todella vähäisiä.
Ehkä sitten se minun erikoisuus on että tykkään syödä terveellisesti ja epäterveellisestä ruuasta tulee pahaolo jossain vaiheessa..
No niin, olet ainutlaatuinen.
Ihan varmasti jokaisen vähääkään kunnollisen hotellin aamiaistarjonnasta löytyy myös terveellisiä vaihtoehtoja - ja ehkä sen puuro-ruisleipäpakkoajatuksen voi päiväksi tai pariksi unohtaa.
samoin jorma uotinen pääasiassa. joskus helena tekee hänelle tai alakerran naapuri.
niin kun ajattelee yksineläjä - ostaa kaikki mausteet, ainesosat- siis kaikki ruokamateria, niistä koostuu hintalappua, niin se esim. lounas ulkona voikin olla edullista. mm sähkönkulutus -pitkään haudutetut uuniruuat.
miksei. eihän hekään sano ,että onko lounas 15e- vai 50e.
Vierailija kirjoitti:
Samihan tienaa isoja summia, joten varaa on vaikka samalla tarjota kavereille.
onneksi on työtä. ja poikamies- joten mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö kateeksi?
Parempi sekin, kuin kaltaisesi ilkeä ja aivoton nysväke.
Vierailija kirjoitti:
Olen toimeentulotuella ja käyn joka päivä lounaalla ravintolassa, se on valintoja tämä maailma täynnä.
lounasravintolat ihania. abc on suosikki myös. etenkin sellaisina pv kun on useita suosikkeja tai mitä ei itse niin osaavasti osaa tehdä. kalaruuat sekä mm kaalikääryleet.
pieni keittiö, kaikenmaailman ainesosia ostaa, sähkö uuniruuissa. silakkapihvit pv vetää kyllä lounaalle, mutta on osaamista perusarkiruuissa aina karjalanpaistia myöten kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö kateeksi?
Ja tohtori Sykerö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö kateeksi?
ko. kommentoija-kysyjä ei tarkoittanut ulkoisia avuja suinkaan.
hän tarkoitti kykyä,osaamista ja taloudellista edellytystä käydä ulkona syömässä, olkoonkin 12e lounas jne. nythän ei ole kyse minkäkokoiset näköiset asioivat lounaalla.
niin ainakin on pitänyt linjansa kurissa- terveen oloinen.