Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sami Sykkö syö joka päivä ravintoloissa

Vierailija
07.05.2026 |

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9423174

Sami Sykkö käy päivittäin ravintoloissa eikä kokkaa lainkaan kotona.

Taitaa olla hyvät tulot kun on varaa syödä päivittäin ulkona.

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin syön arkena päivittäin ravintolassa. :) Ja ihan tavallisen keittäjän palkalla operoin. 

Vierailija
82/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät halvalla eineksellä tai kalapuikolla, ja muut ravintolassa. Jaahas joopa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toimeentulotuella ja käyn joka päivä lounaalla ravintolassa, se on valintoja tämä maailma täynnä.

No, ei tartte kummoista matikkapäätä sen laskemiseen, että tuo on mahdotonta. Vai käytkö muka jossain viiden euron säästölounaalla? 

Työttömien ruokalassa.

Vierailija
84/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toimeentulotuella ja käyn joka päivä lounaalla ravintolassa, se on valintoja tämä maailma täynnä.

No, ei tartte kummoista matikkapäätä sen laskemiseen, että tuo on mahdotonta. Vai käytkö muka jossain viiden euron säästölounaalla? 

Työttömien ruokalassa.

Meillä duunin alakerrassa on tuommoinen työttömien paikka... sorry nykyäänhän se on työnhakijoiden paikka. Siellä saa isohkon kotiruokalounaan vitosella. Käydään mekin joskus siellä syömässä, jos on ollut asiakkaista hiljaisempi päivä. Käyvät kahdentoista pintaan ilmottamassa, että tänään voipi tulla.

Siellä ruoka tehdään pitkälti ruojaylijäämästä, että sen takia ruoan määrä ei ole päivittäin vakio.

Vierailija
85/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttäättä kovin terveellistä tämä ravintolassa syöminen.

Vierailija
86/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehuskelisi kyvyttömyydellä kokata.

Kyvyttömyys ei ole sama asia kuin se, että haluaa käyttää aikansa johonkin muuhun. Jos rahaa on niin mitä sitä suotta näpertää keittiössä, kun voi istua suoraan huippukokin pöytään. Tosin eiköhän tähänkin kohta tule joku kertomaan kuinka itse tekee parempaa ruokaa kuin Michelin-kokit.

Sehän on ihan vakioselitys täällä, "emme käy ravintoloissa koska minä teen niin paljon parempaa ruokaa", ja muuta perhettä harmittaa kun ei ikinä pääse ravintolaan syömään... 

Mä esim. käyn todella usein ulkona syömässä niinä viikkoina kun olen yksin kotona, ei yhtään nappaa tehdä yhtä annosta tai syödä montaa päivää samaa. 

Vierailija
87/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska tyyli miehellä.

Ihan hirvee...!'

Vierailija
88/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkepäiville voisin tehdä noin. Syön kerran päivässä pitkän kaavan mukaan lounasravintolassa. Sitten pätkäpaastoa. Pieni rutiini päiviin.

Mene syömään yliopistoravintolaan. Saa halvemmalla ihan hyvää ruokaa.

Vierailija
89/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska tyyli miehellä.

Ihan hirvee...!'

Se on aina varsin huvittavaa kun miehet, jotka ovat itse kuin suoraan perämetsästä ja joilla ei itsellään ole tippaakaan tyylitajua haukkuvat näitä, joilla on persoonallinen tyyli. Kysy keneltä tahansa muodin asiantuntijalta niin sanovat, että hän näyttää upealta ja tuon näköisiä asuja voisi löytää suoraan Voguesta. 

Vierailija
90/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei välttäättä kovin terveellistä tämä ravintolassa syöminen.

Miksi ei olisi? Esim. ravintolassa syöty välimerellinen kasvispohjainen kalalautanen tai Lähi-idän keittiön falafel-lautanen hummuksineen ja täytettyine vihanneksineen (dolma) on huomattavasti terveellisempi vaihtoehto kuin vaikkapa kotona valmistetut lihapullat kermakastikkeessa.

Vierailija
91/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava kommentti aloittajalta. Ei tuo nyt niin kovin ihmeellisiä tuloja vaadi jos ei Michelin-ravintoloissa syö gourmettia joka päivä. Ja jos on yhden ihmisen talous, niin kotona kokatessa tulisi helposti paljon hävikkiäkin. Ja moni laskee myös omalle ajalleen arvon.

Mitä hävikkiä? Ei kai kukaan ole niin typerä, että tekee hävikkiä. Itse kokkaan 2 kertaa viikossa ja syön samaa ruokaa 3-4 päivää putkeen. Miksi kokkaisin joka päivä? Älytöntä ajan tuhlausta. 

Yksi kommentoija kutsuu ravintolaruokaa tylsäksi ja toinen mussuttaa samaa kotiruokaa 4 päivää putkeen.  :D 

Haittaaks se?

Vierailija
92/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että hän on taitoluistelussa voittanut joskus junioreiden sm-kullan? Tosin miesten sarjoissa ei monta yleensä ole, mutta silti. 

Vierailija
93/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samihan tienaa isoja summia, joten varaa on vaikka samalla tarjota kavereille.

Kuka sen kaveri tahtoo olla? Tuskin kukaan...

Varmasti aika moni. Iloiset, mukavat ja persoonalliset ihmiset kuten Sami ovat aina halutumpaa seuraa kuin muiden haukkujat.

Vierailija
94/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samihan tienaa isoja summia, joten varaa on vaikka samalla tarjota kavereille.

Kuka sen kaveri tahtoo olla? Tuskin kukaan...

Miksei? Oon tavannut ohimennen livenä. Oli ihan kiva heppu. 

Vierailija
95/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehuskelisi kyvyttömyydellä kokata.

Jos olisin hyvin toimeen tuleva yksinasuja niin kävisin itsekin ravintoloissa syömässä ainakin kerran päivässä.

Vierailija
96/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän sano ettei osaa kokata. En minäkään viitsisi tehdä ruokaa jos olisi varaa syödä muualla. Osaan kokata mutta en erityisemmin pidä ruuanlaitosta. 

Jos luki jutun selvisi, ettei Sami juurikaan huippukalliita paikkoja harrasta.

Vierailija
97/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille hänen design-kotinsa löyhkäisikään, jos hän alkaisi siellä parsakaalia keitellä ja sikanautaa käristellä. Sipulin hajusta puhumattakaan! Lokki-valaisinta on yllättävän konstikas puhdistaa paistinrasvasta. Viisaasti toimii, kun säästää kaunista lukaaliaan! Voihan sitä illalla avata avocadon ja cavan. Niistä ei juuri sotkuja jää.

Vierailija
98/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITÄ VÄLII MITÄ JOKU SYKKÖ TEKEE, KETÄ KIINNOSTAA? Täysin turha tapaus...

Professorit on niin turhia...

Vierailija
99/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ylestuki, lounas melkein joka päivä ravintolassa.

Vierailija
100/186 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuen perusosa on 570€/kk, tämä jää siis pakollisten laskujen jälkeen, jos käy 10 euron lounaalla joka päivä, siihen menee noin 300€/kk, eli jää vielä 270€/kk muuhun ruokaan ja harrastuksiin.

Työtön mies

Hyvät on tuet, jos on varaa käydä joka päivä ulkona syömässä! Itse olen työssäkäyvä (bruttopalkka 2000€/kk) yksineläjä eikä todellakaan ole rahkeita tuollaiseen. Alan pikkuhiljaa olla sitä mieltä, että hyvä vain kun tukiaisia leikataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan