Sami Sykkö syö joka päivä ravintoloissa
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9423174
Sami Sykkö käy päivittäin ravintoloissa eikä kokkaa lainkaan kotona.
Taitaa olla hyvät tulot kun on varaa syödä päivittäin ulkona.
Kommentit (186)
Ap niin kuulostaa katkeralta juoruämmältä :D
Kateellisten elättien kokoontumisajot :D
Hyvä, että Sami työllistää ihmisiä ja pitää ravintoloita pystyssä. Niin minäkin tekisin, jos taloudellinen tilanteeni sallisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin söisin ravintoloissa joka enkä tekisi ruokaa kotona jos olisi taloudellisesti mahdollista. Tämä on yksi keino tehdä talouskasvua, käytetään palveluita ja saattaa lisätä myös työpaikkoja.Tämä on pieni mutta tehokas tapa saada Suomi nousuun, minulta puuttuu vain taloudelliset edellytykset.
Jep. Itse en söisi ravintoloissa päivittäin, vaikka olisi varaa. Viikottain voisin syödä, mutta se ei johtuisi ruoasta, vaan seurasta - eli haluaisin nähdä kavereita useammin ravintoloissa. Nyt nähdään kavereiden kanssa ravintoloissa ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa (joskus harvemmin, joskus useammin).
Jos minulla olisi varaa, haluaisin ihanan keittiön jossa kokkaisin itse illallisia ja kutsuisin ihmisiä syömään. Palveluihin laittaisin varmaan siinä muodossa, että kävisin useammin hierojalla ja kasvohoidoissa? Nyt en käy kasvohoidoissa koskaan, ja ylimääräinen kulutus kohdistuu lähinnä ravintoloihin ja kulttuuriin (keikat, museot, ooppera/baletti).
Olen kolmikymppinen teinin yh, ja tässä vaiheessa elämää tuntuu, että kaikki raha menee lapseen. Kymmenen vuoden päästä olen 40+ ja varmaan jo ihan eri tavalla rahaa kuluttaa kaikenlaiseen :) Samikin on lähempänä kuuttakymppiä, joten ei voi suoraan häneen verrata. Vanhempieni ikäluokkaa, ja kyllä heilläkin on rahaa tehdä mitä huvittaa.
Kermaa ja voita ravintola-annoksissa. Buffeteissa toki mahdollisuus itse vaikuttaa mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Kermaa ja voita ravintola-annoksissa. Buffeteissa toki mahdollisuus itse vaikuttaa mitä syö.
Mikä kermassa ja voissa on vikana?
Vierailija kirjoitti:
Mä tilaan japanilaisessa sushia kermakastikkeella ja misokeittoa, johon on sulatettu kunnon nokare voita.
Vierailija kirjoitti:
Jaa missä esim näissä on sitä kermaa ja voita:
Sehän on ihan hyvä asia. Ei jumitu kotiin, on ihmisten ilmoilla, ehkä ystävien tai työtuttujen kanssa, . Ravintoloissa voi syödä terveellisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toimeentulotuella ja käyn joka päivä lounaalla ravintolassa, se on valintoja tämä maailma täynnä.
No, ei tartte kummoista matikkapäätä sen laskemiseen, että tuo on mahdotonta. Vai käytkö muka jossain viiden euron säästölounaalla?
Toimeentulotuen perusosa on 570€/kk, tämä jää siis pakollisten laskujen jälkeen, jos käy 10 euron lounaalla joka päivä, siihen menee noin 300€/kk, eli jää vielä 270€/kk muuhun ruokaan ja harrastuksiin.
Työtön mies
Mistä saa 10e lounaita? Halvimmat alkaa olla 13-14e. Viikonloppuna paljon enemmän.
Aniharva pystyy käyttämään koko toimeentulotuen perusosan pelkkään "ruokaan ja harrastuksiin". On puhelinlasku, nettiyhteys, julkisen matkakulut (tai polkupyörän osto/ huolto), käsikauppalääkkeet, hygienia, monilla silmä/ piilolasit, kodin pientarvikkeet ym. sekalaiset kulut. Joillakin on opintolainan takaisinmaksu, ja asumisen omavastuu jos vuokra on suurempi kuin Kelan normit.
Työttömällä on aikaa toimia pyydettäessä jokapaikanhöylänä ja tienata sitä kautta vähän ylimääräistä. Itse saan muutaman satkun kuussa muiden juoksevien asioiden hoitamisesta.
Syön mielelläni kotona omassa rauhassa. En jaksa lähteä enkä näkyä. Ostan osakkeita sillä mitä jää.
MITÄ VÄLII MITÄ JOKU SYKKÖ TEKEE, KETÄ KIINNOSTAA? Täysin turha tapaus...
Vierailija kirjoitti:
Samihan tienaa isoja summia, joten varaa on vaikka samalla tarjota kavereille.
Kuka sen kaveri tahtoo olla? Tuskin kukaan...
Vierailija kirjoitti:
No on kai hänellä hyvät tulot. Vaan kuka silloin ruokkiii tämmöisiä ravintola-sameja, jos tulee jossain kohtaa joku uusi lockdown, eli paikat menevät kiinni? 😂
No hän pysyi näköjään pandemian läpi hengissä, joten kai hän joain osaa itsekin kokata.
Mun puoliso kävi vuosia syömässä työpaikkaruokalasss arkisin.
Nyt minä teen eväät, pt on pitkälti suunnitellut ruuat.
Työpaikka maksoi osan. Mikä toi on ?
Helpolla pääsee
Samin ei tarvitse ainakaan laskea kaloreita.
Kun pysyy timmissä kunnossa syömällä joka päivä ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin syön vaikka en ole julkkis.
Se on Sami eikä Jukkis.
Eläkepäiville voisin tehdä noin. Syön kerran päivässä pitkän kaavan mukaan lounasravintolassa. Sitten pätkäpaastoa. Pieni rutiini päiviin.
Niin minäkin kävisin jos olisi varaa. En pidä ruoanlaitosta tai muistakaan kotitöistä.