Iltasanomissa on uutinen ns. taikasienistä.
Voi niistä kertoa mutta ei sillä ole mitään merkitystä. Suomalaiset lääkärit eivät hyväksy niitä lääkekäyttöön. Tai jos hyväksyvät niin siinä käy kuten lääkekannabiksella. Teoriassa se on laillista mutta käytännössä sitä on mahdotonta saada.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarruttaa kivasti tutkimuksia, kun se on huumeeksi luokiteltu kaikkialla. Tulee tolkuton määrä byrokratiaa ja hinta nousee pilviin. David Nuttin tutkimuksessa yhden annoksen hinta oli 1500 ja lupien saamiseen meni puolitoista vuotta. Koitapa siinä sitten tutkia.
Miten luonnosta löytyville sienille voi tulla 1500 hinnaksi per annos? Noilla hinnoilla minä alan poimimaan niitä sieniä.
Mistä meinasit poimia?
Senhän sinä haluaisit tietää.
Ei mun sitä tarvi tietää. Mulla on omat paikat jo tiedossa.
Ihmettelin vaan, että nyt vasta hoksaat, että noi on arvokkaita ja samantien on paikatkin tiedossa mistä kerätä.
Ei noi noin arvokkaita ole kadulla😂 Mihin meinasit kuvitteelliset sienet myydä, kadulla saat 1-30€ gramma tyyliin
Eihän hän niitä mihinkään yritä myydä, vaan tuo jolle vastasi antoi tämmöistä höpinöillään ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarruttaa kivasti tutkimuksia, kun se on huumeeksi luokiteltu kaikkialla. Tulee tolkuton määrä byrokratiaa ja hinta nousee pilviin. David Nuttin tutkimuksessa yhden annoksen hinta oli 1500 ja lupien saamiseen meni puolitoista vuotta. Koitapa siinä sitten tutkia.
Miten luonnosta löytyville sienille voi tulla 1500 hinnaksi per annos? Noilla hinnoilla minä alan poimimaan niitä sieniä.
Ei niitä luonnosta kannata lähteä etsiskelemään, jos ei satu tietämään paikkoja, vaan opetella kasvattamaan. Sillä tavalla tietää millaisia vaikutuksia saa, lajikkeet ovat keskenään erilaisia. Itse tykkään visuaalisista lajikkeista, elämäni hienoimpia kokemuksia, kun näin ensimmäistä kertaa kaikki ne ulottuvuudet ja värit, niissäkin on eroja.
Molempi parempi, koska etsiminen on mukavaa puuhaa ja hyvää ulkoilua.
No kyllä, mutta onko kukaan sattunut löytämään pk-seudulta? Olen myös ymmärtänyt, että pohjoisessa vahvempia.
Vierailija kirjoitti:
"Ei toimi Suomessa"
Mikään ei toimi suomessa. Jos jokin sattuu toimimaan niin laitetaan vain poliitikot asialle niin sitten se ei ainakaan toimi.
Suomessa viranomaiset vaatii lisää tutkimusnäyttöä asiasta,mutteivat myönnä kenellekkään lupaa tehdä tutkimuksia.
Ulkomaiset tutkimukset eivät ole koskaan päteviä suomalaisille byrokraateille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä luonnosta kannata lähteä etsiskelemään, jos ei satu tietämään paikkoja, vaan opetella kasvattamaan. Sillä tavalla tietää millaisia vaikutuksia saa, lajikkeet ovat keskenään erilaisia. Itse tykkään visuaalisista lajikkeista, elämäni hienoimpia kokemuksia, kun näin ensimmäistä kertaa kaikki ne ulottuvuudet ja värit, niissäkin on eroja.
Molempi parempi, koska etsiminen on mukavaa puuhaa ja hyvää ulkoilua.
No kyllä, mutta onko kukaan sattunut löytämään pk-seudulta? Olen myös ymmärtänyt, että pohjoisessa vahvempia.
Löytyy kyllä. Näiden kohdalla oikea maasto on oleellisin asia ja melkeinpä taitaa vähän etelämpää löytyä enemmän otollista maastoa kuin ihan pohjoisesta.
Niitä löytyy ilmaiseksi pelloilta. Tähän mitään lääkäreitä tai viranomaisia tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä meinasit poimia?
Hevoslaitumelta ;-)
Ei näihin asioihin tarvita kenenkään hyväksyntää jos haluaa kokeilla tai tehdä jotakin asiaa. Se että joku asia on laillista tai laitonta, niin ei tarkoita sitä onko se oikein vai väärin.
Hesarissa oli juttua kuinka ihmiset lähtee näille trippailureissuille ulkomaille ja maksaa siitä tonneja. Itse teen tuon joka kesä kympillä omalla pihallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on jo monissa maissa laillista. Itselläni vaikutus kestää tosi pitkään, käytin masennukseen ja ahdistukseen isoina annoksina ja pidin kaksi vuotta taukoa, kunnes kokeilin jälleen vaikkei tilanne ollutkaan mennyt läheskään yhtä pahaksi. Ei sovi kuitenkaan varmasti kaikille.
Suomalaisia käy muissa maissa saamassa hoitoa kun suomessa sitä ei saa. Homma on kiinni lääkärien asenteesta.
Lääkärit menettävät työnsä jos alkavat sooloilemaan lääkkeiden tai sienien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa oli juttua kuinka ihmiset lähtee näille trippailureissuille ulkomaille ja maksaa siitä tonneja. Itse teen tuon joka kesä kympillä omalla pihallani.
Voihan sitä unikkoa kasvattaa ja kuolla pas*kasuolen räjähdykseen aivan vapaasti.
Roviolle se joka tuollaisia syöttää jollekin vastoin tahtoa. Hyi yök! Oksettava ajatus , hyi helvetti sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on jo monissa maissa laillista. Itselläni vaikutus kestää tosi pitkään, käytin masennukseen ja ahdistukseen isoina annoksina ja pidin kaksi vuotta taukoa, kunnes kokeilin jälleen vaikkei tilanne ollutkaan mennyt läheskään yhtä pahaksi. Ei sovi kuitenkaan varmasti kaikille.
Suomalaisia käy muissa maissa saamassa hoitoa kun suomessa sitä ei saa. Homma on kiinni lääkärien asenteesta.
Lääkärit menettävät työnsä jos alkavat sooloilemaan lääkkeiden tai sienien kanssa.
Sooloilusta kyllä. Onneksi paykoterapiapuoli hakee tälle ihan virallista oikeutusta. Jenkeissä psykedeeliavusteiset hoidot ovat jyrkässä nousussa. Ne ovat sekä kustannustehokkaita että huomattavasti toimivampia kuin vuosien lässytysterapiat koskaan. Tällaiseen toivon vielä joskus pääseväni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä unikkoa kasvattaa ja kuolla pas*kasuolen räjähdykseen aivan vapaasti.
Unikkoa ei käytetä trippeihin kun se ei ole psykedeeli. Unikosta jalostetaan morfiinia jonka käyttö ei ole ongelma suomen lääkäreille. Se vain koukuttaa voimakkaasti ja on käytännössä kova huume mutta se ei ole sillä tavalla paha kuin sienet ja kannabis ovat suomen lääkäreiden mielestä.
Joskus ehkä kymmenen vuoden päästä voi jollain erikoislääkärin vaikeasti saatavalla erikoisluvalla saada jotain rajoitettua sienihoitoa. Sekin riippuen pärstäkertoimesta ja silkasta tuurista.
Suomessa ei saa muuta kuin psykoosilääkkeitä tai juoda itsensä työkyvyttömäksi.
Mua kiinnostais mut liikaa pelottaa. Pihalla kasvoi iso rypäs Suippomadonlakkeja, enpäs vaan uskaltanut popsia.
Mikä estää käyttämästä suippumadonlakkeja itsenäisesti? En ymmärrä tätä, miten yksinkertaisesta asiasta saa niin vaikean. Taikasienien kasvatus itsenäisesti on myös helppoa ja hajutonta, kiinnijäämisen riski olematon ellei ala myymään. Miksi suomalaiset tarvitsevat kaikkeen luvan? Olen käyttänyt taikasieniä terapian välineenä satunnaisesti, eikä ole tullut mieleenikään vaatia laillistamista. Kuka muka kyttäisi sieniapajilla keräilijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unikkoa ei käytetä trippeihin kun se ei ole psykedeeli. Unikosta jalostetaan morfiinia jonka käyttö ei ole ongelma suomen lääkäreille. Se vain koukuttaa voimakkaasti ja on käytännössä kova huume mutta se ei ole sillä tavalla paha kuin sienet ja kannabis ovat suomen lääkäreiden mielestä.
Kyllä ne opioiditkin auttavat masennukseen. Siksihän niitä jotkut ottavatkin.
Ei noi noin arvokkaita ole kadulla😂 Mihin meinasit kuvitteelliset sienet myydä, kadulla saat 1-30€ gramma tyyliin