Listataan erilaisia rauhoittavia asioita
Jalkapallo-otteluiden tv-lähetykset
Antti Holman podcastit
Kommentit (119)
Makaan nurmikolla ja maa tuntuu selkään viileältä. Katselen taivasta ja pilviä. On kesä.
Vierailija kirjoitti:
Avara luonto -ohjelmat. Etenkin klassikot, joissa kertojana Jarmo Heikkinen.
Aikoinaan kun sairastuin ja uniongelmat olivat pahat, ainoa mihin nukahdin ilman lääkkeitä oli nää ohjelmat ja se ääni.
Tämä, mun koko pitkän elämäni lauantai-iltojen iltasatu.
Jos ei ollut kotona la iltana, katson uusinnan heti su aamuna.
Tietääköhän lukija, että hänen rauhallista erittäin miellyttävää ääntään ja puhetyyl7ään käytetään suoradtaan meditatiivisena tekijänä.
puhelu luottoystävälle
valokuvat aiemmilta vuosilta
suihku
Kaukaisuuteen katselu (ihan tutkittu juttu).
Linnunlaulu.
Puron solina.
Yin jooga
Totaali hiljaisuus
Syvähengitys rauhoittaa melko nopeadti
Lemmikin silittäminen
Kissan kehräyksen kuuntelemine (siitä tulee myös jostain syystä hyvä mieli)
Kumppanin lempeä rauhoittava pitkäkestoinen kosketus ja ihokontakti, puhumattakaan jos se kumppani vaikka vielä silittelee tai pehmeästi hieroo vaikka jalkoja tai selkää.
Lämmin maitokaakao.
Uni
Sauna yksin, kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa. Ihan taattua rentoutusta ja rauhoitusta.
Maissiwhiski, hevisolistin örinä, syksy-yö jota salamat repivät ja pikimusta kissa karvat pystössä mökin ikkunasta sähähdellen leiskua ja jyminää vieroksuu.
Ihania!
Mä lisään yhden: kupillinen teetä
Ap on joko trolli tai todella sekaisin.
Saden ropina peltikatolla saa minut aina nukkumaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Aamukävely kahvimuki kourassa, tai istuminen portailla ja kissat irti. Kävelen pellon reunaa rantaan ja istahdan siihen tarkkailemaan jokea. Mulla on ollut aamutarkkailutuolikin siinä joskus. Nyt kaksi joutsenta tekevät pesää vastapäisen saaren taakse. Linnunlaulu oli itsestäänselvyys, mutta kirjoitan mikä minua rauhoittaa, en pelkää ap:ta. Kisulinikin kävelee perässäni rantaan ja on kovin kiinnostunut kaloista. Jyrsii kaislan runkoja, vaikka omiin silmiin kaikki näyttää tässä vaiheessa vuotta vielä harmaalta; on niissä vihreät tyngät jo tuloillaan. Kaikkina vuodenaikoina harrastan tätä, kuuma kahvi ja aamukävely pellolla. Sitä herää jotenkin osaksi tätä luontoa jo aamusta. Kestää paremmin ihmislajin sekoilut esim uutiset
Kivaa mut hankalaa toteuttaa betonilähiön juoppokortteleissa
Puupuhaltimien soittaminen yksin.
Kiireetön ruoanlaitto.
Vanhuksen hoitaminen.
Himmelin rakentaminen.
Junassa pitkän matkan matkustaminen.
Ristikoiden tekeminen keskiolutbaarissa.
Romukaupoissa kiertely.
Matonkuteiden leikkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että ketjuun tulisi vähän erikoisempiakin juttuja kuin nämä itsestäänselvät linnunlaulut jne.
Ap
Hanta virus.
Jos elämässä on paljon murheita, katson youtubesta jonkun videon, joka pursuaa kauneutta. Jään suu auki tuijottamaan ja unohdan kaiken. Niitä videoita on monia, mutta esimerkiksi Bolshoi Ballett - Coppelia: Waltz of the Hours. Tai Waltz of snowflakes. The Nutcracker / Perm State Ballet.
Hengitysharjoitukset