Listataan erilaisia rauhoittavia asioita
Jalkapallo-otteluiden tv-lähetykset
Antti Holman podcastit
Kommentit (119)
Ainoastaan Jeesus antaa todellisen ja kestävän rauhan.
Minua on aina jostain syystä rauhoittanut pelikorttien sekoittaminen?! Auttaa myös keskittymään - esim. jos pitää miettiä jotain tärkeähköä asiaa/kirjoittamista/paperihommia etc., niin pelikortit esiin ja miettimään :D
Se riippuu ihan ihmisen hermostosta. Mikä on yhdelle rauhoittavaa, on toiselle kiihdyttävää ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu ihan ihmisen hermostosta. Mikä on yhdelle rauhoittavaa, on toiselle kiihdyttävää ja päinvastoin.
Niinpä. Jotkut tykkää niistä kauheista äänistä mitä on youtubessakin, kuten paperin rapina ja kuiskailu tms. En muista, miksi sitä sanotaan.
Kuuntelen riittävän kovalla 1492; conquest of paradise. Se rauhoittaa.
Tämä kappale auttaa myös silloin, kun tekisi mieli lasillista. Yleensä juomisen tarpeen aiheuttaa halu saada tunne. Tämä kappale aikaansaa minussa saman tunteen kuin vaikkapa lasillinen viiniä.
Käsin tiskaaminen. Se lämmin vesi ja käsillä tekeminen rauhoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen riittävän kovalla 1492; conquest of paradise. Se rauhoittaa.
Tämä kappale auttaa myös silloin, kun tekisi mieli lasillista. Yleensä juomisen tarpeen aiheuttaa halu saada tunne. Tämä kappale aikaansaa minussa saman tunteen kuin vaikkapa lasillinen viiniä.
Kai se tavallaan rauhoittaa, vaikka saa myös aikaan tunteen, että jotakin mahtavaa on käsillä.
Espanjansiruetanan kiipeily aamukasteen huuruttamalla kasvihuonelasin ulkopuolen pinnalla, kasvihuoneesta etanan etenemistä seuraten.
Jeesus. Uskoontulon jälkeen tuli sellainen rauha että se on kuin "perusturvallisuudentunne potenssiin 100".
Auttaa myös kuolemanpelkoon. <3
Psykopaateissa on yksilöitä, joita rauhoittaa muiden satuttaminen, varastaminen ja muutenkin kiellettyjen asioiden tekeminen.
Minua rauhoittaa kirjastossa tai kirjakaupassa käyminen. Myös museossa tai taidenäyttelyssä käyminen on rauhoittavaa.
Aamukävely kahvimuki kourassa, tai istuminen portailla ja kissat irti. Kävelen pellon reunaa rantaan ja istahdan siihen tarkkailemaan jokea. Mulla on ollut aamutarkkailutuolikin siinä joskus. Nyt kaksi joutsenta tekevät pesää vastapäisen saaren taakse. Linnunlaulu oli itsestäänselvyys, mutta kirjoitan mikä minua rauhoittaa, en pelkää ap:ta. Kisulinikin kävelee perässäni rantaan ja on kovin kiinnostunut kaloista. Jyrsii kaislan runkoja, vaikka omiin silmiin kaikki näyttää tässä vaiheessa vuotta vielä harmaalta; on niissä vihreät tyngät jo tuloillaan. Kaikkina vuodenaikoina harrastan tätä, kuuma kahvi ja aamukävely pellolla. Sitä herää jotenkin osaksi tätä luontoa jo aamusta. Kestää paremmin ihmislajin sekoilut esim uutiset
Alastalon salissa äänikirjana. Löytyy Areenasta.