Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 55v nainen ja en ole koskaan pitänyt lasta sylissäni.

Vierailija
06.05.2026 |

Luin juuri jonkin haastattelun ja tajusin, että en ole koskaan pitänyt vauvaa, saatika isompaakaan lasta sylissäni.  Jutussa nuori nainen kertoi kuinka hänelle oli tullut vahva tunne haluta omia lapsia, kun oli pitänyt lapsena vauvaa sylissä.  Omassa lapsuudessani ei tullut koskaan tilanteita, että lähipiirissä olisi ollut vauvoja. Eikä niitä ole ollut myöhemminkään.  Nauoruuden kavereiden kanssa etäännyttiin aina siinä vaiheessa, kun he alkoivat perheellistyä. En omasta halustani, vaan he selvästi ilmaisivat, että meidän elämät eivät enää kohtaa. Minulla oli pitkä suhde mieheen jolla oli lapsia, mutta tavatessamme nämä olivst jo kouluikäisiä, eivätkä mitään sylilapsia. En tiedä onko tämä syy, että minulle ei ole koskaan herännyt vauvakuumetta?? Olen surrut lapsettomuutta, mutta varsinaisesti mitään halua saada lapsia ei ole koskaan ollut. 

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt kun hellari synnyttää Jeesukselle .  Ja lestadiolainen niillä kova työ naidajeesuksen kanssa . 

Vierailija
42/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko saanut munaa?..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pelottavaa. Ihmiset usein olettaa, että monet osaa pitää lasta sylissä tai edes haluaa. Mä jos mulla ois oma lapsi, kysyisin ja varmistaisin, että haluaako ottaa lapsen syliin ja onko kokemusta. Ei missään edes opeteta, jos ei ole kokemusta, että miten lasta tulee pidellä. Esim minä en edes aikaisemmin tiennyt, että lasta ei saa keinuttaa edes takas edes herkästi. Mieheni sitten sanoin, että älä herranen aika keinuta liikaa. En ollut pitänyt lasta sylissä koskaan.

Vierailija
44/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko saanut munaa?..

Ainoastaan suikkiin ja peräreikään.

Ap

Vierailija
45/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole menettänyt mitään.

Tämä tuli itsellekin mieleen ensimmäisenä kun luin otsikon.

Vierailija
46/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä ehtii!

Mutku kukaan ei halua että lähestyn.

Ap

Ap. Eikö olekin provo? Mietin miksi, koska jokainen elämänsä vaiheessa kohtaa vauvan, pienen ihmisen tai eläimen, joka jopa pyrkii syliisi. Jos sallit! Jos inhoat ja vihaat kosketusta jostakin syystä, jo vauva ja eläin aistii sen,  eikä halua lähellesi. Jos näin on, että inhoat eläimiä ja ihmisiä, asia on ok jos sinulla on syyt siihen.

Minä jo pienenä tyttönä halusin hoitaa nukkea, sitä ainoaa joka meillä siskoilla oli. Myöhemmin halusin hoitaa pikkusiskoja ja kaikkian kissanpentuja. 

Oma lapsi on minulle siunaus, arvokkainta maailmassa. 

Anteeksi!

Vierailija
47/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin tuollahan se suikkiin ja silleen jo olikin, tyhmä lensin äskeisessä lankaan. Pelkkä provo. Onko kuitenkin kaipuu kaikeen kauniiseen, RAKKAUTEEN?

Vierailija
48/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä.ole nussinutkaan.

Mutta sinäkö olet? Osaatko siittää lapsia ja kantaa niistä vastuun?

Lapsia on 7. Heidän yh-iskä olen. Joo kyllä on vastaus.

Eli siitä puhe mistä puute. 

Vierailija
49/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä ehtii!

Ap

Ap. Eikö olekin provo? Mietin miksi, koska jokainen elämänsä vaiheessa kohtaa vauvan, pienen ihmisen tai eläimen, joka jopa pyrkii syliisi. Jos sallit! Jos inhoat ja vihaat kosketusta jostakin syystä, jo vauva ja eläin aistii sen,  eikä halua lähellesi. Jos näin on, että inhoat eläimiä ja ihmisiä, asia on ok jos sinulla on syyt siihen.

Minä jo pienenä tyttönä halusin hoitaa nukkea, sitä ainoaa joka meillä siskoilla oli. Myöhemmin halusin hoitaa pikkusiskoja ja kaikkian kissanpentuja. 

Anteeksi!

Miten kohtaisi, jos lähipiirissä ei sellaisia ole eikä työskentele alalla, jossa kohtaa lapsia? On todella harvinaista että satunnainen lapsi ryömisi vieraan aikuisen syliin. Joten voit unohtaa ylemmyydentuntosi.

Vierailija
50/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä.ole nussinutkaan.

Mitäs tekemistä tällä on asian kanssa, ettei ole ollut pikkulasten kanssa tekemisissä... ???

Vierailija
51/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pitänyt sylissä kymmenittäin lapsia ennen kuin sain omia lapsia. Vaikea kuvitella, että siltä olisi voinut välttyä. Ihan tuntemattomatkin pienet lapset välillä kiivenneet syliin, kun olen ollut jossain tilaisuudessa, missä on ollut paljon lapsia. Kun ystävät saaneet lapsia, niin heitä on toki tullut auteltua lasten kanssa. Omia reippaasti nuorempia sisaruksia on. Lisäksi olen joskus tarjonnut apua, kun tuntematon äiti on ollut pulassa kahden huutavan alle 2 v kanssa ja hän on kiitollisena lykännyt toisen minulle syliin hetkeksi. 

Vierailija
52/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä.ole nussinutkaan.

Mutta sinäkö olet? Osaatko siittää lapsia ja kantaa niistä vastuun?

Lapsia on 7. Heidän yh-iskä olen. Joo kyllä on vastaus.

7 kertaa liikaa.

Vierailija
53/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä ehtii!

Ap

Anteeksi!

Miten kohtaisi, jos lähipiirissä ei sellaisia ole eikä työskentele alalla, jossa kohtaa lapsia? On todella harvinaista että satunnainen lapsi ryömisi vieraan aikuisen syliin. Joten voit unohtaa ylemmyydentuntosi.

Joo ja vieraiden lapsia ei oteta mielivaltaisesti syliin.  Näistä teksteistä saa käsityksen, että sylivauvoja liikkuu vapaana ja kaikilla on mahdollisuus heitä sylitellä, jos vain haluaa. Harva antaa vauvansa jonkun ventovieraan käsiin. Toivottavasti. 

Vierailija
54/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vela" herää todellisuuteen

Vierailija
55/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin pitänyt sylissä kymmenittäin lapsia ennen kuin sain omia lapsia. Vaikea kuvitella, että siltä olisi voinut välttyä. Ihan tuntemattomatkin pienet lapset välillä kiivenneet syliin, kun olen ollut jossain tilaisuudessa, missä on ollut paljon lapsia. Kun ystävät saaneet lapsia, niin heitä on toki tullut auteltua lasten kanssa. Omia reippaasti nuorempia sisaruksia on. Lisäksi olen joskus tarjonnut apua, kun tuntematon äiti on ollut pulassa kahden huutavan alle 2 v kanssa ja hän on kiitollisena lykännyt toisen minulle syliin hetkeksi. 

Näin lesta piireissä. 

Vierailija
56/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä kummitehtävästi kieltydyttiin kun pelättiin ettei tiedetä miten toimia kun vauvaa huutaa . Muuten on kyllä lapsia pidetty hoidettu jopa työksi . 

Vierailija
57/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtiin homomies hikinen ja laiha ehkä huumeita?   Hänetkin on joku synnyttänyt. Ja siittänyt.  YouTube Queen show must to on. 

Vierailija
58/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitsette tuntemattomia ?  

Vierailija
59/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin lesta piireissä. 

En ole lesta enkä ikinä pyörinyt niissä piireissä. 

Vierailija
60/66 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen ohjeen mukaan tuomitkaa kaikki kaikesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi