G: Kuinka usein peset lattiat?
Itse en pese koskaan koko asunnon lattiaa, vaan kerran viikossa keittiön lattian ja muualta jos jotain läikkiä esiintyy. Äitini aina huomauttelee tuosta minulle. Miksi pitäisi pestä koko asunnon lattia?
Kommentit (28)
vaikka lapsi ryömisikin lattialla. Liika hygieniakin kun voi aiheuttaa allergiaa.
mikrokuituliinalla kerran viikossa vähintään. Kerran kuussa pesee kunnolla keittiön lattian.
JA SAUNASTA!
Eipä tulisi mieleenkään alkaa PESEMÄÄN parkettilattiaa ;)
Tiesittekö, että pesu tarkoittaa todella pesua suurella vesimäärällä ja esim harjalla??
Parkettilattioita pyyhin mikrokuitumopilla vähintään 1x vko ja keittiöstä useamminkin. Toivon mukaan teistäkin suurin osa siis pyyhkii lattiotaan eikä pese :)
Aikaisemmin imuroin ja pyyhin joka päivä. Nyt olen sitten huomannut että elämässä on tärkeämpiäkin asioita. Roskat kuitenkin lakaisen joka aterian jälkeen.
Vierailija:
Tiesittekö, että pesu tarkoittaa todella pesua suurella vesimäärällä ja esim harjalla??
Parkettilattioita pyyhin mikrokuitumopilla vähintään 1x vko ja keittiöstä useamminkin. Toivon mukaan teistäkin suurin osa siis pyyhkii lattiotaan eikä pese :)
Ihan arkikielessä on normaalia käyttää termiä peseminen. Olen tehnyt myös siivoushommia ja tiedän ettei ole olemassa rättejä, vaan siivousliinoja. Ja lattioita voi nihkeä- tai kosteapyyhkiä tai sitten ihan pestä. Mutta kotona en jaksa stressata sanastosta vaan meillä ihan pestään lattiat (vaikka se tapahtuukin nihkeällä mikrokuitumopilla ilman pesuainetta).
Ihana perjantaina siivota koko huusholli ennen viikonloppua! Ja kun kantaa matot ulos niin on tosi helppokin luututa.
sanko, rätti ja pylly pystyssä siivoon talon parkettilattiat joka viikko
ei mitään laiskan akan sipaisuja
Meillä imuroidaan jokapäivä ja ainaki joka toinen pyyhitään märällä..