Teetkö hernekeittoa kotona itse?
Ööööh mitäh ihmettä?
Kaupasta saa hernekeittoa?
https://www.s-kaupat.fi/tuote/coop-hernekeitto-435g/6438574224883
Kommentit (75)
Keitän aina ison kattilallisen hernekeittoa joulun jälkeen. Upotan siihen mm. kinkun jämät. Pakastan keiton kerta-annoksina, ja niitä riittääkin sitten kuukausiksi.
Olen kerran tehnyt itse , hyvää tuli, tykkään myös purkki hernekeitosta.
Hah! Lihapitoisuus 3,5 %. En söisi tuota.
Vierailija kirjoitti:
"Jorma Uotinen tunnetaan perinteisen hernekeiton sijaan uudenvuoden juhlissaan tarjoamasta samppanjahernekeitosta. Tämä hienostunut, vihreä keitto on ollut Uotisen tavaramerkki useiden vuosien ajan. Se on samettinen versio perinteisestä hernesopasta".
Ei varmastikaan tee itse
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt, mutta purkkihernari menee hyvin myös. Yleensä syön purkista. Siinäkin on kuitenkin kaksi annosta jo, ja en yleensä yksinasuvana tarvitse kattilallista.
Mitä.. Kyllä se ihana putoo muutamana eränä.
T. Prööt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puppa tekee👴 Konalan jauhenlihaa sekaan 🥩🥩
Ei jauhenlihaa, vaan palvikylkeä! Ettekö jo ymmärrä tätä? Monta kertaa on jo sanottu asiasta!
Ihme porukkaa täällä!
Makuasioita. Jauhelihastakin tulee ihan hyvää. Suomen kaupoista ei edes kunnon palvilihaa saa. Parasta on virolaisen maasuitsulihan kanssa tehty hernekeitto. Ja vähän pieniä peruna- ja porkkanakuutioita sekaan niin hyvää on. Ja muutaman tunnin haudutus sitten muistakaa.
Hernekeitto on valmistumassa ja nauta-kana jauheliha lisänä myös kiehuu.
En tee. Naapuriin menen tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto on erittäin halpa ja helppo ruoka tehdä itse. En näe mitään järkeä ostaa purkissa.
Purkki maksaa alle euron, kotona tehtynä ainekset maksaa 10€ ja kestää 24h tehdä.
Ei se mitään vaadi, että herneet likoaa. Ja miten niin 10 €??? Varmasti saa halvemmalla itse tekemällä. Herneet ja sipulit saa alle eurolla isoon keittoon, liha tai soija sitten maun mukaan. Mutta jos laittaa 9 euroa lihaan, on laatu jo ihan muuta kuin purkista.
Herneet 2€, liha 5€, mausteet 2€, sähkö + vesi 1€
Itse laitoin Koben härkää tuohon, ainekset maksoi 149€ ja tästä syö 4 annosta..
Purkkihernekeitto mautonta möhnää. Parasta saa, kun tekee itse laadukkaista aineista.
Kaupassa myydään myös kuivattuja herneitä, joista voi tehdä hernekeittoa.
Minua ei haittaisi, vaikka joku kasvattaisi ja kuivattaisi itse herneet hernekeittoaan varten. Itse en sitä tee, koska minulla ei ole sellaista maa-aluetta käytössäni, jossa voisin herneitä kasvattaa.
Jos sillä hernekeitolla pitää ruokkia ihmisjoukko, kannattaa se ehdottomasti tehdä itse.
Yhdestä säilykepurkillisesta hernekeittoa riittää max kahdelle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jauhenlihaa, vaan palvikylkeä! Ettekö jo ymmärrä tätä? Monta kertaa on jo sanottu asiasta!
Ihme porukkaa täällä!
Palvenkylkeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme porukkaa täällä!
Ei mitään palvikylkeä, vaan savupotka joka kypsyy herneiden kanssa kolmisen tuntia. Sitten liha revitään keiton joukkoon.
Suksi suohon