Teetkö hernekeittoa kotona itse?
Ööööh mitäh ihmettä?
Kaupasta saa hernekeittoa?
https://www.s-kaupat.fi/tuote/coop-hernekeitto-435g/6438574224883
Kommentit (75)
Yleensä teen ruokaa kotona. Joskus sitä hernekeittoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto on erittäin halpa ja helppo ruoka tehdä itse. En näe mitään järkeä ostaa purkissa.
Purkki maksaa alle euron, kotona tehtynä ainekset maksaa 10€ ja kestää 24h tehdä.
Pussi herneitä maksaa 1 euron. Ei siihen muuta tarvita.
Jaa, kyllä minä ainakin laitan lihaa luineen hernekeittoon, maistuu ja ravitsee aika paljon paremmin kuin pelkät keitetyt herneet.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse jopa herneet. Kaivan nenästä ja pyöritän palloiksi ja kuivatan. Kohta jo pari kuukautta on kerätty, vielä tarvitaan lisää jotta saa kunnollisen annoksen.
Menisit jonnekin muualle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto on erittäin halpa ja helppo ruoka tehdä itse. En näe mitään järkeä ostaa purkissa.
Purkki maksaa alle euron, kotona tehtynä ainekset maksaa 10€ ja kestää 24h tehdä.
Jaa, kyllä minä ainakin laitan lihaa luineen hernekeittoon, maistuu ja ravitsee aika paljon paremmin kuin pelkät keitetyt herneet.
Jaa, minä taas en. Makuasia.
En ole vegaani, mutta pidän hernekeitosta hernekeittona, enkä lihahernekeittona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herneitä, sipulia, porkkanaa, mausteita. Sinappi valmiiseen keittoon. Max 2 euroa 4 litran satsi. Herneitten proteiinipitoisuus on niin suuri, ettei se mitään lihaa tarvitse.
Kilon verran herneissä on 50-60g proteiinia.
Kyllä tarvitaan teollisuusimuri kotiin jos herneitä syömällä haluaa päivän proteiinit, hyh hyh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vegaani, mutta pidän hernekeitosta hernekeittona, enkä lihahernekeittona.
Ei kai siinä mitään väärää ole. Minun mielestäni eri ruoka-aineet yhdessä tekevät sen maun jota on mukava syödä ja ruoka ei ole niin yksipuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä mitään väärää ole. Minun mielestäni eri ruoka-aineet yhdessä tekevät sen maun jota on mukava syödä ja ruoka ei ole niin yksipuolista.
Hernekeitto on niitä harvoja ruokia, joista pidän tylsänä ja yksipuolisena.
Pitäisi varmaan kokeilla hernekeittoa sileäksi soseutettuna. Vihaan niitä herneklimppejä, vaikka maussa ei sinänsä ole vikaa.
Olen tehnyt, mutta purkkihernari menee hyvin myös. Yleensä syön purkista. Siinäkin on kuitenkin kaksi annosta jo, ja en yleensä yksinasuvana tarvitse kattilallista.
"Jorma Uotinen tunnetaan perinteisen hernekeiton sijaan uudenvuoden juhlissaan tarjoamasta samppanjahernekeitosta. Tämä hienostunut, vihreä keitto on ollut Uotisen tavaramerkki useiden vuosien ajan. Se on samettinen versio perinteisestä hernesopasta".
En kun en sitä syö. Muuten kyllä teen ruokani itse, en osta valmiita vaikka niitä valmiina saisi. Pidän ruoanlaitosta ja haluan tietää mitä safkassani oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt, mutta purkkihernari menee hyvin myös. Yleensä syön purkista. Siinäkin on kuitenkin kaksi annosta jo, ja en yleensä yksinasuvana tarvitse kattilallista.
Eikö samalla vaivalla voi tehdä 3-4 päiväksi.
Joulukinkun lopusta teen aina välipäivinä. Muuten en oikeastaan ole tehnyt, mutta vois! On niin paljon parempaa se itse tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun teen itse hernekeiton, siitä syö kaksi ihmistä kolmena päivänä hyvän annoksen ja kaksi annosta riittää vielä pakkaseen laitettavaksi.
HInnaksi tulee
- Kotimaista kuivatut herneet 1,5 pss, yht. 1,64e (1,09e/pss)
- Kotimaista palvikinkkupala 350g, 3,29e
- vesi 2,5 litraa (en jaksa nyt alkaa etsiä mitä meillä puhdasvesikuution hinta tällä hetkellä on)
- suola ja muut mausteet arvio 0,25e
yht. 5,18e/8 annosta, 0,65e/annos
Halvemmaksi tuo tulee kuin purkista otettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en saa ruokaa tehtyä siinä ajassa kun pasta kypsyy, niin en tee. Tämä sisältää myös mm pilkkomisen ja liotukset, joita en myöskään tee.
Kiitos pakastevihannekset, tölkkipavut, tomaattimurska, sipulijauhe ja makukermat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en saa ruokaa tehtyä siinä ajassa kun pasta kypsyy, niin en tee. Tämä sisältää myös mm pilkkomisen ja liotukset, joita en myöskään tee.
Kiitos pakastevihannekset, tölkkipavut, tomaattimurska, sipulijauhe ja makukermat.
Ja teen kerralla 5-6 päivän ruoat. Joskus kaksi annosta, niin kestää pitkälle toista viikkoa ennen kun tarvitsee tehdä lisää. Onneksi voin syödä viikkoja samaa ruokaa, toiset kaipaa jotain eri ruokaa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto on ruotsalainen perinneruoka.
Erbsensuppe. Saksasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa pussillinen herneitä kymmentä euroa, vaan 90 senttiä. Onko sinulla vesilasku sitten niin suuri?
No etkä laita! Hyi h*lvete.