Jos jostain likaisesta paskaduunista maksettaisiin enemmän kuin koulutustasi vastaavasta työstä, niin menisitkö sinne paskaduuniin?
Kommentit (82)
En, tykkään työstäni ja palkka riittää erinomaisesti haluamaani elintasoon. Ehkä harkitsisin, jos palkasta jäisi käteen vähintään kolme kertaa enemmän kuin nykyisestä palkasta, mutta ei kukaan sellaisia palkkoja maksa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Viihdyn nykyisessä työssäni ja saan palkkaa enemmän kuin tarvitsen.
Ei kannata töissä sanoa tuota että saat enemmän palkkaa kuin tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Kohta kelpaa kaikki työt mitä tarjotaan, uskokaa pois. Oleskelusta maksaminen loppuu.
Toivottavasti .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin paskaduunniin ulkoilmaan ja liikkuvaan työhön kuin johonkin hum.kandityöhön toimistopömpeliin. Hulluksi siinä tukis. Vain idiootti jaksaa istua pömpelissä kokopäivän tekemttä oikeaa työtä!
Poliitikon työ on paskasuunia, mutta ei tulosvastuuta, kohtalainen palkka ja mahdollisuus saada joku suojatyöpaikka. Esim. SOTE-hallintopomo, aluvaltuutettu tms. (os olisi demari).
Marinin hallituksen ministerit töppäilivät ja laittoivat valtion rahat haisemaan. Palkittiin huonosta suorituksesta vieläkin paremmilla palkkioviroilla ulkomaille.
Ministerin työ ei siis paskempi olekaan. Mitään ei näköjään tarvitse osata, mistään vastata.
Mutta ministeriksi ei kaikki pääse. Siihen valitaan vain huonoimmat ;)
Riittäisi kun maksettaisi edes 700e enemmän kuin mitä ne nyt maksaa. Eli vähän päälle se 2000e kk. Muualla europassa on minimipalkkalaki. Työssä kuin työssä tienaa tällöin 2300e kk ja pärjää ok omilla rahoilla. Tätä ei vaan Suomessa haluta jostin syystä. Ei varmaan kauheesti ole kiinnostusta mennnä töihin ja saada kuun lopuksi 1500e. Eihän sillä pärjää yksinkertaisesti aikuinen ihminen näin kalliissa maassa. Pelkästään vuokra on tuon hintainen. Miten auto? Auton polttoaineet yms.
Itse hain henkilökohtaisen avustajan töitä päivätyöni lisäksi, mutta kukaan avustettava ei halunnut minua, ronskia tervepäistä aikamiestä. Pari vuotta olin hakijoiden listalla ja sitten ilmoitin että poistakaa minut. Vähän suoraan sanottuna ihmettelen, että kukaan ei halunnut minua avustajakseen.
Inhoan termiä paskaduuni, koska vaikka olen opiskeluaikoina tehnyt ties mitä pienipalkkaisia hommia ja ihan kirjaimellisesti paskaduuniakin (maatalouslomittaja), niin ei mikään työ loppujen lopuksi ole ollut "paskaa".
Voisin ihan hyvin vaihtaa takaisin paskanlappuuseen tai vessojen siivoamiseen, mutta epäilen, että kukaan ei siitä tätä reilua kuutta tonnia maksaisi. Fyysisen työn hyvä puoli oli siinä, että työpäivän jälkeen oli edelleen energiaa ihan eri tavalla käytössä.
Ei ole paskaduuneja. Mutta monestakin fyysisestä likaisesta työstä saa paremmin. En vaihtaisi vaikka voisin.
En. Olen kouluttautunut mm. siksi että ei tarvitsisi tehdä paskaduuneja, vaan että voin tehdä kiinnostavaa työtä.
Riippuu ihan siitä kuinka paljon enemmän.
Varhaisjakelua olisin voinut tehdä vaikka eläkeikään asti mutta siinä palkka on aivan onneton ja muutenkkn kuoleva ala
Vierailija kirjoitti:
En. Olen kouluttautunut mm. siksi että ei tarvitsisi tehdä paskaduuneja, vaan että voin tehdä kiinnostavaa työtä.
Kouluttautunut, ja silti käytät termiä "paskaduuni". (Kuten moni muukin täällä)
Ei tällaisena työttömyyden aikana mikään työ ole paskaduunia.
Riippuu oikeastaan siitä paskaduunista, mitä se olisi. On paskaduuneja ja on paskaduuneja. Siivoojana voisin ollakin. Avustajana en, koska olen vähän huono kantamaan vastuuta toisista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu oikeastaan siitä paskaduunista, mitä se olisi. On paskaduuneja ja on paskaduuneja. Siivoojana voisin ollakin. Avustajana en, koska olen vähän huono kantamaan vastuuta toisista ihmisistä.
Siis nämä oli tuolla aikaisemmin mainittu paskaduuneiksi, mutta en näemmä hoksannut laittaa lainausta. Arvostan kyllä itse molempia näistä mainitsemistani duuneista enkä pidä niitä mitenkään paskoina.
En. En aio pilata terveyttäni työn takia.
Mikä on "paska" duuni??? tämä on nyt mun ensimmäinen kysymys..toiseksi vastaisin että voisin mennäkin.
En, jos se ei ole sitä mitä haluan tehdä
Marinin hallituksen ministerit töppäilivät ja laittoivat valtion rahat haisemaan. Palkittiin huonosta suorituksesta vieläkin paremmilla palkkioviroilla ulkomaille.
Ministerin työ ei siis paskempi olekaan. Mitään ei näköjään tarvitse osata, mistään vastata.