Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkin kirjoittavat suomalaisen isolla alkukirjaimella vaikka tarkoittavat kansalaisuutta, Suomalainen on erisnimi

Vierailija
06.05.2026 |

Suomalainen on sukunimi joka kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, suomalainen tarkoittaa kansalaisuutta ja kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

-OPE

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole nekrunnussijoita vaan Suomalaisia!

Minun sukunimi ei ole Suomalainen, mutta tunnen yhden Suomalaisen duunissa. Itse olen kyllä suomalainen.

Vierailija
22/24 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi jotkin kirjoittavat suomalais"

Oi miksi, oi miksi,  jotkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on oikein piristävää saada edes kielipollliisilta huomiota,  kun muut eivät millään tavalla tunnu innostavan kommentistani, vaikka kuinka yritän Suomalaisena ärhennellä suurista veroista. Onneksi kielipoliisit hereillä ja rajattomasti aikaa ja energiaa korjailla ihmisten virheitä.  

Vierailija
24/24 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se oli ennen ongelma yläluokalle esim.  Helsingissä ja  Turussa, kun työläiset änkesuvät kaupunkiin tai Tampereelta, joka oli erityinen työläisten kaupunki. 

Junavaunut olivat tarkasti vartioitu, ettei rahvas väestö päässyt junan vessaan tai ravintolavaunuun ryysyissään tai puhumaan väärää kieltä. 

Nykyään suurimmalla osalla suomalaisia ei olisi mitään asiaan esim.  Stockmannin kahvioon tai tavarataloon ryysyissään vaille yläluokan statusta. Eivät osaa edes puhua.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi