Hyvinvointialue vei vammaisten lasten perheitä oikeuteen
Pohteen mielestä ap- ja ip-hoito kuuluu kunnille ja perheiden kuuluu maksaa siitä. AVI oli eri mieltä ja pohde lähti oikeustaistoon perheitä vastaan.
Sote-touhu menee aina vaan kehnommaksi. Aina kun luulee, että pohja on saavutettu, niin mennään entistä alemmas.
Hyvinvointialue vei vammaisten lasten perheitä oikeuteen – hävisi suurimman osan tapauksista | Kotimaa | Yle https://share.google/ncGN09HGTZcEFwYCb
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö perhe voi itse maksaa. Valtioriippuvuus on Suomen syöpä. Ihmisten pitäisi itse ottaa vastuuta perheenjäsenistään.
Olen täysin samaa mieltä. Jos pitää olla aamulla ja iltapäivällä hoitoa kerhon muodossa, niin maksaa itse.
"Iltapäivätoimintamaksu on 120 euroa kuukaudessa (elokuu-toukokuu). Koulun loma-ajat tai kuukausien pituus tai läsnäolopäivien määrä ei vaikuta maksun suuruuteen. Maksu sisältää ohjauksen, tapaturmavakuutuksen, tarvittavat askartelu- ym. materiaalit sekä välipalan."
Terveiden lasten vanhemmat maksavat iltapäivä kerhosta, joten miksi sitten toiset ei ?
Terveet lapset pärjäävät ilman iltapäiväkerhoakin, hehän ovat älyllisesti normaalisti kehittyneitä. Vammaisen lapsen hoito on raskasta.
Nämä vammaisten perheet ovat kuitenkin niitä kaikkein heikommassa olevia. Monesta muusta asiasta voi leikata, mutta vammaisella tilanne on pysyvästi huono.