Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko omaisuutta olet saanut elämässäsi muuten kuin itse töitä tekemällä?

Vierailija
06.05.2026 |

Minä olen saanut perintöä 130.000e, talokaupasta voittoa 60.000e, kesämökin lahjana ilmaiseksi, omakotitalon niin halvalla, että maksoin lahjaveron, osakesalkun nousu 50.000e.

En edes pidä itseäni mitenkään rikkaana, mutta olen kyllä kiitollinen näistä kaikista. Ei ole huolta vaikka työt loppuisi tänään, enkä enää ikinä työllistyisi.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummolta perin tuhmapoika -huonekasvin. 

Odotettavissa on perintönä suometsää ja hometalo, jonka ympäristö on täynnä romua. Siitä pitää aikanaan perintövero maksaa ja yrittää siivota ympäristöstä vuosikymmenten romut.

Miksi kuvittelet, että perintösi arvo on niiin iso että siitä pitää maksaa veroa?

Vierailija
42/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnöt 25 ja 140 tuhatta, sijoitustuottoja (realisoimattomia) ehkä 20 tuhatta. Opintotuki pitänee laskea tähän mukaan vai lasketaanko opinnot työksi?

Työnantajan sairaskuluvakuutuksesta muutaman lääkärikäynnin arvo... en olis mennyt ilman vakuutusta.

Opintoja ei lasketa. Aloittaa tuskin tarkoitti elämiseen tarkoitettuja tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut rahaa aika paljon perintönä mutta en ole sijoittanut mitään. En ota riskejä joten en ole sijoittanut. Kaikilla on joku sijoitusvimma nykyään ja kun luin lehdestä että joku nainen oli sijoittanut 100000 euroa nodrean neuvojen mukaan niin nainen oli menettänyt kaiken. Sen takia en ota riskejä.

Menettänyt kaiken?? Ainoa mitä tulee mieleen, niin laittoi kaiken Talvivaaraan, muuten ei ole mahdollista

Vierailija
44/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kyllä yhtään arvioida. Olen saanut lapsilisää ja opintotukea. Sijoituksista on tullut ehkä pari tonnia. Vanhemmilta olen lapsena saanut rahaa ja ylppäri- ja rippilahjaksi sukulaisilta rahaa. Kerran voittanunt lotossa pienen summan ja kerran mummi antoi 50 mk jätskirahaa. 

Vierailija
45/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kyllä yhtään arvioida. Olen saanut lapsilisää ja opintotukea. Sijoituksista on tullut ehkä pari tonnia. Vanhemmilta olen lapsena saanut rahaa ja ylppäri- ja rippilahjaksi sukulaisilta rahaa. Kerran voittanunt lotossa pienen summan ja kerran mummi antoi 50 mk jätskirahaa. 

Ainiin ja hammaskeiju toi tyynyn alle 5 mk jokaisesta irronneesta maitohampaasta. 

Vierailija
46/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama lahjaksi saatu kultakoru pyörii laatikon pohjalla.

Vierailija
47/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 450 000€ sis. perintöjä, myyntivoittoja ja pääsasiassa sijoitusten arvonnousuja ja osinkoja.

Vierailija
48/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä olen saanut tähän mennessä 74000, asunnosta myyntivoittoa 20000 ja lisäksi mulla on aikoinaan vanhempieni minulle sijoittamia varoja, joiden arvo tällä hetkellä on vähän alle 19400.

Vierailija
49/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken. Ehkä n. pari miljoonaa. Perin nääs vaarin osakkeet jo 17 veenä. Ainakin samanverran tulossa. Tehkööt köyhät töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi