Paljonko omaisuutta olet saanut elämässäsi muuten kuin itse töitä tekemällä?
Minä olen saanut perintöä 130.000e, talokaupasta voittoa 60.000e, kesämökin lahjana ilmaiseksi, omakotitalon niin halvalla, että maksoin lahjaveron, osakesalkun nousu 50.000e.
En edes pidä itseäni mitenkään rikkaana, mutta olen kyllä kiitollinen näistä kaikista. Ei ole huolta vaikka työt loppuisi tänään, enkä enää ikinä työllistyisi.
Kommentit (49)
Opiskeluaikana sain muutaman kympin ruokarahaa. Rahaa ei ole edelleenkään jemmaan kertynyt. Kaikkea on mitä tarvitsen ja vähän päälle
Hopeisen rippiristin sain lahjaksi aikoinaan. Muuta en ole saanut (enkä tule saamaan).
En mitään ja palkka on mennyt elämiseen. Nyt olen työtön ja monisairas.
Perin metsää. Olen ajanut siitä mukavasti tuloja.
Sain sijoituslainaa mutta sitä ei voida laskea omaisuudeksi kun se on lainaa ja pitää maksaa takaisin. Sijoitusten tuoton eteen joutuu tekemään töitä mm valitsemalla kohteet joten siksi sitä tai sen tuottoa en laske "tekemättä mitään kategoriaan".
Sen sijaan lahjoituksia on vuosien varrella ehkä n 50 000€ edestä kaikkiaan.
Perintöä ei ole tullut eikä odoteta, parempi jos vanhemmat käyttävät kaiken itsensä hoitamiseen.
Sain perintöä 500mk ollessani 7-vuotias. Opintotukea olen saanut kolmen kuukauden ajan ja työttömyyskorvausta neljä viikkoa. Muuten olen elämäni ja omaisuuteni maksanut itse. Nyt olen 50 v. Ei ole valtavaa omaisuutta, mutta ihan kivasti kuitenkin menee, ja omaisuutta on sen verran että voin halutessani jäädä eläkkeelle viiden vuoden sisällä.
Mummolta perin tuhmapoika -huonekasvin.
Odotettavissa on perintönä suometsää ja hometalo, jonka ympäristö on täynnä romua. Siitä pitää aikanaan perintövero maksaa ja yrittää siivota ympäristöstä vuosikymmenten romut.
Sain äidiltä perintöä 420000 euroa ja lisäksi talon jossa asun nyt. Talon arvo on 340000 euro, tontti on joku 8000 neliöö
Isovanhempien perinnöistä valui minulle yhteensä noin 8 000€, niillä maksettiin vaatimaton opintolaina pois ja ajokortti. Muuta perintöä minulle tuskin tulee, koska vanhempien kiinteistö ei mene kaupaksi ja on siten arvoton. Heidän elämänsä säästöt ovat siinä talossa, perinnötkin käytettiin talon remontteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isänperinnön, reilut 100 000€. Sijoitettu. Muu kaikki on kertynyt työtuloista eli velaton talo pk-seudulla, huvila, kulku pelit ja irtaimen sekä muu kertynyt raha, hilpe ja sälä
Paljonko sijoitetun 100k arvo nyt Jose et kerran ole siitä mitään käyttänyt?
Noin 250 k€. Olen itse asiassa käyttänyt takavuosina osan, myrskyvahinkojen hoitoon 30 000
Olen saanut rahaa aika paljon perintönä mutta en ole sijoittanut mitään. En ota riskejä joten en ole sijoittanut. Kaikilla on joku sijoitusvimma nykyään ja kun luin lehdestä että joku nainen oli sijoittanut 100000 euroa nodrean neuvojen mukaan niin nainen oli menettänyt kaiken. Sen takia en ota riskejä.
Sen mikä meillä on, on yhdessä hankittua. Molemmat tyhjätaskuina aloitettu. Mun vanhemmat alkkiksia ja minä kasvoin mamman ja papan luona, puolisoni monilapsisen perheen kuopus, saaressa asuneita
Jos ei noita 20e arvoisia synttärilahjoja lasketa (kun olen samanarvoisia lahjoja antanut takaisinpäinkin) niin 0e. Omaisuutta on noin 100 000e arvosta rahana, rahastoissa ja talossa kiinni töitä tekemällä säästettynä.
Vanhempani lahjoittivat minulle liikehuoneiston, jonka vuokra tällä hetkellä noin 8000 e / kk. Kun tuosta miinustaa vastikkeet yms menot ja pääomaveron, niin jää vielä ihan mukava lisätulo palkkatyön päälle.
Perin isoäitini ja sain ehkä 50 000 e.
Lisäksi minulla on osakkeissa kiinni noin 30 000 e ja saan osinkoja, ei mitään elämää mullistavia summia, mutta kaikki on kotiin päin.
En jaksa laskee kaikkea yhteen. Suurin osa yhteiskunnan tukia, joista ei ole mitään jäänyt, ne on menneet kädestä suuhun. Ja yksi perintö, joka meni velkojen maksuun. Olen erittäin vastuuton tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa laskee kaikkea yhteen. Suurin osa yhteiskunnan tukia, joista ei ole mitään jäänyt, ne on menneet kädestä suuhun. Ja yksi perintö, joka meni velkojen maksuun. Olen erittäin vastuuton tyyppi.
Et sitten ole kun maksoit velkasi.
Yhden perinnön 220k Sijoitussalkun arvonnousua vajaa 500k. Kenosta voitin kerran 10k (olen pelannut kahdesti ja kolmatta kertaa ei tule :D )
Asuntokaupoissa voittoa 80k yhteensä.
Perintöä ehkä 10k.
Loput on palkasta säästetty.
Perintönä noin 500€.
Omaisuuden ja säästöt olen itse palkoistani säästänyt