Hoitajat vaan nauravat kaatuville vanhuksille ja kuvaavat heitä hoitolaitoksissa!
Kommentit (252)
Tasapainoiset ja tervehenkiset hoitajat , joilla on empatiaa jäljellä vielä, eivätkä ikinä kohtele asiakkaita kuin paketteja joille ei tule paha mieli vammojen vitsailuista -- kai niitä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pandaksi kutsuminen on ihmisoikeusrikos, ja siitä pitäisi antaa heti potkut, sakkoa ja vankeutta
Mitä ihmettä? Asiakkailla on nimet !
Tutkikaa tuo hoitolaitos.
Epäkunnioitus näkyy takuulla hoitotyön laadussa.
Kyllä kuule pandasilmät on ihan kuvaus, jota käytetään niin sairaalassa, hoivakodissa, kotona kuin terveydenhoitoalan oppilaitoksissakin.
Vierailija kirjoitti:
"hoivakodissa kukaan ei kuule huutoasi"
Siinä aihe kauhuelokuvalle.
Tässäpä on erinomainen huomio!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vammat kuvataan. Hoitolaitoksissa sairaanhoitaja voi arvioida vammat ja myös lääkäriä voidaan konsultoida, kuvat siihen on hyvä keino, koska lääkäri harvoin on paikanpäällä, vaan kiertää tiettyinä päivinä.
Kaatuminen ei ole aina päivystysasia, tietysti silloin jos luita on murtunut soitetaan heti ambulanssi. Vanhuksilla yleensä menee jo valmiiksi vahvat kipulääkkeet, joten niitäkään ei voi kaatumisen takia lisätä.
Hoitajilla ja jopa asiakkailla on myös huumorintajua ja saatetaan vitsailla asioista "tulipa komeat mustelmat". Tyttären kannattaisi vierailla useammin, jotta näkisi millaista arki oikeasti on. Hajuille on vaikea tehdä mitään, likapyykit haisee, roskat haisee, moni on vaipoissa, hajusteita ei saa käyttää lainkaan pesuaineissa tai ilmaa raikastamaan.
Saatetaan vitsailla :" Tulipa komeat mustelmat"
Tuo on sairasta. Vastenmielistä toimintaa. Hyvästi empatia, kaikki vaan vitsaillen hohottamaan kun sattuu pahasti.
Itse olin opiskelijan kanssa asiakkaalle. Piti ottaa valokuvat takapuolen haavasta. Kun pyysin kääntymään vuoteella, jotta näkisun takapuolen. Asiakas totesi opiskelijalle että näillä tytöillä on aina kummat perversiot. En loukkaantunut vaikka kutsuttiin tytöksi ja perverssiksi. Huumori kuuluu elämään ja teki meille asian psljon helpommaksi. Toki joku tötsin tilanteeseen kuulumaton, vaikka omainen, voisi ihmetellä.
Ymmärrän ihmisten huolen siitä, että vanhempia kohdellaan rumasti, ja itsekkäimmät ehkä pohtivat omaa tulevaisuuttaan hoitokodissa.
Oma kokemukseni on ihan päinvastainen. Hoitokotiin joutunut lähimmäinen oli elänyt aika kaoottista elämää kotonaan, ymmärtämättä kellosta tai rahan arvosta, muistamatta lääkkeitään ja käymättä koskaan pesulla. Kotihoidolla oli vain rajalliset mahdollisuudet esimerkiksi pakottaa häntä pesulle.
Jäi todella mukava kuva sekä kaupungin sairaalan geriatrian osastosta että siitä yksityisestä hoitokodista jossa äitini loppuaikansa vietti (kaupunin palvelussetelillä). Hoitajat olivat kummassakin kilttejä, ystävällisiä ja asiallisia. Pitkälle dementoitunut ihminen on vaikea hoidettava mutta hoitajat jaksoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tyhjäpäällä tärkein asia elämässä on rakennekynnet, niin miten sellainen tekee vastuullista ja kohtuu raskasta työtä. Suomessa ei ole pula hoitajista vaan ahkeruudesta.
Sinä sun kynsies kanssa.
Onneksi Suomessa sentään saa vielä itse päättää mihin kouluttautuu. Mulla ei ole rakennekynsiä, mutten IKINÄ lähtis vanhushoitoon töihin.
et tiedä mistä puhut!
Kaverini "sai" opiskelijan. Kynnet kuin petolinnulla, ei suostunut ottamaan pois.
Valmistui, ja on edelleen työssä kotkankynsineen.
Muodon vuoksi ottaa välillä pois!
Minulta ei nämä kynsikommentit.
2 muuta oli. Hoitajalla voi olla
hillityt, lyhyet, ovaalit tai neliöt rakennekynnet, ei nyt
sentään liioitella. x
Meillä taas sai hylsyn tällainen opiskelija. Jo haastattelussa kerrotaan, jotta on otettava pois ennen töiden alkamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikoille tarvitaan vanhempia osastonhoitajia valvomaan ,että töissä tehdään oikeasti töitä.Joku, joka on tietoinen asioista ja myös ratkaisee ongelmia.Tytönhupakot keskenään, eikä juuri ketään kiinnosta oikeasti se ihminen,hoidettava vaan se, mitä teit viikonloppuna jne.
Harmi, etten aikanaan dokumentoinut ja raportoinut kaikista näkemistäni epäkohdista siinä hoivakodissa, jossa äitini oli. Pelkäsin, että varoituksia saaneet hoitajat kostavat äidilleni silloin, kun en ole toimintaansa näkemässä.
Tasokas hoito vaatii kypsyyttä ja huolellisuutta.
Pandaksi kutsuminen osoittaa lapsellisuutta, kypsymättömyyttä ja epäammatillisuutta asiakasta kohtaan.
Palkatkaa vanhempia tolkun työntekijöitä, älkää henkisesti vielä kakaroita.
Hoivakodissa nähtyä: Noin nelikymppiset hoitaja(naiset) vilkaisi hälytyspuhelimeen, johon rannekehälytykset tulivat ja sanoivat: "Ei mennä, se on Pertti, joka soittaa. Ei sillä mitään hätää ole."
Niin, jos se sama dementikko soittaa 25 kertaa päivässä vaikka ei ole asiaa tai asia on 50-luvulla eläneen sedän hautajaisiin lähtö niin kyllä minäkin priorisoisin työtäni.
Sinähän se varsinainen vakuutuslääkäri olet, kun vanhusta näkemättä päätät hänen olevan dementikko, joka soittaa 25 kertaa päivässä?!? Ne hoitajattaret muuten priorisoivat ylimääräisen kaffe- ja juoruilutaukonsa hoitotyön edelle.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä, ettei kukaan oikeasti itse valitse hoitaa vanhuksia. Ei löydy motivaatiota.
Ehkä myös epätoivosta kun oon liian vähän hoitajia. Se ettei ole aikaa tehdä töitään kunnolla, syö motivaation. Lopulta ei voi kuin nauraa ahdistuneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pandaksi kutsuminen on ihmisoikeusrikos, ja siitä pitäisi antaa heti potkut, sakkoa ja vankeutta
Mitä ihmettä? Asiakkailla on nimet !
Tutkikaa tuo hoitolaitos.
Epäkunnioitus näkyy takuulla hoitotyön laadussa.
Kyllä kuule pandasilmät on ihan kuvaus, jota käytetään niin sairaalassa, hoivakodissa, kotona kuin terveydenhoitoalan oppilaitoksissakin.
Pandasilmät on ihan asiallinen kuvaus vammasta. Mutta se ei ole asiallista, että ihmistä kutsutaan pandaksi.
Et varmasti itsekään tykkäsi jos sinua alettaisiin kutsumaan laudaksi tai hevoshampaaksi, vaikka sattuisit näyttämään laudalta tai hampaistasi tulisi mieleen hevonen.
Omaiset vaativat, että äiti vietäisiin lääkäriin. Tytär kertoo soittaneensa asiasta palvelukodin johtajalle, mutta tyrmistyneensä vastauksesta. Hän ymmärsi saamansa vastauksen siten, että hoitamisesta kieltäydyttiin, koska äidillä on elvytyskielto.
Jos oikeasti välittäisitte vanhuksista suvuissanne, hoitaisitte heidät itse ja osittain myös kotihoidon avulla. Omat vanhempani ovat hoidettu ja haudattu. Menetin työpaikkani toista vanhempaani auttaessa. Oli elämäni raskaimmat vuodet. Te haluatte käydä ulkomaan matkoilla ja harrastaa. Te ette halua hoitaa vanhuksia vaan laittatte suvun vanhukset hoitolaitoksiin ja sitten te valitatte, kun yhteiskunnalla ei ole resursseja ja valtionvelka kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun tyhjäpäällä tärkein asia elämässä on rakennekynnet, niin miten sellainen tekee vastuullista ja kohtuu raskasta työtä. Suomessa ei ole pula hoitajista vaan ahkeruudesta.
Höpötä, ei saa olla rakennekynsiä töissä
Minulla ei ole täällä kuin 1
läheinen omainen, muut
läheiseni/omaiseni ovat
etelässä.
Olen sanonut tämän
monet kerrat
Vauva.fi sivustolla.
Nämä kirjoittelijat
eivät ole omaisiani, läheisiäni;
eivät edes puolituttaviani.
*Kenties valehtelevat tuolla
kylillä meidän tuntevan hyvinkin?
Fakta: Ei puh.nroita, ei mtn.
Luulen osan olevan
hupipilatekstejä kateellisilta
ja kåstoa hautovilta.
Ventovieraita, kenties itse
skitsøfreniaa sairastavia
sairaseläkeläisiä. Vähät varat,
ulkonäkö mennyttä; ei sisältöä
elämässä. Vauvapalstalle kirjoittelu
ainoa päivän kohokohta. Ovat
minuun pakkomielle-fiksaation
kehittäneet. Siltä se näyttää.
Eräs kerta nämä väittivät minun
pommittavan sarjameilein ja
úhkakirjein - kyseessä jälleen
*täysin tuntematon ja minulle
siinä asemassa (ventovieraana)
merkityksetön henkilö. Suurella
vaivalla kyhätty keksitty tarina
koskien minua > julkaistiin
kiusàmielessä miljoonan lukijan
edessä.. -x-
Huomautan vain, että hoitajien määrä väheni jotta niille jotka saivat pitää työpaikkansa saivat kaipaamansa palkankorotuksen. Vihervasemmistolle taloustieteen perusasiat ovat aina hukassa.
Kokemukeni mukaan jotkut hoitajat ovat sadistisia, sairaita mieleltään. Aikoinaan äitini asui palvelutalossa. Äiti oli täydessä ymmärräyksessä, mutta heikko ja sairas. Isä kuoli, Hautakivi totta kai ostettiin isälle ja äidin nimin kohta tyhjänä, näin on tapana.
Erään kerran saapuessani katsomaan äitiä, ihmettelin, kuka oli tulostanut A4 kokoisen kuvan isän hautakivestä. Kuva vaikutti karmivalta., Äiti oli muutoinkin masentunut. Lopulta nyppäsin kuvan pois seinältä.
Sevisi hoitajan käyneen toisessa kuntakeskuksessa, hautuumaalla ja hautuumaan peräkulmassa ja ottanut kuvan isän hautakivestä ja tulostanut kuvan äidin silmien eteen.
Sairasta, karmeaa! Normaalit eivät liimaile hautakivien kuvia seinille!
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmisen pitää kaatua, että tuleesilmät mustiksi? Selvittäkää olosuhteet tarkoin miten ja missä olosuhteissa vanhus satutti tuolla itsensä.
Ehdottomasti tutkittava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikoille tarvitaan vanhempia osastonhoitajia valvomaan ,että töissä tehdään oikeasti töitä.Joku, joka on tietoinen asioista ja myös ratkaisee ongelmia.Tytönhupakot keskenään, eikä juuri ketään kiinnosta oikeasti se ihminen,hoidettava vaan se, mitä teit viikonloppuna jne.
Harmi, etten aikanaan dokumentoinut ja raportoinut kaikista näkemistäni epäkohdista siinä hoivakodissa, jossa äitini oli. Pelkäsin, että varoituksia saaneet hoitajat kostavat äidilleni silloin, kun en ole toimintaansa näkemässä.
Tasokas hoito vaatii kypsyyttä ja huolellisuutta.
Pandaksi kutsuminen osoittaa lapsellisuutta, kypsymättömyyttä ja epäammatillisuutta asiakasta kohtaan.
Palkatkaa vanhempia tolkun työntekijöitä, älkää henkisesti vielä kakaroita.
Hoivakodissa nähtyä: Noin nelikymppiset hoitaja(naiset) vilkaisi hälytyspuhelimeen, johon rannekehälytykset tulivat ja sanoivat: "Ei mennä, se on Pertti, joka soittaa. Ei sillä mitään hätää ole."
Ainakin hän oli osannut asentaa patterit siihen rannekehälyttimeen - eli hälytin toimi. Onhan se alku.
Tässähän on se ongelma, että näiden valvonta ei kuulu kenellekään. Jopa kettutarhoihin tehdään enemmän valvontaa ja silti turkiseläimet saattaa kärsiä pahoin omissa vankiloissaan.
Aika kauheaa kirjoittelua. Asia ei ole noin pahasti missään. Hoitajat tekevät tosi raskasta työtä.
Kaikista ei ole hoitajaksi.
Omaisia toivon pistäytymään, sillä heitä odotetaan joka päivä.
Hoitaja hoitaa, omaisten pitäisi tuoda läheisyyttä, joka puuttuu kun kiire on.
Olisiko liikaa pyytää, että vanhukselle puhuttaisiin omaa kieltä?
Niin, faktaa on että musta huumori kuuluu tylhön kuun työhön. Hoitotyössä vielä tärkeämpää, koaka surkeita kohtaloita näkee päivittäin. Asiakkaista on aina väännetty huumoria, oli sitten kyseessä myynti- tai hoitotyö. Tätä tietysti tuntuu pahalta, jos se osuu itseensä tai läheisiin. Ja tyttärelle joka oli sitä mieltä että on oltava kipuja ja lääkäriin vietävä; itse pyörryin betonilattialle. Oli pandasilmät ja vähän muutakin, otsa turposi kaksinkertaiseksi. Ei ollut yllättäen kipuja. Jos vanhus lyö päänsä ha on verenohennuslääkitys, silloin ehdottomasti päivystykseen, muuten seuranta riittää. Nämä ovat lähes poikkeuksetta lääkärin ohjeet 15- vuoden kokemuksella.