Mitä, jos meiheni jäisi kotiin kun palaan töihin (lapsi 14kk)?
Osaisiko joku kertoa, paljonko mieheni saisi rahaa? Voisiko hän olla kotona vain kuukauden vai onko siinä jokin tietty raja, mitä pitää olla, että saa tukia? Mun palkka on aika pieni, mies tienaa yli puolet mua enemmän. Oltaisko me ihan vararikossa? Lapsi on syksyllä vasta 14kk enkä haluaisi pk:n laittaa...
Kommentit (9)
saa ihan yhä suurta hoitorahaa kuin sinäkin. Hoitolisä riippuu sitten kummankin tuloista (sinun palkka, miehesi hoitoraha).
ja mies tienaa kuitenkin bruttona 4500e. Mun palkka on siis vajaa 2000e. Ei se riittäisi millään!
ap
ai että mies saa enemmän kun nainen jos jää kotiin?!
Luulitko, että Suomen maassa on erilliset kotihoidontuet matalapalkkaisille ja korkeapalkkaisille?
mutta olen ymmärtänyt että sehän sitten vaatii työnantajalta sen että hakee siihen paikalle kortistosta jonkun tyttömän vapaan ajaksi.
Työnantajan pitää palkata samaksi aikaa työtön. Ei välttämättä tekemään juuri sitä työtä jota vapaalla oleva teki. Korvaus on joku prosentti siitä mitä saisi ansiosidonnaista jos jäisi työttömäsi. Ei siis mikää yleeömän iso korvaus, mutta paljon parempi kuin kotihoidon tuki.
Meillä tämä ei aikanaan onnistunut koska miehen työnantaja ei suostunut. Eleltiin sitten kotihoidontuella ja minun palkalla. Harmitti kyllä että työnantajan politiikka oli tuo.
Vierailija:
Mitenkäs se nyt auttaa?
+ mahdollisen kuntalisän + hoitolisää jos tulosi ovat pienet