Täällä asuvat Suomen mukavimmat ihmiset: ”En ole kohdannut missään muualla vastaavaa”
ottakaa stadilaiset mallia:
https://www.is.fi/asuminen/art-2000011984266.html
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Savo, Pohjois-Karjala, Etelä-Karjala.
Huom, POHJOIS-Savo
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan ystävällisimpiä ovat pohjoiskarjalaiset. He ovat jotenkin aitoja, vieraanvaraisia, eivätkä tykkää korottaa itseään jalustalle. Karjalaiset ovat myöskin siistiä porukkaa, koti pidetään siistinä ja piha siivottuna.
Olen itse savolainen ja pakko sanoa, että hieman suurpiirteisempiä Savossa ollaan tuon järjestyksellisyyden kanssa. Lisäksi savolainen aika usein muistaa kehua itseään, mutta sitä ei kannata ottaa liian vakavasti, ei siellä kukaan siitä pahastu, mutta ulkopuoliset kyllä voivat ihmetellä.
savolaisilla on aina vähän pilke silmäkulmassa, lupsakkaa sakkia ja tunnelmanluojia😊
En pidä kieroja savolaisia mitenkään mukavina!
Vierailija kirjoitti:
Se on se että mistä tykkää.
Minulle pidättyväisenä ja omaa rauhaa rakastavana hämäläisenä olisi painajainen asua Itä-Suomessa.
Haha uskon 😄 karjalaisilla on aina asiaa
Niin, onhan Suomi kuitenkin maailman onnellisin maa.
Olen asunut Helsingissä noin 35 vuotta, muutin tänne Hämeestä. Olen viihtynyt hyvin. Täällä on ihmisiä kaikkialta Suomesta, ja eri puolilta Eurooppaa ja maailmaa. Niinpä tänne ei muodostu sellaista kuppikunta-fiilistä, mikä voi olla pienemmillä paikkakunnilla. Koen olevani täällä vapaa. Ja ihmiset ovat mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Työnnä ne rehut naamaan ja ole hiljaa, kun sinulla ei ole henkilökohtaista kokemusta stadista näköjään!
Johan taas ei tarvii ihmetellä ettei stadilaiset ole tolla listalla kun puhe on tätä tasoa
Mielestäni Helsingissä kaikkein ilkeimmät ihmiset. Näkee sen täällä selvästi. Koko Etelä-Suomi.
Mukavimmat ihmiset muuttavat pois Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan ystävällisimpiä ovat pohjoiskarjalaiset. He ovat jotenkin aitoja, vieraanvaraisia, eivätkä tykkää korottaa itseään jalustalle. Karjalaiset ovat myöskin siistiä porukkaa, koti pidetään siistinä ja piha siivottuna.
Olen itse savolainen ja pakko sanoa, että hieman suurpiirteisempiä Savossa ollaan tuon järjestyksellisyyden kanssa. Lisäksi savolainen aika usein muistaa kehua itseään, mutta sitä ei kannata ottaa liian vakavasti, ei siellä kukaan siitä pahastu, mutta ulkopuoliset kyllä voivat ihmetellä.
savolaisilla on aina vähän pilke silmäkulmassa, lupsakkaa sakkia ja tunnelmanluojia😊
Kieroja kuin korkkiruuvit ja kokemusta on!
Vierailija kirjoitti:
Ekana ajattelin että ei ainakaan savossa. Ja vielä mitä, pohjois-savo ykkösenä. Tuohon kyselyyn ei ainakaan savolaiset ole vastanneet.
Meinaat että savolaiset eivät vastaisi kierosti?
Vierailija kirjoitti:
Minulle pidättyväisenä ja omaa rauhaa rakastavana hämäläisenä olisi painajainen asua Itä-Suomessa.
Suomen kansa koostuu yhdeksästä heimosta, siksi nuo eri heimojen asuinalueetkin ovat valikoituneet heimojen mielenmaiseman mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Helsingissä noin 35 vuotta, muutin tänne Hämeestä. Olen viihtynyt hyvin. Täällä on ihmisiä kaikkialta Suomesta, ja eri puolilta Eurooppaa ja maailmaa. Niinpä tänne ei muodostu sellaista kuppikunta-fiilistä, mikä voi olla pienemmillä paikkakunnilla. Koen olevani täällä vapaa. Ja ihmiset ovat mukavia.
Tämäpä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha uskon 😄 karjalaisilla on aina asiaa
Itse asiassa Pohjois-Karjalassa ei olla mitenkään yltiövilkkaita tai älyttömän puheliaita. Ovat aika hillittyä porukkaa.
Kyselyssä saattoi unohtua se että kun savolainen puhuu, on vastuu kuulijalla.
Savolaiset ovat juuri sen aikaa kivoja, kun saavat olla äänessä "lupsakkana" . Se on vain rooli jolla tyydytetään oma tarve olla esillä. Oikeasti ovat kaikista sisäänpäinlämpiävin porukka koko Suomessa. Kieroja, kateellisia, mukahauskoja takapajuisia juntteja valtaosa.
Turistille ovat kivoja, mutta muutapa sinne, niin opit tuntemaan todellisen luonteen.
Vierailija kirjoitti:
Ihme vikinää ”en avaa linkkejä”
Toimittaja yrittää kalastaa klikkauksia
Työnnä ne rehut naamaan ja ole hiljaa, kun sinulla ei ole henkilökohtaista kokemusta stadista näköjään!