Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian läheinen opettajan kanssa. Miten ottaa etäisyyttä?

Vierailija
05.05.2026 |

Aikuisia täysi-ikäisiä ollaan kaikki ja opetus tapahtuu kahden kesken, joka viikko (harrastus kyseessä, ei mikään koulu). Pari vuotta hän ollut minun opettajana, eli ollaan ehditty tutustua tässä samalla, molemmat puheliaita kun ollaan, viestitellään myös usein. Hän ei vain enää tunnu opettajalta, koska on niin tuttavallinen ja rento. Miten ottaa etäisyyttä niin että hän tuntuisi enemmän opettajalta taas? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis haluat? Eikö oppia tule?

Vierailija
2/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku dramaattinen ja nolo ihmissuhdekommellus. Suutele esimerkiksi häntä yllättäen intohimoisesti. Eiköhän teillä siitä välit mene muodollisen pidättyväisiksi tai jopa kiusallisen jäykiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis haluat? Eikö oppia tule?

Kyllä oppia edelleen tulee, ihan koko rahalla, ei siinä mitään. Mutta tunnelma on outo, jotenkin liian henkilökohtainen tai läheinen. Haluan takaisin normaalin opettaja-oppilas-tyyppisen tunnelman. Ap

Vierailija
4/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuosta ei ole paluuta takaisin. Olisit aikuisena ensin itse miettinyt, millaisen suhteen haluat ja toiminut sen mukaan. Nyt jos muutat jotain, aiheutat väkisinkin oudon tilanteen. 

Vierailija
5/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda harrastuksen opettajaa? Vaikka joku vanhempi nainen. Siirry ryhmäopetukseen?

Vierailija
6/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole varovainen.  Opettaja on voinut ihan tahallaan aiheuttaa tällaisen tunnelman.  Mieti, mistä, sanoisinko eroottinen, ilmapiiri johtuu.  Kosketteleeko hän liikaa., halaileeko? Käyttääkö esimerkkejä, jotka ovat jotenkin noloja?  Olisi kiva tietää, minkä alan yksityistunteja otat.  Veikkaan ratsastus tai kitaransoitto?  Onko teillä iso ikäero?

Vierailija
7/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuosta ei ole paluuta takaisin. Olisit aikuisena ensin itse miettinyt, millaisen suhteen haluat ja toiminut sen mukaan. Nyt jos muutat jotain, aiheutat väkisinkin oudon tilanteen. 

Olen itse yrittänyt koko ajan pitää kiinni sellaisesta muodollisemmasta olemisesta ja etäisyydestä. Mutta opettaja on niin rento, vauhdikas ja tuttavallinen luonne, että on vaikea olla hänen seurassaan, parin vuoden ajan kuitenkin, tiukan muodollinen. Ap

Vierailija
8/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on herkkä vaisto.  Jarruta ajoissa.  Tällaiset tyypit käyvät kiinni äkkiarvaamatta.

Vierailija
9/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä on ikäeroa?

Vierailija
10/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän vain ole itse rakastunut?  Onko ope naimisissa?

Vierailija
11/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei vaikuta soveliaalta jos ei osaa pitää ammatillista etäisyyttä oppilaaseen. Vaihda opettajaa.

Vierailija
12/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole varovainen.  Opettaja on voinut ihan tahallaan aiheuttaa tällaisen tunnelman.  Mieti, mistä, sanoisinko eroottinen, ilmapiiri johtuu.  Kosketteleeko hän liikaa., halaileeko? Käyttääkö esimerkkejä, jotka ovat jotenkin noloja?  Olisi kiva tietää, minkä alan yksityistunteja otat.  Veikkaan ratsastus tai kitaransoitto?  Onko teillä iso ikäero?

Ei, hän ei koskettele eikä koske muutenkaan. Ei vihjaile mitään sellaista arveluttavaa. Ei mitään noloja esimerkkejä tms. Ollaan ihan saman ikäisiä. Hän siis mies, minä nainen. Hän koulutettu opettaja siis, ei mikään epämääräinen itseoppinut valkku. Mutta hän on jotenkin ei-opettajamainen. Aina todella iloinen ja innostunut niillä tunneilla, kertoilee henkilökohtaisia juttuja, kyselee kuulumisia, vitsailee (ei kaksimielistä kuitenkaan) ja yrittää naurattaa. Semmosta. Ap

Vierailija
13/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on vakituinen poikakaveri (tai tyttökaveri) järjestä niin, että ope näkee tämän mukanasi mahdollisimman usein.  Siinä sitten turhat luulot karisevat.

Vierailija
14/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on vakituinen poikakaveri (tai tyttökaveri) järjestä niin, että ope näkee tämän mukanasi mahdollisimman usein.  Siinä sitten turhat luulot karisevat.

Minulla on aviomies, opettaja on nähnyt hänet muutaman kerran kyllä. Ap

Vierailija
15/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko teillä on ikäeroa?

Ollaan molemmat aika saman ikäisiä, noin 35-40 -vuotiaita. Ap

Vierailija
16/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, hän ei koskettele eikä koske muutenkaan. Ei vihjaile mitään sellaista arveluttavaa. Ei mitään noloja esimerkkejä tms. Ollaan ihan saman ikäisiä. Hän siis mies, minä nainen. Hän koulutettu opettaja siis, ei mikään epämääräinen itseoppinut valkku. Mutta hän on jotenkin ei-opettajamainen. Aina todella iloinen ja innostunut niillä tunneilla, kertoilee henkilökohtaisia juttuja, kyselee kuulumisia, vitsailee (ei kaksimielistä kuitenkaan) ja yrittää naurattaa. Semmosta. Ap

Ehkä kyseessä luonne-erot. Asetelmaa voi olla vaikea muuttaa, jos kyseessä ei ole mitenkään epäasiallinen käytös, josta voisi huomauttaa. Olisiko sinun mahdollista vaihtaa opettajaa? Sitä kannattaa ainakin harkita, jos asia on sinua alkanut vaivata kovin, tai oppiminen kärsii.

Vierailija
17/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kyseessä luonne-erot. Asetelmaa voi olla vaikea muuttaa, jos kyseessä ei ole mitenkään epäasiallinen käytös, josta voisi huomauttaa. Olisiko sinun mahdollista vaihtaa opettajaa? Sitä kannattaa ainakin harkita, jos asia on sinua alkanut vaivata kovin, tai oppiminen kärsii.

Kyseessä ei ole epäasiallinen käytös. Ja siis hänen seurassaan on kivaa. Toisissa olosuhteissa olisi mukava ystävystyäkin, mutta en halua sellaista open kanssa. Kuitenkin se, että hän on aina niin innostunut, katsoo kiinteästi silmiin ja puhuu tuttavallisesti ja yrittää aina saada minut nauramaan (onnistuukin) tuntuu oudolta kun kyseessä ope. Jotenkin tuntuu että pidämme toisistamme liikaa (ihmisinä, ei k-18 osastoa kuitenkaan) ja se vaivaa minua. Hän on kuitenkin ope, ei ystävä. Ap

Vierailija
18/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten välillä vain on voimakasta kemiaa. Se on hankala, jos kyseessä on ope tai oppilas tai pomo tai alainen tms. Ei kannata vahingossa koskea ettei tunnelma tiivisty yllättäen. Kemiaa ei saa pois. Niin se vain on. 

Vierailija
19/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on herkkä vaisto.  Jarruta ajoissa.  Tällaiset tyypit käyvät kiinni äkkiarvaamatta.

Millaiset tällaiset tyypit? 

Vierailija
20/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vähän tuollainen tilanne vuosia sitten, tosin kyseessä ei ollut harrastus vaan aikuisopiskelu, jossa sai aika paljon henkilökohtaista opetusta opettajalta ryhmäopetuksen lisäksi. Meidän välillä oli heti alusta selittämätön yhteys ja kemia oli sellainen että varpaissakin tuntui. Yritettiin pitkään vastustaa kiusausta, mutta lopulta päädyttiin suhteeseen. Tiet sittemmin erkani, mutta ihanat muistot jäi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi