Tarotin Spell of Iron-lätyllä oli aikanaan melko inkkeliteemaisia sanoituksia!
Ainakin Midwinter Nights, Love's Not Made For My Kind ja Things That Crawl At Night.
Follow Me To Madnessilla oli sitten myös se raiskaajavampyyri-biisi, I Spit Venom.
Kommentit (7)
Marcon mielenmaisema lie ollut aika synkkä ja pessimistinen noihin aikoihin. Miksi lie valinnut tuon aihepiirin, vaikka sankarinsa Ironmaiden lauloivat historiasta, murhaajista, sodista ja peloistaan. Oletan siis Ironmaiden olleen Hietalan esikuva koska Tarotia edeltävän bändin nimi oli Purgatory, minkä luulen juontuneen Killers -albumin kyseisestä biisistä.
Vierailija kirjoitti:
Marcon mielenmaisema lie ollut aika synkkä ja pessimistinen noihin aikoihin. Miksi lie valinnut tuon aihepiirin, vaikka sankarinsa Ironmaiden lauloivat historiasta, murhaajista, sodista ja peloistaan. Oletan siis Ironmaiden olleen Hietalan esikuva koska Tarotia edeltävän bändin nimi oli Purgatory, minkä luulen juontuneen Killers -albumin kyseisestä biisistä.
Onhan debyytillä myös perinteisempiä sankaribiisejä, kuten Wings of Darkness ja nimibiisi. Mutta syvempi levystä mielestäni tuli kokonaisuutena kun on negatiivisiakin teemoja.
Ota huomioon että Marko on ollut 20-vuotias kun se levy tuli pihalle, ja kun 2011 äänittivät levystä silloisen Tarotin kuuloisen version niin kirjoitti sanoja vähän uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen Tarotin ja Hietalan veljesten haastatteluihin perehtynyt niin vaikutteet ovat enemmän Black Sabbath, Deep Purple, Rainbow, Judas Priest-osastolla. Kitaransoiton suhteen Sakariin ovat sitten kasarilla myös iskeneet Van Halenit ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen Tarotin ja Hietalan veljesten haastatteluihin perehtynyt niin vaikutteet ovat enemmän Black Sabbath, Deep Purple, Rainbow, Judas Priest-osastolla. Kitaransoiton suhteen Sakariin ovat sitten kasarilla myös iskeneet Van Halenit ja muut.
Nehän alkoivat heviä kuuntelemaan jo ihan lapsina, Sakari ollut jotain 12-13 kun nuo bändit löytänyt ja Markoon iskeneet samat myös heti vaikka kolme vuotta nuorempi.
Ei Marko mikään inkkeli ole kyllä ollut koska on jo tuolloin ollut tyttöystäviä.
Niin joo olihan debyytillä Dancing On The Wire myös, jossa kuuma tyttö pääsee menestyksen valoihin (kunnes tippuu nuoralta) synkän ja syrjäytyneen kertojahahmon katsoessa.