Paljonko voisin pyytää 25 hengen kinkkuvoileipäkakusta?
Minulta tilattiin tuollainen ja mietin, että paljonko tuosta pyytäisi. En ole siis mikään leipuri tai myy ammattilaisena vaan ihan yksityishenkilö joka itse opetellut paljon asioita.
Mitään järkyttävän kallista hintaa en kehtaa pyytää. Tarvikkeiden lisäksi jotakin tekopalkkiota tietenkin haluaisin. Mietin, että olisiko kakulle hyvä hinta 60€? Katsoin jonkun ammattilaisen sivustoa niin siellä oli kakun hinta 25 henkilölle 100€, mutta kyse onkin yrityksestä.
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60€ on ihan liikaa, kun et yrittäjänä tee. 25€ on oikeampi hinta, jos et ilmaiseksi tee.
Tämä! Miksi kukaan maksaisi kotitöistä, kun mitään kuluja siitä ei synny? Jos haluaa kakusta maksaa 60€, hankkii sen ammatilaiselta.
Sinusta varmaan lapsenvahdillekaan ei tarvitse maksaa, kun sehän on oikeastaan kotityö, josta ei synny kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60€ on ihan liikaa, kun et yrittäjänä tee. 25€ on oikeampi hinta, jos et ilmaiseksi tee.
Tämä! Miksi kukaan maksaisi kotitöistä, kun mitään kuluja siitä ei synny? Jos haluaa kakusta maksaa 60€, hankkii sen ammatilaiselta.
Sinusta varmaan lapsenvahdillekaan ei tarvitse maksaa, kun sehän on oikeastaan kotityö, josta ei synny kuluja.
Noh, en mä ainakaan lapsenvahdillekaan maksa ilman verokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep!
Voileipäkakun pohjana valmis, viipaloitu voileipäkakku,
josta tulee kyllä pari reilua voileipäkakkua, toinen itselle vaikka,
tai paahtoleipäpohjainen, kokoaa mieleisen kokoisen.
Leipä jotain maksaa, mutta tilaa, ottaa yhteyttä
leipomon outlet-myymälään, tai vaikka lähimarkettiin,
saa edullisesti.
Kostutus edullinen työvaihe, täytteet, kuorrutus kinkku-/ juustoraasteet,
koristusmateriaalit,
tuoreet vihannekset, mitä toivotaan.
Ja tuo oli hauska, keittiön siivous kuuluu hintaan,
oli älli kommentti, kun omassa keittiössä helppoa tehdä ja siivota omat touhut.
Mä kyllä tykkään huushollista, jotta enpä kehtaisi yli
viittäkymppiä pyytää, jos kahvileipä-tarjoilua,
"sen seitsemää sorttia" kaverini haluaisi pöytäänsä,
- minun suunnalta yhden suolaisen tuotepalan, ettei maksu olisi kaveruudelle
suolainen hinta :) - iloisia ja hyvän fiiliksen juhlapöytiä keväälle 2026!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä paahtoleivässä on keskimäärin 18 palaa ja kyllähän 25 hengen kakkuun tulee vähintään 8x3 palaa. Kinuskikissa sanoo semmoista 30 henkilön kakuksi.
Ostakaa suoraan pitkittäisviipaloitua leipää. Siitä saa paremman kakun.
Ei täällä tuppukylässä myydä tuollaisia.
Ap
Pyydä tilaamaan. Esimerkiksi Rostenilla on pakastettuna. Äitini tilasi aina kaupan leipäosastolta. Kyllä kauppiaat auttavat, kun on tarpeeksi ajoissa.
Ei ehdi varmaan enää. Pitää olla kakku tehtynä lauantaina. Teen niistä paahtoleivistä mistä aina ennenkin. 42 viipaletta menee ja hyvä määrä on tuo ollut aina omissa juhlissa.
Ihmeelliseksi väittelyksi, riitelyksi ja mun mollaamiseksi meni tämä ketju. Aihe niinkin viaton kuin voileipäkakku. Ei täältä selvästikään mitään kannattaisi kysyä koska paha mieli tulee vain kun mt-tapaukset alkaa riehua.
Ap
Hyvä siitä tulee ja ota ansaitsemasi palkka, arvostan ketkä tekee voileipäkakkuja mun siskon tyttö tekee hyviä veqaanisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä paahtoleivässä on keskimäärin 18 palaa ja kyllähän 25 hengen kakkuun tulee vähintään 8x3 palaa. Kinuskikissa sanoo semmoista 30 henkilön kakuksi.
Ostakaa suoraan pitkittäisviipaloitua leipää. Siitä saa paremman kakun.
Ei täällä tuppukylässä myydä tuollaisia.
Ap
Pyydä tilaamaan. Esimerkiksi Rostenilla on pakastettuna. Äitini tilasi aina kaupan leipäosastolta. Kyllä kauppiaat auttavat, kun on tarpeeksi ajoissa.
Ei ehdi varmaan enää. Pitää olla kakku tehtynä lauantaina. Teen niistä paahtoleivistä mistä aina ennenkin. 42 viipaletta menee ja hyvä määrä on tuo ollut aina omissa juhlissa.
Ihmeelliseksi väittelyksi, riitelyksi ja mun mollaamiseksi meni tämä ketju. Aihe niinkin viaton kuin voileipäkakku. Ei täältä selvästikään mitään kannattaisi kysyä koska paha mieli tulee vain kun mt-tapaukset alkaa riehua.
Ap
Hyvä siitä tulee ja ota ansaitsemasi palkka, arvostan ketkä tekee voileipäkakkuja mun siskon tyttö tekee hyviä veqaanisiakin.
Vegaanisia, ei veqaanisia.
"Vierailija
41/171 |
05.05.2026 | 14:30
STOP !!!! Älä tee yhtään mitään, ennen kuin olette yhdessä sopineet hinnat
Ei kukaan ammattilainen tee tota alle satasella.
Raaka-aineet x 3.
Jos on vähänkin epäilyjä maksaako, pyydät puolet summasta etukäteen"
Hyvä tekninen vinkki, jos kun kaveruus vähän testataan, etukäteen ajatus teettäjällä, että kai innokas
tyyppi tekee 0 e budjetilla ihan vain ilosta, että saapi askarrella pari
päivää tunnollisesti, huomioiden raaka-aine tuore, kylmäketju kestää tekemisessä ja säilytyksessä
normi kotikeittiössä tuotteen luovutukseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes sukulaistytölle? Siihen verrattavissa oleva juttuhan tämä on, että joku lukiossa oleva siskontyttö/naapuri tulee pientä rahallista korvausta vastaan hoitamaan alakoululaiset lapset nukkumaan sillä aikaa, kun vanhemmat on teatterissa tms.
Olipa turhauttavaa lukea tämä ketju! Aloittajan kysymykseen: yrityksen hinnassa on alvit, palkan sivukulut ja tulovero. Siihen nähden 60 € voisi olla käypä hinta sinun pyytää. Kuitenkin se on niin alhainen, että riskinä on, ettet pääse pyynnöistä eroon jatkossa. Pyydä sellainen hinta, ettei harmita.
Olen yksinyrittäjä ja olen huomannut, että jos pyytää oikean hinnan, ihmiset kohtelevat kauniisti. Mutta jos tarjoaa jotain veloituksetta esim. hyväntekeväisyystapahtumassa, valittajia, vaatijoita ja kinuajia riittää.
Noihin naurettaviin kustannusarvioihin: monella loppuu käytännön laskutaito neljän tai kahdeksan hengen reseptiin. Sen jälkeen tulee vain ”monta”, joille yhden kinkkupaketin tai paahtoleivän pitää riittää samalla tavalla kuin omalle perheellekin. Onnettomia ne, jotka näiden kotikokkien juhlissa joutuvat syömään.
Vierailija kirjoitti:
Olipa turhauttavaa lukea tämä ketju! Aloittajan kysymykseen: yrityksen hinnassa on alvit, palkan sivukulut ja tulovero. Siihen nähden 60 € voisi olla käypä hinta sinun pyytää. Kuitenkin se on niin alhainen, että riskinä on, ettet pääse pyynnöistä eroon jatkossa. Pyydä sellainen hinta, ettei harmita.
Olen yksinyrittäjä ja olen huomannut, että jos pyytää oikean hinnan, ihmiset kohtelevat kauniisti. Mutta jos tarjoaa jotain veloituksetta esim. hyväntekeväisyystapahtumassa, valittajia, vaatijoita ja kinuajia riittää.
Noihin naurettaviin kustannusarvioihin: monella loppuu käytännön laskutaito neljän tai kahdeksan hengen reseptiin. Sen jälkeen tulee vain ”monta”, joille yhden kinkkupaketin tai paahtoleivän pitää riittää samalla tavalla kuin omalle perheellekin. Onnettomia ne, jotka näiden kotikokkien juhlissa joutuvat syömään.
Ihan reseptejä selaamalla tuo leipäöyhötys kumoutuu. Kuten kilo kinkkua tai 2 päivää aikaa-väitteetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noihin naurettaviin kustannusarvioihin: monella loppuu käytännön laskutaito neljän tai kahdeksan hengen reseptiin. Sen jälkeen tulee vain ”monta”, joille yhden kinkkupaketin tai paahtoleivän pitää riittää samalla tavalla kuin omalle perheellekin. Onnettomia ne, jotka näiden kotikokkien juhlissa joutuvat syömään.Ihan reseptejä selaamalla tuo leipäöyhötys kumoutuu. Kuten kilo kinkkua tai 2 päivää aikaa-väitteetkin.
Juu, mutta täällä pitää kompata kun joku sanoo että kauheeta ja vaikeeta on ja kallista ja kaikille pitää maksaa, oli ammattilainen tai ei ja oli yrittäjä tai ei.
Minä teen voileipäkakkuja valmistujaisiin ilomielin, ap sitten rahasta. Molemmat tosi ok, tilaajahan sen päättää.
Laiskoja ihmisiä kun eivät itse tee voileipäkakkua yms, vaan ostavat kalliilla
Miksi ihmeessä ihmiset täällä tappelee paljon raaka-aineet tulevat maksamaan? Reseptejä on yhtä paljon kuin tekijöitä, yksi käyttää kinkku viipaleita ja joku toinen pala kinkkua, tietysti silloin hintakin on eri. Mitta itse miettisin varmaan, että kuinka läheinen kakun tilaaja on ja maksu sitten sen mukaan, varmaan max 60€
Piillä kun kertoo tarpeiden hinnan niin siinä markkinahinta !
Mä tein kaksi viikkoa sitten äitini miehen syntymäpäiville mutsin pyynnöstä voileipäkakun ja porkkanakakun. Äiti maksoi ainekset, ja vaivanpalkkaa sain 60€ vaikken mitään pyytänyt. Mutsi tuumasi vaan, että tuli silti halvemmaksi kuin tilata pitopalvelusta. Siellä pelkkä pienempi voileipäkakku maksoi 75€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 75e eli 3e per annos.
Yleensä catering hinnoittelee 3,5-4,5e per annos, jopa enemmän täytteestä riippuen
Catering firmalla hinnassa on alv. Ennemmin ap:nä laskisin paljonko ne kaikki ainesosat maksaa. Ja sitten paljon näet vaivaa koko hommassa. Eli paljon menee aikaa, pitääkö kuskata jonnekin, pitääkö hakea tarjotin takaisin jne. Ja mikä olisi korvaus tästä tuntipalkkana.
Itse tekisin jollekin ystävälle ilmaiseksi ainesosien hinnalla, koska jos alkaisin laskea tuntipalkkaa itselleni, niin ei sitä kenenkään kannattaisi ostaa.Mä olen tehnyt useamman voileipäkakun joten tiedän kyllä mitä sen tekeminen on. Kakkua ei tarvitse kuljettaa mihinkään ja tarjoiluastia tuodaan kyllä mulle takaisin.
On olemassa muutakin välillä pelkkien aineosien hinta ja kunnollinen tuntipalkka itselle. En ala pelkkien aineosien hinnalla tekemään.
Ap
Eli Ap onkin myynyt jo useampia kakkuja pimeänä- on jo myynnistä paljon kokemusta jnp. Mutta miksi esitit ittees sitten aloittelijana??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 75e eli 3e per annos.
Yleensä catering hinnoittelee 3,5-4,5e per annos, jopa enemmän täytteestä riippuen
Catering firmalla hinnassa on alv. Ennemmin ap:nä laskisin paljonko ne kaikki ainesosat maksaa. Ja sitten paljon näet vaivaa koko hommassa. Eli paljon menee aikaa, pitääkö kuskata jonnekin, pitääkö hakea tarjotin takaisin jne. Ja mikä olisi korvaus tästä tuntipalkkana.
Itse tekisin jollekin ystävälle ilmaiseksi ainesosien hinnalla, koska jos alkaisin laskea tuntipalkkaa itselleni, niin ei sitä kenenkään kannattaisi ostaa.Mä olen tehnyt useamman voileipäkakun joten tiedän kyllä mitä sen tekeminen on. Kakkua ei tarvitse kuljettaa mihinkään ja tarjoiluastia tuodaan kyllä mulle takaisin.
On olemassa muutakin välillä pelkkien aineosien hinta ja kunnollinen tuntipalkka itselle. En ala pelkkien aineosien hinnalla tekemään.
Ap
Eli Ap onkin myynyt jo useampia kakkuja pimeänä- on jo myynnistä paljon kokemusta jnp. Mutta miksi esitit ittees sitten aloittelijana??
Minä olen leiponut elämäni aikana kymmeniä kuivakakkuja, ja tiedän kyllä mitä niiden tekeminen on. Myyntiin olen tehnyt nolla kappaletta.
Onko voileipäkakku jokin vähä-älyisten erityisen kiinnostuksen kohde, vai minkä takia tämän keskustelun kommentit ovat aivan poikkeuksellisen idioottimaisia jopa tälle palstalle?
Olen kokki, en leipuri tai kondiittori. Kahvilat hinnoittelee niin, että myyntihinta on raaka-aineiden hinta 3. Raaka-aineiden hintaan ei sitten lasketa sitä koko jauhopussin hintaa, vain se käytetty osuus. Minä ottaisin tästä 2,5 kertaa raaka-aineiden hinta, alennusta kun kaverille menee, ja niistä ostetuista aineista (joiden hinnan ap on laskenut) jää osa omaan käyttöön.
Juu, ja sitten on minunkinlaisiani lukijoita, jotka vain täysin aiheeseen nähden ulkopuolisena ihmettelevät, miten tämä asia voi olla vaikea tai kiinnostava muuten kuin ilmiönä tarkastellen. Vaan kai se on jotenkin niin, että peruskysymykset työn arvosta, anteliaisuudesta ja omanarvontunnosta täytyy läpikäydä kunkin omalla alueellaan.