Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elät eläkeläinen

Vierailija
05.05.2026 |

Olin kotirouva mutta kun mies lähti kun olen tylsä ja arkipäiväinen ja harmaa enkä tee aloitteita niin rahat loppui. Tein 10v hanttihommia. Eläke nyt 64v tonni. Elän niukasti mutta elän. Harrasteet uinti ja kävely. Diabetes 2. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkleeni on nettona 3200. Elän lähinnä osingoilla koska menot pienet. Lapsille lahjoitettu runsaasti etukäteen. Matkustan kyllä.

Vierailija
2/9 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväisesti pitää elää, mutta luontoharrastuksen avulla saan iloa elämääni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jäätte kotiin? Uskalias teko

Vierailija
4/9 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona 45v mutta mies säästää rahaa mulle eläkkeeseen. En vaihda vuosia työhön.

Vierailija
5/9 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostyyppi olisi ollut helppo ihan itse ehkäistä jo ennalta ja vaikka tulee siitä pääsee eroon jos haluaa. Suomessa eläkkeet on Euroopan kärkipäässä, joten ei kannata valittaa. Kotirouvana olo on oma valinta 

Vierailija
6/9 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 1v4kk eläkkeellä. Mukavaa kun ei tarvi aamulla lähteä mihinkään. Polvien nivelrikko niin käyn kerran viikossa kaupassa vetokärryn kanssa. Jokunen vieras käy joskus, lapset silloin tällöin yökyläilee. Rahat riittää sopivasti, saan asumistukeakin vähän. Ei voi valittaa.

Vierailija
7/9 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyyppi olisi ollut helppo ihan itse ehkäistä jo ennalta ja vaikka tulee siitä pääsee eroon jos haluaa. Suomessa eläkkeet on Euroopan kärkipäässä, joten ei kannata valittaa. Kotirouvana olo on oma valinta 

Moni ehkäisee työtapaturmatkin menemättä töihin.

Vierailija
8/9 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kysymästä, jos on tehnyt vuosikymmeniä suht pienipalkkaista työtä, tietää ettei eläke iso ole. Mutta kun oppinut elämään suu säkkiä myöten, ei ole ongelmaa, hyvin menee, mutta menkööt

Vierailija
9/9 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v eläkkeellä ja puolet vuodesta ulkomailla, kohta lopullisesti kunhan puolisokin eläköityy. 

Eläke jäi pieneksi viimeisten vuosien sairastelujen takia (netto 1800e) mutta pärjäämme kun on kahden tulot. 

Nautin lähes kivuttomasta ja stressittömästä elämästä, hyvästä ruuasta ja vapaudesta. Olen paremmassa kunnossa kuin 10v sitten ja liikun paljon päivittäin, lisäksi tulee hyötyliikuntaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä