Paljonko voisin pyytää 25 hengen kinkkuvoileipäkakusta?
Minulta tilattiin tuollainen ja mietin, että paljonko tuosta pyytäisi. En ole siis mikään leipuri tai myy ammattilaisena vaan ihan yksityishenkilö joka itse opetellut paljon asioita.
Mitään järkyttävän kallista hintaa en kehtaa pyytää. Tarvikkeiden lisäksi jotakin tekopalkkiota tietenkin haluaisin. Mietin, että olisiko kakulle hyvä hinta 60€? Katsoin jonkun ammattilaisen sivustoa niin siellä oli kakun hinta 25 henkilölle 100€, mutta kyse onkin yrityksestä.
Kommentit (214)
Huomaa myös, että yritys ostaa ihan eri hinnoilla ne tarvikkeet kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 75e eli 3e per annos.
Yleensä catering hinnoittelee 3,5-4,5e per annos, jopa enemmän täytteestä riippuen
Catering firmalla hinnassa on alv. Ennemmin ap:nä laskisin paljonko ne kaikki ainesosat maksaa. Ja sitten paljon näet vaivaa koko hommassa. Eli paljon menee aikaa, pitääkö kuskata jonnekin, pitääkö hakea tarjotin takaisin jne. Ja mikä olisi korvaus tästä tuntipalkkana.
Itse tekisin jollekin ystävälle ilmaiseksi ainesosien hinnalla, koska jos alkaisin laskea tuntipalkkaa itselleni, niin ei sitä kenenkään kannattaisi ostaa.
Miksi vaihtoehdot ovat vain ilmainen tai niin kallis ettei kannata ostaa? Ap:lle annat neuvoja, mutta itse ilmeisesti olet niin erinomainen, ettet voisi pyytää edes aineiden hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60€ on ihan liikaa, kun et yrittäjänä tee. 25€ on oikeampi hinta, jos et ilmaiseksi tee.
Tämä! Miksi kukaan maksaisi kotitöistä, kun mitään kuluja siitä ei synny? Jos haluaa kakusta maksaa 60€, hankkii sen ammatilaiselta.
Ei 60 eurolla saa 25 hlön voileipäkakkua. Vilkaisin varsin paikallisen leipomon hinnastoa, niin 18 hlön voileipäkakku maksoi 104 euroa.
Sorry, se oli lohivoileipäkakku. Kinkkukakku 18 henkilölle oli sekin kuitenkin 90 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 75e eli 3e per annos.
Yleensä catering hinnoittelee 3,5-4,5e per annos, jopa enemmän täytteestä riippuen
Catering firmalla hinnassa on alv. Ennemmin ap:nä laskisin paljonko ne kaikki ainesosat maksaa. Ja sitten paljon näet vaivaa koko hommassa. Eli paljon menee aikaa, pitääkö kuskata jonnekin, pitääkö hakea tarjotin takaisin jne. Ja mikä olisi korvaus tästä tuntipalkkana.
Itse tekisin jollekin ystävälle ilmaiseksi ainesosien hinnalla, koska jos alkaisin laskea tuntipalkkaa itselleni, niin ei sitä kenenkään kannattaisi ostaa.Mä olen tehnyt useamman voileipäkakun joten tiedän kyllä mitä sen tekeminen on. Kakkua ei tarvitse kuljettaa mihinkään ja tarjoiluastia tuodaan kyllä mulle takaisin.
On olemassa muutakin välillä pelkkien aineosien hinta ja kunnollinen tuntipalkka itselle. En ala pelkkien aineosien hinnalla tekemään.
Ap
Miksi sulle kuuluisi tuntipalkka?
Tämäpä. En ole koskaan ymmärtänyt miksi harrastelija laskee hinnan tuotteilleen eikä vain sano, että sori leivoskelen vain itselleni. Jos myy tuotteitaan, tekee sen yrityksen kautta ja maksaa verot.
No voi nyt vttu jos tutuille ym. joskus tekee kakkuja, niin kateellisten mielestä siihen pitäis perustaa firma.
Hakematta nousi mieleeni viiskymppiä. Sen ite pyytäisin.
Kannattaisiko tehdä useampi pieni kakku, kun tuo kyllä kuulostaa aika suurelta kakulta. Vaikka kolme erilaista. Laske raaka-aineiden hinnat ja mieti, paljonko haluat itse tienata. Sovi hinta tilaajan kanssa. Varo sukulaisia ja sisaruksia. He kuvittelet, että teet kaiken ilmaiseksi. Muista hygieenisyys ja kylmäketju. Vain ensiluokkaiset tuoreet raaka-aineet.
Kuka helvetti vielä nykyään nysvää jotain voileipäkakkuja? Junttien ja vanhusten juttuja pula-ajoilta, kun piti näyttää juhlavalta ja saada rahvas kylläiseksi.
Isotöinen juu. Mokoma sotku, johon sitten vielä itketään kuinka kalliita on raaka-aineet ja menee paljon aikaa.
No haloo. Syökää se kallis hieno lohi sellaiseenaan. Kyytipojaksi pala tuoretta leipää ja kylmä olut. Herkullista ja helppoa.
Kävin kaupassa ja pikaisesti laskettuna ainekset maksaa n. 35€. En siis vielä ostanut vaan kävin katsomassa hinnat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kävin kaupassa ja pikaisesti laskettuna ainekset maksaa n. 35€. En siis vielä ostanut vaan kävin katsomassa hinnat.
Ap
Unohda koko sotku. Ei maksa vaivaa. Ihan last season joku tuollainen töhkäkakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Unohda koko sotku. Ei maksa vaivaa. Ihan last season joku tuollainen töhkäkakku.
Mikä sun ongelma on? Multa on tilattu kinkkuvoileipäkakku ja tietenkin teen sen mitä on tilattu! Hyvänen aika sentään!
Voileipäkakut on sitä paitsi hyviä eikä mitään töhkäkakkuja. Mulle on ainakin ihan sama onko joku syötävä muotia vai ei.
Ap
Johan pelkästään leipiin menee vähintään kymppi.
Eikö useammalla kommentoijalla ole mitään hajua, mitä mikäkin maksaa tänä päivänä? Vai eikö heitä kiinnosta tuotteen laatu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä sun ongelma on? Multa on tilattu kinkkuvoileipäkakku ja tietenkin teen sen mitä on tilattu! Hyvänen aika sentään!
Voileipäkakut on sitä paitsi hyviä eikä mitään töhkäkakkuja. Mulle on ainakin ihan sama onko joku syötävä muotia vai ei.
Ap
Sullahan se ongelma on, kun kyselet täällä tyhmiä. Jos tuollaisia edes tarvitsee kysellä, niin unohda koko kakku. Tai tee ilmaiseksi, HYVÄNEN AIKA SENTÄÄN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sullahan se ongelma on, kun kyselet täällä tyhmiä. Jos tuollaisia edes tarvitsee kysellä, niin unohda koko kakku. Tai tee ilmaiseksi, HYVÄNEN AIKA SENTÄÄN!
Mene muualle vinkumaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
60€ on ihan liikaa, kun et yrittäjänä tee. 25€ on oikeampi hinta, jos et ilmaiseksi tee.
Noin ison kakun tarvikkeet on jo n. 20e, jos tekee monipuolisesti laadukkaan, tuoreet yrtit ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ison kakun tarvikkeet on jo n. 20e, jos tekee monipuolisesti laadukkaan, tuoreet yrtit ym.
N.35€ maksaa tarvikkeet. Kävin kaupassa katsomassa hinnat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Miksi kukaan maksaisi kotitöistä, kun mitään kuluja siitä ei synny? Jos haluaa kakusta maksaa 60€, hankkii sen ammatilaiselta.
Mistä ajattelit tarvikkeet ilmaiseksi saada?
“Pimeästi” laskuttaminen tarkoittaa käytännössä verojen ja velvoitteiden kiertämistä. Siitä voi seurata jälkiveroja, sakkoja ja pahimmillaan rikosoikeudellisia seuraamuksia. Riski on aika iso suhteessa siihen, mitä siinä voittaa.
Jos haluat myydä voileipäkakun, tee se fiksusti:
laskuta normaalisti (kevytyrittäjänä tai toiminimellä)
tai tee satunnaisesta myynnistä kuitti ja ilmoita tulot verotuksessa
Se on lopulta helpompaa ja pitää selustan turvattuna.
Mitä järkeä on harmaassa taloudessa?
Ei 60 eurolla saa 25 hlön voileipäkakkua. Vilkaisin varsin paikallisen leipomon hinnastoa, niin 18 hlön voileipäkakku maksoi 104 euroa.