Paljonko voisin pyytää 25 hengen kinkkuvoileipäkakusta?
Minulta tilattiin tuollainen ja mietin, että paljonko tuosta pyytäisi. En ole siis mikään leipuri tai myy ammattilaisena vaan ihan yksityishenkilö joka itse opetellut paljon asioita.
Mitään järkyttävän kallista hintaa en kehtaa pyytää. Tarvikkeiden lisäksi jotakin tekopalkkiota tietenkin haluaisin. Mietin, että olisiko kakulle hyvä hinta 60€? Katsoin jonkun ammattilaisen sivustoa niin siellä oli kakun hinta 25 henkilölle 100€, mutta kyse onkin yrityksestä.
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60€ on ihan liikaa, kun et yrittäjänä tee. 25€ on oikeampi hinta, jos et ilmaiseksi tee.
Tämä! Miksi kukaan maksaisi kotitöistä, kun mitään kuluja siitä ei synny? Jos haluaa kakusta maksaa 60€, hankkii sen ammatilaiselta.
Jos haluaa maksaa 60 €, niin parempi tehdä itse. Ei ammattilaiselta tuohon hintaan saa. Voileipäkakku on kallis tehdä ja siihen pitää varata aikaa pari päivää.
Jos haluaa maksaa 60 €, niin parempi tehdä itse. Ei ammattilaiselta tuohon hintaan saa. Voileipäkakku on kallis tehdä ja siihen pitää varata aikaa pari päivää.
Kyllä saa. Voileipäkakku on yksi helpoimmista ja edullisimmista kakuista tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 75e eli 3e per annos.
Yleensä catering hinnoittelee 3,5-4,5e per annos, jopa enemmän täytteestä riippuen
Catering firmalla hinnassa on alv. Ennemmin ap:nä laskisin paljonko ne kaikki ainesosat maksaa. Ja sitten paljon näet vaivaa koko hommassa. Eli paljon menee aikaa, pitääkö kuskata jonnekin, pitääkö hakea tarjotin takaisin jne. Ja mikä olisi korvaus tästä tuntipalkkana.
Itse tekisin jollekin ystävälle ilmaiseksi ainesosien hinnalla, koska jos alkaisin laskea tuntipalkkaa itselleni, niin ei sitä kenenkään kannattaisi ostaa.Mä olen tehnyt useamman voileipäkakun joten tiedän kyllä mitä sen tekeminen on. Kakkua ei tarvitse kuljettaa mihinkään ja tarjoiluastia tuodaan kyllä mulle takaisin.
On olemassa muutakin välillä pelkkien aineosien hinta ja kunnollinen tuntipalkka itselle. En ala pelkkien aineosien hinnalla tekemään.
Ap
Miksi sulle kuuluisi tuntipalkka?
Tämäpä. En ole koskaan ymmärtänyt miksi harrastelija laskee hinnan tuotteilleen eikä vain sano, että sori leivoskelen vain itselleni. Jos myy tuotteitaan, tekee sen yrityksen kautta ja maksaa verot.
Ei jumaliste. Mä en missään kirjoittanut, että mulle pitää maksaa tuntipalkkaa. Opetelkaa lukemaan. Jos multa pari kertaa vuodessa tilataan leivonnaisia, niin en ala sen vuoksi yritystä perustamaan. Ei mun silti tarvitse ilmaiseksi aikaani käyttää muiden leivonnaisiin. Haloo nyt taas.
Ap
Se kaupan pieni valmikakku maksaa nykyisin 15.90€ Cittarissa ja siitä riittää varmaankin 10 hlö. Mutta tämä kinkkukakku on kyllä tunkkainen ja pahanmakuinen mutta se kalaversio on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60€ on ihan liikaa, kun et yrittäjänä tee. 25€ on oikeampi hinta, jos et ilmaiseksi tee.
Tämä! Miksi kukaan maksaisi kotitöistä, kun mitään kuluja siitä ei synny? Jos haluaa kakusta maksaa 60€, hankkii sen ammatilaiselta.
Taidat olla anoppini, jonka voileipäkakku on kuivaa ja tunkkaisen makuista. Välissä kurkkusalaattia, maksamakkaraa ja Italian salaattia. Päällä majoneesia ja halvinta keittokinkkua. Leipänä halvin höttöpaahtoleipä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 75e eli 3e per annos.
Yleensä catering hinnoittelee 3,5-4,5e per annos, jopa enemmän täytteestä riippuen
Catering firmalla hinnassa on alv. Ennemmin ap:nä laskisin paljonko ne kaikki ainesosat maksaa. Ja sitten paljon näet vaivaa koko hommassa. Eli paljon menee aikaa, pitääkö kuskata jonnekin, pitääkö hakea tarjotin takaisin jne. Ja mikä olisi korvaus tästä tuntipalkkana.
Itse tekisin jollekin ystävälle ilmaiseksi ainesosien hinnalla, koska jos alkaisin laskea tuntipalkkaa itselleni, niin ei sitä kenenkään kannattaisi ostaa.Mä olen tehnyt useamman voileipäkakun joten tiedän kyllä mitä sen tekeminen on. Kakkua ei tarvitse kuljettaa mihinkään ja tarjoiluastia tuodaan kyllä mulle takaisin.
On olemassa muutakin välillä pelkkien aineosien hinta ja kunnollinen tuntipalkka itselle. En ala pelkkien aineosien hinnalla tekemään.
Ap
Miksi sulle kuuluisi tuntipalkka?
Tämäpä. En ole koskaan ymmärtänyt miksi harrastelija laskee hinnan tuotteilleen eikä vain sano, että sori leivoskelen vain itselleni. Jos myy tuotteitaan, tekee sen yrityksen kautta ja maksaa verot.
Ei jumaliste. Mä en missään kirjoittanut, että mulle pitää maksaa tuntipalkkaa. Opetelkaa lukemaan. Jos multa pari kertaa vuodessa tilataan leivonnaisia, niin en ala sen vuoksi yritystä perustamaan. Ei mun silti tarvitse ilmaiseksi aikaani käyttää muiden leivonnaisiin. Haloo nyt taas.
Ap
Sitten sä sanot ei, jos ei kiinnosta. Varmasti olet huutelemassa miten kauheeta on kun pimeesti tehdään ja samalla olet itse tekemässä samaa.
Kun tein tuossa ison lohivoileipäkakun viime keväänä, niin pelkkä lohi maksoi 80 €. Päälle kaikki muut tarpeet!
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo kata edes ainesten hintaa 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän 25€ saa edes tarvikkeita.
Kun ihmiset ei kerran halua maksaa mistään mitään, tehköön prkle itse sitten kakkunsa, sukkansa yms. Ärsyttää ihmisten ainainen kitinä ja naukuminen "mutku on niin kallista, sähän osaat niin tee sä vitosella, kun kuitenki muutenki väsäät kakkuja/sukkia/villapuseroita/mitä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Voileipäkakku on yksi helpoimmista ja edullisimmista kakuista tehdä.Taidat olla anoppini, jonka voileipäkakku on kuivaa ja tunkkaisen makuista. Välissä kurkkusalaattia, maksamakkaraa ja Italian salaattia. Päällä majoneesia ja halvinta keittokinkkua. Leipänä halvin höttöpaahtoleipä.
Taidat olla anoppini, jonka voileipäkakku on kuivaa ja tunkkaisen makuista. Välissä kurkkusalaattia, maksamakkaraa ja Italian salaattia. Päällä majoneesia ja halvinta keittokinkkua. Leipänä halvin höttöpaahtoleipä.
Tuskinpa kukaan on sun anoppisi. Voileipäkakku on oikeasti tosi helppo tehdä.
-eri
25 henkeä on paljon. Tavallinen vuokaleipä ei riitä, pitää olla joko leveä pellillinen tai useampi vuokaan tehty. Eli sikäli aikaa ja rahaa menee. Reilua olisi sanoa suoraan hinta, mikä ei jää tekijää kaivelemaan, ja ostaja päättää, tilaako sillä hinnalla vai muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko tämän helpon ja edullisen voileipäkakkusi reseptin?
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän 25e, ainakin 60e. Ensin laskettava tarpeiden hinta.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö teet siihen hintaan, vaikka 25 eurolla saat tuskin edes ainekset? Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Kun tein tuossa ison lohivoileipäkakun viime keväänä, niin pelkkä lohi maksoi 80 €. Päälle kaikki muut tarpeet!
On siinä kakulla kokoa jos lohtakin kilotolkulla. 80 eurolla saa viitisen kiloa lohta.
Vierailija kirjoitti:
60e ei ole liikaa. Johan ne tarpeetkin maksaa 25e riippuen mikä kakku, esim lohikakku tulee kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä kakulla kokoa jos lohtakin kilotolkulla. 80 eurolla saa viitisen kiloa lohta.
Ei ollut kuin 2 kg. Graavia, kylmäsavustettua ja lämminsavustettua lohta. Graavilohen tein itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, lohi maksaa 10e-20e riippuen koosta. Minusta 60e olisi minimi hinta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Voileipäkakku on yksi helpoimmista ja edullisimmista kakuista tehdä.Taidat olla anoppini, jonka voileipäkakku on kuivaa ja tunkkaisen makuista. Välissä kurkkusalaattia, maksamakkaraa ja Italian salaattia. Päällä majoneesia ja halvinta keittokinkkua. Leipänä halvin höttöpaahtoleipä.
Tuskinpa kukaan on sun anoppisi. Voileipäkakku on oikeasti tosi helppo tehdä.
-eri
Onhan se voileipäkakku helppo tehdä mutta kallis ja aikaavievä myös. Ei mikään sellainen hetken mielijohteesta tehtävä.
STOP !!!! Älä tee yhtään mitään, ennen kuin olette yhdessä sopineet hinnat
Ei kukaan ammattilainen tee tota alle satasella.
Raaka-aineet x 3.
Jos on vähänkin epäilyjä maksaako, pyydät puolet summasta etukäteen
5 euroa per pala riippuen sisäänostohinnoista .