Oma aika parisuhteessa
Tämä on nyt ikuisuusaihe, mutta jos nyt ihmiset kertoisivat kokemuksiaan.
Yhtenä iltana puoliso laski minun kotoa pois yöpymisiä (ilman häntä) ja niitä tulee tänä vuonna n. 25 kesän loppuun mennessä. Itsestäni se tuntui hieman isolta luvulta,. Olihan siinä vain pari lyhyttä työkeikkaa, yksi pitkän viikonlopun urheilureissu ja loput sukulaisten ja perheen tapaamisia. Meillä on lapset jo isoja, joten ehkä on vähän löysempi noiden reissujen suhteen, mutta silti minusta tuntuu, etten reissaa paljoa (juuri ollenkaan)
Miten on muilla? Kuinka paljon olet erossa puolisostasi tai puolisosi sinusta? Onko se paljon elämäntilanteeseesi nähden?
Kommentit (49)
Tämä on niin yksilöllistä, että ei toisten tilannetta voi moittia. Itse en kaipaa omaa aikaa YHTÄÄN. Pakosti työajan verran ollaan erossa, mutta ei yhtään enempää. Kaikki vapaa-aika vietetään yhdessä, lomat otetaan päivälleen samaan aikaan jne.
Juuri otin lomarahatkin vapaaksi vain, jotta meillä on nyt miehen kanssa yhtä paljon lomaa, ja voidaan tehdä yhdessä jotain 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole vuosiin olleet päivääkään erossa. Toki työajan olemme eri paikoissa, mutta aina muuten yhdessä. Koko avioliiton ajalta olemme olleet varmaan tuon 25 päivää erossa (sairaalassa oloja).
Tuota taustaa vasten yksikin päivä on tosiaan paljon. Ja varmasti sopii, jos kumpikin kokee, ettei tarvitse tehdä kompromisseja.
Onko teillä lapsia ja onko tosiaan niin, ettei kummallakaan ole tarvetta mennä siten, että toinen ei voi tai halua tulla mukaan?
Miksi olet ihmisen kanssa, jota "et halua mukaan"? Jonka seurassa et viihdy määräänsä pidempään.
Tuo on jotenkin ajatuksena täysin absurdi. Tai ei ihan täysin; joskus nuorena tyttönä, kun vakiintuminen ei vielä kiinnostanut olin innoissani, kun kävin tai vietin iltaa jossain ilman sen hetken poikaystävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole vuosiin olleet päivääkään erossa. Toki työajan olemme eri paikoissa, mutta aina muuten yhdessä. Koko avioliiton ajalta olemme olleet varmaan tuon 25 päivää erossa (sairaalassa oloja).
Tuota taustaa vasten yksikin päivä on tosiaan paljon. Ja varmasti sopii, jos kumpikin kokee, ettei tarvitse tehdä kompromisseja.
Onko teillä lapsia ja onko tosiaan niin, ettei kummallakaan ole tarvetta mennä siten, että toinen ei voi tai halua tulla mukaan?
Miksi olet ihmisen kanssa, jota "et halua mukaan"? Jonka seurassa et viihdy määräänsä pidempään.
Tuo on jotenkin ajatuksena täysin absurdi. Tai ei ihan täysin; joskus nuorena tyttönä, kun vakiintuminen ei vielä kiinnostanut olin innoissani, kun kävin tai vietin iltaa jossain ilman sen hetken poikaystävää.
Tämä. Ymmärrän siis, jos tarvitsee omaa aikaa, mutta kaikki ei tarvitse.
Mulle puolison kanssa oleminen, tekeminen, meneminen, on ihan parasta mitä ikinä voi olla. En osaisi kuvitella muuta tapaa.
Mulla on työreissuja yhteensä ehkä 10-20 yötä vuodessa. Lisäksi pari vkl kavereiden kanssa ja yksi lomareissu kavereiden kanssa, näistä tulee 6-7 yötä. Joskus käyn vanhemmillani yksin tai hoidan veljeni lapsia yön yli, näistä ehkä 6-7 yötä vuodessa. Mut ei meillä todellakaan lasketa. Aikuiset lapset.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työreissuja yhteensä ehkä 10-20 yötä vuodessa. Lisäksi pari vkl kavereiden kanssa ja yksi lomareissu kavereiden kanssa, näistä tulee 6-7 yötä. Joskus käyn vanhemmillani yksin tai hoidan veljeni lapsia yön yli, näistä ehkä 6-7 yötä vuodessa. Mut ei meillä todellakaan lasketa. Aikuiset lapset.
Itsekin haluaisin joskus olla yksin kotona, mutta mies ei käy missään. - sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin haluaisin joskus olla yksin kotona, mutta mies ei käy missään. - sama
Sama. Sanoo että minähän saan lähteä minne vaan. Mutta haluaisin olla yksin kotona.
Miksi pitäisi haluta olla erossa??
Puoliso ei niin paljoa piittaa mökkeilystä, minä olen siellä vuodessa ehkä 20-30 yötä enemmän kuin hän, joko yksin tai lasten (kaksi alakoululaista) kanssa. Pari yötä työmatkoja, ja ehkä parin viikon edestä jotain muita matkoja yksin/lasten kanssa. Useimmiten lasten kanssa.
Itse en ottaisin kalamiestä puolisoksi. Toivottavasti hän sentään perkaa ja valmistaa kalat ruuaksi?