Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma aika parisuhteessa

Vierailija
05.05.2026 |

Tämä on nyt ikuisuusaihe, mutta jos nyt ihmiset kertoisivat kokemuksiaan.

Yhtenä iltana puoliso laski minun kotoa pois yöpymisiä (ilman häntä) ja niitä tulee tänä vuonna n. 25 kesän loppuun mennessä. Itsestäni se tuntui hieman isolta luvulta,. Olihan siinä vain pari lyhyttä työkeikkaa, yksi pitkän viikonlopun urheilureissu ja loput sukulaisten ja perheen tapaamisia. Meillä on lapset jo isoja, joten ehkä on vähän löysempi noiden reissujen suhteen, mutta silti minusta tuntuu, etten reissaa paljoa (juuri ollenkaan)

Miten on muilla? Kuinka paljon olet erossa puolisostasi tai puolisosi sinusta? Onko se paljon elämäntilanteeseesi nähden?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole vuosiin olleet päivääkään erossa. Toki työajan olemme eri paikoissa, mutta aina muuten yhdessä. Koko avioliiton ajalta olemme olleet varmaan tuon 25 päivää erossa (sairaalassa oloja).

Vierailija
2/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole vuosiin olleet päivääkään erossa. Toki työajan olemme eri paikoissa, mutta aina muuten yhdessä. Koko avioliiton ajalta olemme olleet varmaan tuon 25 päivää erossa (sairaalassa oloja).

Tuota taustaa vasten yksikin päivä on tosiaan paljon. Ja varmasti sopii, jos kumpikin kokee, ettei tarvitse tehdä kompromisseja.

Onko teillä lapsia ja onko tosiaan niin, ettei kummallakaan ole tarvetta mennä siten, että toinen ei voi tai halua tulla mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 kesän loppuun mennessä on todella vähän. Ilmeisesti et pidä reissaamisesta?

Vierailija
4/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ehkä neljä viikonloppua erossa. Miehellä pari kalastusreissua, minulla jotain satunnaisia kaveriviikonloppuja tai pikkureissuja äitini kanssa. Yleensä reissataan miehen kanssa yhdessä.

Ei ole lapsia.

Vierailija
5/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta reissua (viikkoja ja viikonloppuja) itse teet tyypillisesti, ilma puolisoa? Onko teillä lapsia? Minkä ikäisiä?

Vierailija
6/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos oon etäsuhteessa niin ei tarvii laskea..

Vierailija
7/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä varmaan tarvitsee laskea, kuinka paljon on yhdessä :-)

Vierailija
8/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta reissua (viikkoja ja viikonloppuja) itse teet tyypillisesti, ilma puolisoa? Onko teillä lapsia? Minkä ikäisiä?

Ollaan noin 15 yötä vuodessa yhdessä. Lapset parikymppisiä.

Vierailija
9/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota taustaa vasten yksikin päivä on tosiaan paljon. Ja varmasti sopii, jos kumpikin kokee, ettei tarvitse tehdä kompromisseja.

Onko teillä lapsia ja onko tosiaan niin, ettei kummallakaan ole tarvetta mennä siten, että toinen ei voi tai halua tulla mukaan?

Meillä on yhteiset harrastukset, kiinnostuksen kohteet ja ei tarvetta olla vapaa-ajalla erossa. Lapset ovat muuttaneet kotoa pois. 

Vierailija
10/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toisen viikon.

Toki on toista ikävä, en mä sitä kiellä, useimmiten tosi isosti.

Mutta sillä kun tekee omia juttuja joka toisen viikon niin saa sen rakkauden- ja ikävänkaipuun taka-alalle.. 

Muuten tulisin varmaan hulluksi.

Vierailija
11/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh… siis kaksi viikkoa vuodesta yhdessä. En kyllä tiedä, kuinka moni puhuisi parisuhteesta enää. Sain heti molemmat ääripäät keskusteluun

Ap

Vierailija
12/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh… siis kaksi viikkoa vuodesta yhdessä. En kyllä tiedä, kuinka moni puhuisi parisuhteesta enää. Sain heti molemmat ääripäät keskusteluun

Ap

Taattua aaveetä taas. :D

"Et edes tykkää matkustamisesta ellet matkusta viittäkymmentä viikkoa vuodessa".

Vierailija
13/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toisen viikon.

Toki on toista ikävä, en mä sitä kiellä, useimmiten tosi isosti.

Mutta sillä kun tekee omia juttuja joka toisen viikon niin saa sen rakkauden- ja ikävänkaipuun taka-alalle.. 

Muuten tulisin varmaan hulluksi.

Jos viikko-viikko-systeemi toimii lapsilla, niin miksei aikuisillakin? Onhan tuossa varmasti omat hyvät puolensa. Voisin kuvitella, että paljon toimivampi, kuin se, että toinen työmatkoilla puolet ajasta. Ehkä kuitenkin, jos olisi lapsia, haluaisin pitää perheen pääsääntöisesti yhdessä kodissa.

Vierailija
14/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kämppää ja vain yksi auto. Naiseni ei kerro suunnitelmistaan tai menemisistään. Mutta minun pitäisi. Olen lintu-bongari, joten minun menemiset ei ole kovin ennustettavia. Puoliso mustis, kun menen harrasteystävän autoon (Joo, nainen). Vaikea yhtälö, mutta minähän harrastas - tai muuten juon

Vierailija
15/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taattua aaveetä taas. :D

"Et edes tykkää matkustamisesta ellet matkusta viittäkymmentä viikkoa vuodessa".

Siksi jätinkin tuon kommentin omaan arvoonsa.

Ap

Vierailija
16/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi kämppää ja vain yksi auto. Naiseni ei kerro suunnitelmistaan tai menemisistään. Mutta minun pitäisi. Olen lintu-bongari, joten minun menemiset ei ole kovin ennustettavia. Puoliso mustis, kun menen harrasteystävän autoon (Joo, nainen). Vaikea yhtälö, mutta minähän harrastas - tai muuten juon

Kuulostaa siltä, että erossaolo tai reissut eivät ole teidän ainoa ongelma.

Vierailija
17/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on pari kertaa vuodessa pitkän vkl yksin mökillä. Lapsi, siis jo aikuistunut lukiolainen, kotona vielä huollettavana, eli kun jättää ruokarahaa ja auton kaupassaläyntiin, pärjäisi itsekseenkin itsekseen.

Vierailija
18/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on työnsä vuoksi pari yötä viikossa pois, mutta muuten ollaan kyllä aina samassa paikassa. En reissaa yksin, enkä ole öitä pois ikinä ilman miestä.

Vierailija
19/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oman ajan viettoon on erilaiset tarpeeet niin voin kokemuksesta sanoa että ei tuu parisuhde oikein onnistumaan, varsinkin jos jompi kumpi on kontrolloiva.

Mä olin 1-2 viikonloppua kuusta omissa menoissa, retkeilyä tai mökkeilyä ym.

Tehtiin yhdessäkin asioita, lasten kanssa jne. Kotitöitä tein enemmän kuin puoliso.

Erona oli se että eksä oli ja on edelleen introvertti, ei halua nähdä ihmisiä tai varsinkaan sukulaisia.. Oli aina viikon ihan puhki jos oli viikonlopun jossain missä muitakin ihmisiä.

Meni sitten siihen että hän ei halunnut lähteä mihinkään vaikka todellakin halusin että olisi ottanut omaa aikaa ja suosittelin sitä. Mun menot olivat sitten väärin kun hänkään ei käynyt missään niin miksi minä sitten menin...

Kotiin palatessani koti oli joka ikinen kerta kuin pommin jäljiltä, lapset(2kpl) olivat jo +10v ikäisiä

Eli ensimmäisenä sain pyykätä, tiskata, imuroida, järjestellä lelut ym.

Ei ikinä enää parisuhdetta vaikean ihmisen kanssa jolla mt-ongelmia

Vierailija
20/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet puolisoni kanssa yhdessä 13vuotta ja meillä on kaksi lasta (6v ja 4v). Emme oikeastaan juurikaan kaipaa ns.omaa aikaa toisistamme, parisuhdeaikaa lapsista erossa kyllä (ja saammekin sitä välillä isovanhempien avustuksella).

Näemme toki välillä kavereita eriksemme, mutta melko harvoin. Paljon nähdään tuttuja koko perheenä. Treenataankin miehen kanssa yhdessä. Öitä vietetään silloin tällöin erillään jos on työmenoja tai harvoin jotain kaverimenoja jotka kestävät yön yli.

Viihdytään hyvin yhdessä ja tämä ei ole vaikuttanut mitenkään niin, että suhteemme olisi vain kaverillinen. Päin vastoin, seksiä on tosi paljon edelleen ja näen hänet tosi haluttavana.

Tuntuu, että huonoiten menee juuri niillä kaveripariskunnilla joilla on omat menot ja harrasteet vielä töiden jälkeen ja eivät ehdi olla toistensa kanssa käytännössä juuri yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi