Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen kokoajan miestäni? mikä avuksi

Vierailija
04.05.2026 |

En halua olla tämmöinen. Kokoajan epäilen että mieheni pettää minua vaikka mies kaikinpuolin vannottaa ettei näin minulle tee (aikaisempia naisia pettänyt).. mies on minua kohtaan tosi ihana, ollut jo useita vuosia.

En vain tiedä miten opin luottamaan? vaikkei mitään oikeita syitä epäilyyn edes ole. Mikä avuksi?! Mikä mua vaivaa?

Edellisissä suhteissani on ollut uskottomuutta, mutta ajan saatossa viimeisemmässä suhteessa päästiin asioiden yli ja vuosikausia suhde oli ihan hyvä ja olisi vieläkin, ellen olisi lähtenyt sen vuoksi että tajusin että meitä ei oltu tarkoitettu yhteen. Nykyistä miestäni rakastan ja haluaisin luottaa. Neuvoja anyone?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jotain kertoo että epäilet. Luottaisin Intuitioon. 

Vierailija
42/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottamus ansaitaan. Ei se hetkessä ikinä synny. Et sinä ventovieraaseen ihmiseen voi heti 100% luottaa, mutta kun olette seurustelleet 10 tai 20 vuotta, ja mies on ollut luottamuksesi arvoinen, niin et sinä tuollaisia asioita edes mieti. 

Mielestäni on ihan luonnollista ja tervettä olla luottamatta mieheen, joka on pettänyt aiemmissa suhteissaan ja kun sinua on aiemmissa suhteissa petetty. Mustasukkaisuus on myös rakkautta. Et sinä ole mustasukkainen naapurin ukosta, koska et hänestä välitäkään. Eli älä suotta soimaa itseäsi. Luottamus syntyy ajan kuluessa ja mies ansaitsee sen jossain vaiheessa, jos on sen arvoinen. 

Mustasukkaisuus ei ole rakkautta. Jätin nuorempana yhden miehen hänen mustasukkaisuutensa vuoksi. Rakkauteen ei kuulu toisen omistamisen halu, mitä mustasukkaisuus pohjimmiltaan on. Se kertoo huonosta itsetunnosta ja se on äärimmäisen rasittavaa, kun siihen ei ole syytä.

Ei tietysti, jos se menee yli. Mutta toisaalta jos sinulle on ihan sama, vaikka puoliso kävisi vieraissa, niin onko hän sinulle silloin kovin rakas? Eikö sellainen suhde vetele jo viimeisiään?

Mustasukkaisuus ei kuulu rakkauteen, luottamus kuuluu. Niin kauan luotetaan kunnes ei ole syytä luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiaan vaan. Mustasukkaisuudesta on kyllä käsittääkseni vaikeaa parantua.

Kai nyt tajuat, että mies on aiemmissa suhteissa pettänyt? Sehän on täysin ymmärrettävää, ettei ap pysty olemaan täysin rauhassa asian kanssa!

Silloin ei pitäisi myöskään olla koko suhteessa. Se on vain molempien kiusaamista, jos aitoa luottamusta ei ole.

Vierailija
44/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkini on: eroa ja ole itseksesi niin kauan, kunnes kohtaat miehen johon luotat ennen rakkautta ja himoa. 

Ei tule kuuloonkaan, miten voisin erota ihmisestä joka on lapsieni isä ja jota rakastan

eiköhän se mies kohta hoida eroamisen puolestasi. ei kukaan jaksa mustasukkaista epäilijää kovin pitkään.

itse ainakin miehenä lähtisin vieraisiin, jos vaimo olisi noin epäluottavainen.

Vierailija
45/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile esim. venytellä ja sitten imaista persvittuasi takakautta kurottaen.

Vierailija
46/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsellesi aikaa ja armoa. En tiedä kauanko olette seurustelleet, mutta se nyt on ihan normaalia, että luottamuksen syntymiseen kuluu aikaa, voi mennä vuosiakin. Tai voi olla, ettet ikinä luota häneen 100%, mutta opit elämään epävarmuuden kanssa. Älä nyt kuitenkaan liikaa hiosta sitä miestä, jos huomaat itsekin, että olet mustasukkainen. Anna tilaa ja yritä päästä sinuiksi sen kanssa, että te kumpikin olette suhteessa omasta tahdostanne. Toista ei voi omistaa eikä pakottaa mihinkään. Parisuhde on vapaaehtoista kummallekin, aina.

Vierailija
47/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottamus ansaitaan. Ei se hetkessä ikinä synny. Et sinä ventovieraaseen ihmiseen voi heti 100% luottaa, mutta kun olette seurustelleet 10 tai 20 vuotta, ja mies on ollut luottamuksesi arvoinen, niin et sinä tuollaisia asioita edes mieti. 

Mielestäni on ihan luonnollista ja tervettä olla luottamatta mieheen, joka on pettänyt aiemmissa suhteissaan ja kun sinua on aiemmissa suhteissa petetty. Mustasukkaisuus on myös rakkautta. Et sinä ole mustasukkainen naapurin ukosta, koska et hänestä välitäkään. Eli älä suotta soimaa itseäsi. Luottamus syntyy ajan kuluessa ja mies ansaitsee sen jossain vaiheessa, jos on sen arvoinen. 

Mustasukkaisuus ei ole rakkautta. Jätin nuorempana yhden miehen hänen mustasukkaisuutensa vuoksi. Rakkauteen ei kuulu toisen omistamisen halu, mitä mustasukkaisuus pohjimmiltaan on. Se kertoo huonosta itsetunnosta ja se on äärimmäisen rasittavaa, kun siihen ei ole syytä.

Ei tietysti, jos se menee yli. Mutta toisaalta jos sinulle on ihan sama, vaikka puoliso kävisi vieraissa, niin onko hän sinulle silloin kovin rakas? Eikö sellainen suhde vetele jo viimeisiään?

Mustasukkaisuus ei kuulu rakkauteen, luottamus kuuluu. Niin kauan luotetaan kunnes ei ole syytä luottaa.

Minä en voi vieraaseen ihmiseen heti luottaa. Ei sellaista voi mielestäni vaatia keneltäkään, jos suhde on tuore.

Vierailija
48/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se jotain kertoo että epäilet. Luottaisin Intuitioon. 

Intuitio ei ole aina oikeassa jos toinen osapuoli kommunikoi huonosti eikä ole ns rakkaudesta lätisevä. Se pitää aina ottaa huomioon ennekuin hyökkää ihmisen kimppuun 

Vierailija
49/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti, ehkä juuri joku joka haluaisi panna mua ja lähettelee dicpiccejä. Onkohan sun mies?

Vierailija
50/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt tajuat, että mies on aiemmissa suhteissa pettänyt? Sehän on täysin ymmärrettävää, ettei ap pysty olemaan täysin rauhassa asian kanssa!

Kai se on. Aapee tuosta itsr kärsii, siksi ehdotin terapiaa.

Vierailija
51/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkini on: eroa ja ole itseksesi niin kauan, kunnes kohtaat miehen johon luotat ennen rakkautta ja himoa. 

Ei tule kuuloonkaan, miten voisin erota ihmisestä joka on lapsieni isä ja jota rakastan

eiköhän se mies kohta hoida eroamisen puolestasi. ei kukaan jaksa mustasukkaista epäilijää kovin pitkään.

itse ainakin miehenä lähtisin vieraisiin, jos vaimo olisi noin epäluottavainen.

Tämä. Vaikka hän olisi pettänyt ennenkin, niin ihan hyvin on saattanut päättää nyt ryhdistäytyä. Mutta jos liian kauan jatkuu tämä epäily, niin voi olla ettei hän jaksa enää edes yrittää ja lähtee.

Muutenkin suosittelen ap:ta hiukan miettimään itsekin. Jos hän rakastaa kyseistä miestä eikä halua erota, on hänen vain uskallettava luottaa häneen. Jos taas ei pysty, pitäisi heidän erota, koska nykyisellään tuo on vain itsensä ja äijän kiusaamista. Jos ei voi luottaa, ei voi elää yhdessä.

Vierailija
52/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko sille ukollesi, ettei sen tarvii muualta anella?

Vierailija
53/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti, ehkä juuri joku joka haluaisi panna mua ja lähettelee dicpiccejä. Onkohan sun mies?

Sinä nappasit itse kuvan oman isäsi kikkelistä ja nyt tuijotat sitä käsi vaossa.

Vierailija
54/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen niin, että en voi omistaa ketään. Jos kumppani päättää lähteä tai pettää, niin se on hänen päätös. En voi koko ajan epäillä, se on kamalan raskasta elämää. Luotan itseeni ja tunnen oman arvoni. Samoin se pätee myös toisin päin, ei tuntuisi kauhean kivalta jos toinen koko ajan epäilisi minun tekemisiä ja mitä teen kenenkin kanssa. 

Hyvä kun pohdit asiaa, kannattaa varmaan lukea mustasukkaisuudesta, jos sieltä saisi neuvoja miten sitä voisi helpottaa. 

Vierailija
55/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annatko sille ukollesi, ettei sen tarvii muualta anella?

Parisuhde on muutakin kuin hässimistä.

Vierailija
56/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä nappasit itse kuvan oman isäsi kikkelistä ja nyt tuijotat sitä käsi vaossa.

Ei se minun syytä ole.

Vierailija
57/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos <3 en tunne olevani mielisairas. En vain halua että minua enään satutetaan enkä halua että tämä liitto menisi sen vuoksi pilalle, koska tunnen itseni ja en voi enää jatkaa sitten.

Yhyy sattuu 😅 Miten helvetissä naaraat on noin säälittäviä... 

Vierailija
58/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No piruako sitten menee sellaisen kanssa saman katon alle. Syyttäköön vaan itseään.

Vierailija
59/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen että en halua että mies tekee minulle samoin, onko se sitten terapian tarve tai mielisairautta? Olen niin paljon laskenut miehen varaan että pelkään että kaikki menee pilalle jos joskus mulle jotain tekee.

Äilä koskaan laske niin paljon kenenkään muun varaan kuin itsesi.

Vierailija
60/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylätyksi tulemisen pelko. Jeesus auttaa kun rukoilet Häntä. Siunausta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme