Kuukautiskierron "temppuilu" 40-55v iässä, kokemuksia?
Kaikki kokemukset tervetulleita ja onko ketään jolla kuukautiset loppuneet vähän kuin "seinään" eli tuosta noin vain?
Entäpä sellainen "kiva" kokemus, että jäääneet kuukausiksi tai puoleksi vuodeksi/ylikin, pois ja sitten ilmestynyt oireita kuten vatsan nippailua, turvotusta, selkäkipuja tms, mutta ei vuotoa vaan pyyhkiessä paperiin hieman punaista?
Kommentit (25)
Vaihdevuodet ne vaan ilmottelee itsestään. Kuuluu asiaan ja kun vuodot lakkaa huomaa miten ihana on kun ei tarvitse niitä enää stressata.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet ne vaan ilmottelee itsestään. Kuuluu asiaan ja kun vuodot lakkaa huomaa miten ihana on kun ei tarvitse niitä enää stressata.
Kaikki tuollainen siis "vaihdevuosien ilmoittelua"? Eikös ne ole esivaihdevuosien oireita ja sitten, kun menkat olleet sen 1v poissa niin kaikki oireilu ym ohi?
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vaihdevuosilta. Tuossa iässä ihan normaalia.
Jos kuukautiset ovat vuoden poissa, voidaan olettaa, että enää ei tule, vaan menopaussi on tapahtunut.
Minulla tätä on ollut nyt n.1+v ajan ja edelliset oli viime elokuussa🤔 Ärsyttävästi nyt tuota selkäkipuilua (särkylääkettä voisin ottaa, koska sen verran tuntuu) ja aavistus punertavaa pyyhkiessä, alkaakohan tässä lähipäivinä jokin tulva vai onko tällaista ja kestääköhän kauankin..
Että minä inhoan tätä 🤯😡
Ap
Voi tulla tulva tai olla tulematta. Oireet ovat selkeästi vaihdevuosista johtuvat
mulla kesti kaksi viikkoa sitten kun tuli. harveni lopulta ja jäivät pois. mikä ihana vapaus tämä on, ei tartte miettiä vuotaako kun varaa lomareissun. ihan on olo kuin miehellä.
Ns. vanhoilla päivillä voit vaikkapa pienen yllärin saada 😀