Ärsyttääkö teitä jos joku tunkee kylään ilmoittamatta?
Mulla ottaa päähän niin pirusti! Miksi ei voi soittaa ja ilmoittaa? koen että asianomainen suuttuu mikäli sanon, että voisitko ilmoittaa jos olet tulossa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää todella paljon. 30v asti se oli ok ja kuului ikään että oltiin aina kavereitten kanssa. Sen jälkeen en ole tykännyt. Pitää ehtiä tarkistaa että koti on vieraskunnossa ja vaihtaa vaatteita kun joku tulee. Ei ole kiva mennä yllättäen ovelle enkä välttämättä enää menekään. Soitelkoot ovikelloa turhaan.
Kodin voi aina pitää kunnossa. Yllätysvieraat voi ottaa vastaan ihan kotiasussa.
Ihmeellisiä tekosyitä? Autismin kirjoa varmaan?
Minulla on aina aikaa vieraille. Mitään niin tärkeää työtä en tee, etten voisi sitä lykätä.
Jos en ole kotona, niin se on sitten vieraillekin se ja sama. Tuskin se heidän maailmaansa kaataa.
Joku omasta mielestä yllätysvieras, muiden mielestä kutsumaton vieras, on näköjään vetänyt herneenpalon sieraimeen.
En ole yllätysvieras. Olen yllätysvierailujen kohde. Opettele lukemaan. 😅
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaa vaikka että olisitte runkkaamassa kun ovikello soi ja sitten pitäisi hetki odottaa stondiksen laskua että kehtaisi avata oven.
Melko vittumainen könytä housut kintuissa ovelle 90-asteen kumarassa kun on temmi pystyssä.
Todellakin ärsyttää. Onneksi ihmiset on aika hyvin oppinu, että ei kannata tulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää todella paljon. 30v asti se oli ok ja kuului ikään että oltiin aina kavereitten kanssa. Sen jälkeen en ole tykännyt. Pitää ehtiä tarkistaa että koti on vieraskunnossa ja vaihtaa vaatteita kun joku tulee. Ei ole kiva mennä yllättäen ovelle enkä välttämättä enää menekään. Soitelkoot ovikelloa turhaan.
Kodin voi aina pitää kunnossa. Yllätysvieraat voi ottaa vastaan ihan kotiasussa.
Minulla on aina aikaa vieraille. Mitään niin tärkeää työtä en tee, etten voisi sitä lykätä.
Jos en ole kotona, niin se on sitten vieraillekin se ja sama. Tuskin se heidän maailmaansa kaataa.
Joku omasta mielestä yllätysvieras, muiden mielestä kutsumaton vieras, on näköjään vetänyt herneenpalon sieraimeen.
Niinhän sinä väität. Viimeinen hymiö paljasti, että todellakin olet kutsumaton vieras. Taidatpa olla oikein perinteinen anoppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä väität. Viimeinen hymiö paljasti, että todellakin olet kutsumaton vieras. Taidatpa olla oikein perinteinen anoppi.
Höpö höpö. En edes ole kenenkään anoppi. Onpa vainoharhaista porukkaa. Harrastan extempore vierailuja, mutta ilmoitan etukäteen tulostani. Meille ei kyllä tarvitse vierailusta etukäteen ilmoittaa. Joko olemme kotona ja keitämme kahvit tai sitten emme ole kotona. Se on 50/50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autistiseen osui ja upposi.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä ärsyttäis
Mää en ees avaa ovea jos en ole sopinut mitään. Eipähän tule toista kertaa soittelemaan ovikelloa ilmoittamatta. Tai jos tulee niin en tiiä kun en edelleenkään avaa;)
Meille tulevat yllätysvieraat ovat meille kaikkein rakkaimpia ihmisiä, joten ei tietenkään yhtään ärsytä.
Viime kesänä naapurin ikämies soitteli ovikelloa 3 kertaakin päivässä kysyen apua, autokyytiä tai muuten vaan tuli istuskelemaan olohuobeeseemme. Myönnän, että tämä meni jo mielestäni kotirauhanhäirinnäksi. Luulen, että hän ei edes muistanut kuinka usein meillä ramppasi. Eräänä loppukesän aamuna hän oli menehtynyt. Minun omatuntoni soimasi, kun en aina yksin ollessani oveamme avannut.
Avaan aina oven, kun ovikello soi.
Jos ovellani on minulle rakas ihminen, kutsun hänet sisään.
Jos ovella on kaupparatsu, Jehovat tai kerjäläiset, sanon ei kiitos ja suljen oven.
Not big deal.
Olen katkaissut välit kokonaan pariin kaveriin ja sukulaiseen ton takia. Tulivat kuin kotiinsa.
Ärsyttää, enhän minäkään koskaan vieraile kenenkään luona ilman kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee kutsumatta kylään, joutuu osallistumaan meidän arkeen, oli kuka tahansa. Voisitko ripustaa pyykit, pyyhi tuolla rätillä lattialta kuopuksen oksennus, vie roskat jne. Siinä on joku kattopeltikauppias ihmeissään!
Ex-anopilla paloi aikoinaan hihat uskonlahkolaisten kanssa kun tulivat kesken siivoamisen häiritsemään ja tyrkyttämään lehtisiään. Tyrkkäsi toiselle imurin letkun ja toiselle rätin käteen ja tokaisi että aikuiset ihmiset voivat nyt auttaa sillä oikeasti osaamallaan tavalla eikä millään hölynpölyllä.
Anoppini ihmettelee, kun en käy kylässä. No kun hän ei kutsu! Odottaa yllätysvieraita.
Vierailija kirjoitti:
Olen katkaissut välit kokonaan pariin kaveriin ja sukulaiseen ton takia. Tulivat kuin kotiinsa.
Eli he eivät olleet sinulle rakkaita? Tarvitsit syyn katkaista välit?
Vierailija kirjoitti:
Anoppini ihmettelee, kun en käy kylässä. No kun hän ei kutsu! Odottaa yllätysvieraita.
Sulle on voimassa kokoaikainen kutsu, jos kerran ihmettelee miksi et käy.
Pitäisikö hänen määrätä, että tulet klo 14 ensi sunnuntaina käymään kahvilla?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sinä olit heille tärkeä ihminen, kun halusivat nähdä sinua?