Ärsyttääkö teitä jos joku tunkee kylään ilmoittamatta?
Mulla ottaa päähän niin pirusti! Miksi ei voi soittaa ja ilmoittaa? koen että asianomainen suuttuu mikäli sanon, että voisitko ilmoittaa jos olet tulossa.
Kommentit (77)
Ei ärsytä, koska kukaan ei tule ilmoittamatta. Ovestani ei pääse sisään ilmoittamatta. Suuttuminen on suuttujan ongelma, ja aina parempi, jos suuttujat karsiutuvat elämästä. m
Vierailija kirjoitti:
Ei tule kukaan ilmoittamatta, puhelin on ainoa ovikello. Jos ei soita ja ilmoita tulostaan tuntia aiemmin niin ovi ei aukea.
Tuntia aiemmin? Jösses. Kaksi viikkoa aiemmin on minimi.
No minä en avaa ovea, jos en tiedä etukäteen kuka siellä on. Asun omakotitalossa keskisuuressa kaupungissa. Varsinkin kesällä siellä on todennäköisesti kattoremontin/valokuituliittymän/mokkapalojen myyjä. Kotini on linnani ja rakastan oman kotini rauhaa. Maaseudulla on varmaan toisin, mutta tämä on kaupungissa ihan tavallista käytöstä. En ole tavattavissa äkkiarvaamatta.
jos on hyvä ystävä tai perheenjäsen niin ei ärsytä. Jos on joku tuntemattomampi, niin ei sekään ärsytä, koska en avaa ovea yllätysvieraille. En yksinkertaisesti noteeraa mitenkään ovikellon soittoa tai koputteluja. Jos oven takana on ambulanssia tai poliisia tai palokuntaa, niin he osaavat ammattinsa puolesta huudella sieltä oven takaa kuka siellä on ja heille toki avaan.
Ei minulla käy kuin sukulaiset satunnaisesti yllätyskylässä ja hekin äärimmäisen harvoin, ei edes joka vuosi. Itse he siitä sitten kärsivät, jos tulevat yllättäen, koska mulla ei ole mitään vierasvaraa ikinä kotona. Juovat sitten kahvinsa ilman särvintä.
Itselle ainakin on päivänselvää kysyä sopiiko tulla
Ihan yhtä kettuuntuneita tämän kysymyksen jälkeen ollaan, koska harva, jos kukaan, kehtaa suoraan sanoa, jos heille ei sovi, että tullaan.
Ärsyttää todella paljon. 30v asti se oli ok ja kuului ikään että oltiin aina kavereitten kanssa. Sen jälkeen en ole tykännyt. Pitää ehtiä tarkistaa että koti on vieraskunnossa ja vaihtaa vaatteita kun joku tulee. Ei ole kiva mennä yllättäen ovelle enkä välttämättä enää menekään. Soitelkoot ovikelloa turhaan.
Maaseutualueilla oli ainakin aiempina vuosikymmeninä tapana tulla kylään ilmoittamatta. Poikkesivat pihaan ja ovella vaikka pyöräilylenkkinsä varrella. Keinopirteää sosialiseeraamista. En pidä tuollaisesta. En voisi kuvitellakaan tekeväni noin!
Vierailija kirjoitti:
No minä en avaa ovea, jos en tiedä etukäteen kuka siellä on. Asun omakotitalossa keskisuuressa kaupungissa. Varsinkin kesällä siellä on todennäköisesti kattoremontin/valokuituliittymän/mokkapalojen myyjä. Kotini on linnani ja rakastan oman kotini rauhaa. Maaseudulla on varmaan toisin, mutta tämä on kaupungissa ihan tavallista käytöstä. En ole tavattavissa äkkiarvaamatta.
Kannattaa kyllä hankkia valokuitu, jollei sitä ole. Remonttimyyjille voit sanoa, että katto on jo remontoitu.
Vierailija kirjoitti:
Maaseutualueilla oli ainakin aiempina vuosikymmeninä tapana tulla kylään ilmoittamatta. Poikkesivat pihaan ja ovella vaikka pyöräilylenkkinsä varrella. Keinopirteää sosialiseeraamista. En pidä tuollaisesta. En voisi kuvitellakaan tekeväni noin!
Pihaan kyltit, että varokaa leijonaa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää todella paljon. 30v asti se oli ok ja kuului ikään että oltiin aina kavereitten kanssa. Sen jälkeen en ole tykännyt. Pitää ehtiä tarkistaa että koti on vieraskunnossa ja vaihtaa vaatteita kun joku tulee. Ei ole kiva mennä yllättäen ovelle enkä välttämättä enää menekään. Soitelkoot ovikelloa turhaan.
Kodin voi aina pitää kunnossa. Yllätysvieraat voi ottaa vastaan ihan kotiasussa.
Ihmeellisiä tekosyitä? Autismin kirjoa varmaan?
Minulla on aina aikaa vieraille. Mitään niin tärkeää työtä en tee, etten voisi sitä lykätä.
Jos en ole kotona, niin se on sitten vieraillekin se ja sama. Tuskin se heidän maailmaansa kaataa.
Vierailija kirjoitti:
Päivällä voin avata oven mutta yöllä en uskaltaisi sopimatta.
Minulle ei ole koskaan tullut yllätysvieraita kylään yöllä.
Kerran naapurinrouva on tullut hakkaamaan takaovea, kun hänen miesystävänsä kuulemma pahoinpiteli häntä.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ärsytä! Koti on aina siinä kunnossa, että itseni tässä kiva asua: vieraille saa myös kelvata. En muutoinkaan feikkaa mitään.
Ei ole todellakaan siitä, onko koti kunnossa vai ei. Yleensä kaikilla on. On kysymys kotirauhasta ja omista suunnitelmista, jotka menevät poskelleen, jos joku sivistymätön moukka keksii tulla ilmoittamatta häiritsemään.
Vierailija kirjoitti:
Just juteltiin miehen kanssa miten tylsää on, kun ei kukaan enää käy vierailulla. Ei ilmoittamatta eikä muutenkaan. Itsekin ollaan oltu puolisen vuotta sitten kavereilla kylässä, ei sen jälkeen kellään.
Pyydä, pyydä, pyydä, pyydä kylään. Pyydä !!
Ei itseäni ärsytä, mutta aloittajan kannattaa rohkeasti kertoa, että häntä ärsyttää. En usko, että siitä loukkaannutaan.
ihmiset ovat erilaisia, on kaikenlaista terveys- ja kasvatustaustaa. Toiset ovat joustavia ja jotkut äkkivääriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ärsytä! Koti on aina siinä kunnossa, että itseni tässä kiva asua: vieraille saa myös kelvata. En muutoinkaan feikkaa mitään.
Ei ole todellakaan siitä, onko koti kunnossa vai ei. Yleensä kaikilla on. On kysymys kotirauhasta ja omista suunnitelmista, jotka menevät poskelleen, jos joku sivistymätön moukka keksii tulla ilmoittamatta häiritsemään.
Kerro joku esimerkki tällaisesta "omasta suunnitelmasta", joka menee poskelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tulisipa joku myymään mokkapaloja. 🤗
On läheisen kanssa vaihdettu avaimet jos sattuu että jää avain sisään jne. mutta sitten sen kerran kun unohdin kaikki sisään niin en meinannut vara-avainta edes saada kun toinen ei tullut ovelle enkä voinut puhelimella ilmoittaa.
No sitten se taitaa olla sen kyläilijän oma ongelma ja luulisi ottavan opiksi jos harmittaa kun joku ei ole kotona. Mutta nyt taidettiin tarkoittaa tilannetta että joku on kotona ja tulee ilmoittamatta käymään.