Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä jos joku tunkee kylään ilmoittamatta?

Vierailija
04.05.2026 |

Mulla ottaa päähän niin pirusti! Miksi ei voi soittaa ja ilmoittaa? koen että asianomainen suuttuu mikäli sanon, että voisitko ilmoittaa jos olet tulossa.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tämmöisestä sanoa lähisuvulle asiallisesti ilman kolmatta maailmansotaa? ihan varmana henkilö ottaa nokkiinsa sanopa asian miten vain. 

-ap eli mitä ihmiselle sanon?? ihmettelee varmaan miksi olen naama näkkärillä kun päättää ilmestyä yks kaks

Vierailija
22/77 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee kutsumatta kylään, joutuu osallistumaan meidän arkeen, oli kuka tahansa. Voisitko ripustaa pyykit, pyyhi tuolla rätillä lattialta kuopuksen oksennus, vie roskat jne. Siinä on joku kattopeltikauppias ihmeissään!

Tämä ihminen nimenomaan haluaa osallistua meidän arkeen ja minä haluan hoitaa arkeni itse, en halua tänne auttelemaan ilman että itse pyydän. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos joku tulee.  Mutta jos tuttu kaveri niin ei kun ei meillä kysellä muutenkaan.

Vierailija
24/77 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ärsytä! Koti on aina siinä kunnossa, että itseni tässä kiva asua: vieraille saa myös kelvata. En muutoinkaan feikkaa mitään.

Kyllä veikkaan et sullaki alkais ärsyttämään ku ois jokatoinen päivä joku oven takana

Vierailija
25/77 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule meille ketään yllättäen. Ovi on tuplalukossa ja ovikello ei toimi.

Vierailija
26/77 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa joku tulisi...

Vierailija
27/77 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän ku sieltä tulee anoppi, siskon kummin kaima tai naapuri millon lystää

Vierailija
28/77 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa joku tulisi...

Kumpa ei.. sais joskus olla omassa kotona RAUHASSA!

Vierailija
29/77 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan. Yksi vaikuttanut tekijä eksän ja mun eroon oli se, että hänen vanhempansa tunkivat  usein viikonloppuisin kylään olemattomalla varoitusajalla ja eksä ei muka voinut asialle mitään.

Vierailija
30/77 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on enimmäkseen kirjolla, joita yllätysvieraat ärsyttää. Olkaamme ymmärtäväisiä.

Vierailija
31/77 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttäisi jos näin kävisi, mutta onneksi omassa tuttavapiirissä ei ole tällaisia tolloja vaan kyläillään toistemme luona ennalta sovitusti.

Vierailija
32/77 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa vaikka että olisitte runkkaamassa kun ovikello soi ja sitten pitäisi hetki odottaa stondiksen laskua että kehtaisi avata oven.

Itse rakastelen puolisoni kanssa terassilla, jota kautta yllätysvieraatkin usein kulkevat. Se lisää tuhmaa jännitystä, jos tulisikin yllätetyksi.

Vierailija
33/77 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän itse olleeni joskus tällainen yllätysvierailija, en osaa oikein itsekään selittää mitä silloin oikein ajattelin. Kai se oli jotenkin tyyliin että kun lähistöllä sattui olemaan niin menenpä käymään. Jälkeenpäin ajatellen olivat kyllä hieman vaivaantuneita enkä niitä mikroeleitäkään silloin huomannut. Nykyään itsekin inhoan yllätysvierailijoita.

Vierailija
34/77 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ÄRSYTTÄÄKÖ? Älä ole noin kohtelias. Se sapettaa, vihastuttaa, tulistuttaa, raivostuttaa ja niin edelleen.

Vierailija
35/77 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttäisi.

Eikä se silloinkaan niin mene että soittaa ja ilmoittaa vaan soittaa ja pyytää/kysyy.

Olen yllätysvierailta välttynyt yksinkertaisella kikalla, en kerro osoitettani tutuille enkä jaa mitään yksityisasioita nimelläni somessa.

M43

Sulle ei taida montaa joulukorttia tulla.

Vierailija
36/77 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ärsytä! Koti on aina siinä kunnossa, että itseni tässä kiva asua: vieraille saa myös kelvata. En muutoinkaan feikkaa mitään.

Meinaatko tosiaan, että "kodin kunto" olisi jotenkin merkittävä osa tätä asiaa?

Joo, ei mua varsinaisesti ärsytä, jos joku tulee kutsumatta kylään ja mulla ei ole sen kummempaa tekemistä.

Mutta jos tunkee kylään ja odottaa saavansa jotain kestitystä ja erityishuomiota kun mulla on joku homma menossa, niin metsään menee. Niinhän sitä sanotaan, että talo elää tavallaan ja vieras kulkee ajallaan, eli saa kyllä tulla kutsumatta, mutta jos mulla on jotain muuta puuhaa tai menoa, niin ne on etusijalla. Voi siis tulla seuraksi kun vaikkapa teen pihahommia ja ei tarvitse edes osallistua, mutta se haravointi ei jää vieraan takia tekemättä.

Jos taas tulee sovittuna aikana tai kutsuttuna, niin silloin vieras on etusijalla - ja tämän luulisi kaikkien vähänkään aivosoluja omaavien ymmärtävän.

Vierailija
37/77 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tehdään kumpikin töitä kotona, vapaalla aikataululla ja ollaan aika liikkuvia, saatetaan lähteä yhtäkkiä lenkille ja se venähtääkin pidemmäksi, sitten tulee jo puhelua joltain, että miksi emme avaa ovea. En ymmärrä, että vielä on ihmisiä jotka kuvittelevat automaattisesti jonkun olevan kotona juuri silloin kun hän päättää tulla kyläilemään. 

Vierailija
38/77 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Tässä pari vuorosanaa joita voit harjoitella peilin edessä niin osaat tarvittaessa.

1. Moi. Tule sisään. Otatko kahvia?

2. Sorry, olen juuri keskellä sitä ja tätä. Se on pakko hoitaa nyt. Tuletko käymään parin tunnin päästä uudestaaan?

Vierailija
39/77 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla olisi vapaapäivä pitkän työrupeaman jälkeen.  Kuuntelisit stereoista hyvää musaa. Tanssisit ja laulaisit yöpaita päällä. Sitten tulisi kunnon p a s k a hätä ja äkkiä rientäisit pytylle, ja aah aattelisit miten ihanaa, kun saa rauhassa oman kodin vessassa istua. Kunnes ovikello soi kovaa ja vaativasti. Kuuluu koputus ja huuto: Hei, sä kuulut olevan kotona. Täällä Mirkku ja Markku, tultiin sun luo kylään. 

Vierailija
40/77 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää.

En myöskään pidä itsensä kylään kutsumisesta,eli itse pyytää saako tulla kylään.

Kuka kehtaa kieltää,jos noin kysytään.

Minä en ainakaan,vaikka haluaisin sanoa,että älä please tule.En jaksa vieraita.

En ikinä itse kysy muilta sopiiko tulla kylään vaan "odotan" kylään kutsua.

En oikeasti edes odota,mutta en itse ole myöskään työntymässä toisten kotiin ,en kysymättä enkä kysyen.

Haluaisin olla niin rento ja vieraanvarainen ihminen,että luokseni saisi tulla milloin vain,mutta en jaksa olla.

Se olisi silti ihanteeni ja toivon olevani joskus sellainen.

Arvostan ihmisessä sellaista luonnetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä