Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öljyvärimaalaus, taulu, ja sen muokkaus

Vierailija
04.05.2026 |

Mulla on taulu, öljyvärimaalaus, mistä todella pidän, ja se oli melko arvokaskin (ei picasso tms) mutta siinä on melkein keskellä yksityiskohta, joka ei ole kiva. Noh, mitä raati sanoo: yritänkö maalata sen vaan piiloon? Vai meneekö lopullisesti pilalle?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkemmin yksityiskohdasta

Vierailija
2/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit etsiä tiedon googlella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä todennäköisesti on vernissa päällä joten vaikea uskoa että onnistuisit siistiin lopputulokseen ilmeisen amatöörinä muutenkaan

Vierailija
4/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun maalaat kunhan pidät visusti kotonasi etkä yritä myydä. Äläkä kysy miksi miksi miksi. 

Vierailija
5/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti maalaat sellaisen itse piiloon, tai jos tunnet esim. posliininmaalausta harrastavan tädin, annat homman hänelle?

Vierailija
6/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

menettää rahallisen arvonsa.

Vierailija
7/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro tarkemmin yksityiskohdasta

Se on todella kaunis maisemamaalaus. Mutta keskellä on alaston mies takaapäin. Kukaan ei halua sellaista seinälleen.

Vierailija
8/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt sitten, mitä google sinulle kertoi, itse en saanut yhtään järkevää vastausta :O

Vierailija
9/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt sitten, mitä google sinulle kertoi, itse en saanut yhtään järkevää vastausta :O

Kokeilepa yrittää vaikka itse etsiä tietoa.

Vierailija
10/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen vastauksen sain:

Öljyvärimaalauksen päälle voi maalata, kunhan vanha maali on täysin kuivaa ja pinta puhdas. Hio pinta kevyesti tartunnan parantamiseksi ja pyyhi pölyt pois. Uusi maalaus tehdään yleensä öljyväreillä, jolloin vanha kerros toimii pohjamaalina

ja siksi varmistelin: onko joku tehnyt näin, ja toimiiiko? Kuulostaa helpolta, mutta pelkona on, että taulun arvo alenee.

Vierailija
11/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LANDEMARI videollaan 'Maalaaminen kuvan päälle öljyvärit' Youtubessa esitteli miten muotokuvasta saa muokattua kokonaan uuden päällemaalaamalla.

Hänellä oli myös toinen video taulun maalaamiseen vinkkejä, jos joku haluaa tutustua maalaustaiteeseen.

Vierailija
12/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LANDEMARI videollaan 'Maalaaminen kuvan päälle öljyvärit' Youtubessa esitteli miten muotokuvasta saa muokattua kokonaan uuden päällemaalaamalla.

Hänellä oli myös toinen video taulun maalaamiseen vinkkejä, jos joku haluaa tutustua maalaustaiteeseen.

Tuo video on siis 5 päivää sitten julkaistu.

Vierailija
13/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen vastauksen sain:

Öljyvärimaalauksen päälle voi maalata, kunhan vanha maali on täysin kuivaa ja pinta puhdas. Hio pinta kevyesti tartunnan parantamiseksi ja pyyhi pölyt pois. Uusi maalaus tehdään yleensä öljyväreillä, jolloin vanha kerros toimii pohjamaalina

ja siksi varmistelin: onko joku tehnyt näin, ja toimiiiko? Kuulostaa helpolta, mutta pelkona on, että taulun arvo alenee.

Tietysti se alenee. Eihän se ole enää sen taiteilijan luomus vaan sinun muokkaamasi. Voit samalla pistää alkuperäisen signeerauksen päälle omasi.

Et voi muutoksen jälkeen myydä taulua alkuperäisen tekijän nimellä. Sitten, jos teetät taoteilijalla itsellään muutoksen tai kopion ilman alastonta miestä. Saattaa suostuakin kun maksat tarpeeksi 

Vierailija
14/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä tekoälyllä kopio työstä ilman alaston hahmoa. Teetä siitä vaikka canvas taulu seinällesi ja varastoi alkuperäinen. Tai maalauta siitä kopio. Mutta älä signeeraa alkuperäisen taiteilijan työksi.

Vierailija
15/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen se yksi joka yritti entisöidä jonkun jeesusmaalauksen ja lopputulos oli varsin erikoinen.

Vierailija
16/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokas öljymaalaus. Ei varmaan omatekemäsi. Ja arvokkaan maalauksen ajattelit pilata omalla töherryksellä? Ei normaali ihminen sellaista tee. Taidat puhua p.. aa.

Vierailija
17/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis odotatko arvon säilyvän jos räpellät jotain amatöörimaista päälle???

Vierailija
18/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että mielessä kävi edes mahdollisuus, että arvo ei laskisi! Toki jos taulu on alunperin ap:n tekemä, niin arvossa ei tapahtune muutosta. Se alaston ukkeli on kuitenkin voinut olla taiteilijalle koko taulun pointti.

Itse taiteilijana selvittelisin tekijänoikeusasioita siinä vaiheessa, jos joku myisi muokkaamaansa taideteostani eteenpäin. En katselisi ollenkaan hyvällä, eikä selitykset varmaankaan auttaisi.

Vierailija
19/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin oikein maalata viikunanlehti kikkulin päälle, kun kerran seinällä aikoo pitää.

Vierailija
20/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin oikein maalata viikunanlehti kikkulin päälle, kun kerran seinällä aikoo pitää.

Se kuva on takaapäin, ja ihan taiteellinen, mutta onasta mielestä sellainen homppeli,ainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän