Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öljyvärimaalaus, taulu, ja sen muokkaus

Vierailija
04.05.2026 |

Mulla on taulu, öljyvärimaalaus, mistä todella pidän, ja se oli melko arvokaskin (ei picasso tms) mutta siinä on melkein keskellä yksityiskohta, joka ei ole kiva. Noh, mitä raati sanoo: yritänkö maalata sen vaan piiloon? Vai meneekö lopullisesti pilalle?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvokas öljymaalaus. Ei varmaan omatekemäsi. Ja arvokkaan maalauksen ajattelit pilata omalla töherryksellä? Ei normaali ihminen sellaista tee. Taidat puhua p.. aa.

Siis, ei mikään sika-kallis edelfeltti. Vaan itse maksoin lähes tonnin ja koen aika arvokkaaksi, ja on mieleinenkin, mutta siinä on tuo yksityiskohta joka pilaa sen. Esim jos vanhempani tulevat käymään, niin on pakko ottaa pois seinältä.

Vierailija
22/26 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin oikein maalata viikunanlehti kikkulin päälle, kun kerran seinällä aikoo pitää.

Se kuva on takaapäin, ja ihan taiteellinen, mutta onasta mielestä sellainen homppeli,ainen.

Eli kaikista miehistä tulee homoja kun ovat alasti? ok...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit etsiä tiedon googlella.

Kerro nyt sitten, mitä google sinulle kertoi, itse en saanut yhtään järkevää vastausta :O

Kokeilepa yrittää vaikka itse etsiä tietoa.

Tällaisen vastauksen sain:

Öljyvärimaalauksen päälle voi maalata, kunhan vanha maali on täysin kuivaa ja pinta puhdas. Hio pinta kevyesti tartunnan parantamiseksi ja pyyhi pölyt pois. Uusi maalaus tehdään yleensä öljyväreillä, jolloin vanha kerros toimii pohjamaalina

ja siksi varmistelin: onko joku tehnyt näin, ja toimiiiko? Kuulostaa helpolta, mutta pelkona on, että taulun arvo alenee.

Taulun arvo ei laske, vaan se katoaa kokonaan 🤣

Miksi olet hankkinut taulun, josta et pidä? 

Vierailija
24/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin oikein maalata viikunanlehti kikkulin päälle, kun kerran seinällä aikoo pitää.

Se kuva on takaapäin, ja ihan taiteellinen, mutta onasta mielestä sellainen homppeli,ainen.

Eli kaikista miehistä tulee homoja kun ovat alasti? ok...

Ei, mutta taulun maalaajasta tulee sellainen mielikuva. Myös siitä, jos joku haluaa pitää tuon teemaista taulua seinällä

Vierailija
25/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit etsiä tiedon googlella.

Kerro nyt sitten, mitä google sinulle kertoi, itse en saanut yhtään järkevää vastausta :O

Kokeilepa yrittää vaikka itse etsiä tietoa.

Tällaisen vastauksen sain:

Öljyvärimaalauksen päälle voi maalata, kunhan vanha maali on täysin kuivaa ja pinta puhdas. Hio pinta kevyesti tartunnan parantamiseksi ja pyyhi pölyt pois. Uusi maalaus tehdään yleensä öljyväreillä, jolloin vanha kerros toimii pohjamaalina

ja siksi varmistelin: onko joku tehnyt näin, ja toimiiiko? Kuulostaa helpolta, mutta pelkona on, että taulun arvo alenee.

Taulun arvo ei laske, vaan se katoaa kokonaan 🤣

Miksi olet hankkinut taulun, josta et pidä? 

Pidän todella paljon taulun maisemasta, väreistä, valosta jne. Tuo on vain pieni yksityiskohta, josta ehkä voisi päästä eroon.

Vierailija
26/26 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miekkosen päälle post it, niin ei tarvitse maalata mitään päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän