Espanjassa saa joulukuussa tuplapalkan.
Miksi ei täällä ? Joululahjana ja kiitoksena hyvästä työstä.
Kommentit (91)
Jos EU jakelee mullekin rahaa, niin voihan sitä käydä vaikka jakelemassa Prisman kauppakäytävällä.
Ps. Onko toi hyvän työn mielikuva vain sun oma käsitys?
Kelpaa niitä Sannulin lahjarahoja jaella Euroopassa sinne tänne kaikkeen fantsuun ja se on REILUA.
Vierailija kirjoitti:
Jos EU jakelee mullekin rahaa, niin voihan sitä käydä vaikka jakelemassa Prisman kauppakäytävällä.
Ota itse selville, Espanjassa asuneena sekä töissä käyneenä tiedän.
Muualla on minimipalkkalaki ja turvataan ihmisten työelämän kannattavuus. Suomen työelämä on leväperäistä. Ylitöistä ei maksella palkkoja ja kunnon taukojakaan ei välttämättä ole.
Melko monessa Euroopan maassa maksetaan 13-14 kk palkka vuodessa, tuplapalkka kesällä ja toinen jouluna ja siellä puhutaankin vuosipalkasta, eikä kuukausipalkasta. Ja jos työsuhde irtisanotaan, työnantaja maksaa puolen vuoden palkan kotiin, ilman työvelvoitetta. Tosin, siellä ammattiliitto on voimissaan, toisin kuin Suomessa, jossa monet kuuluvat "Loimaan kassaan" Suomalaisten palkansaajien ostovoima on alle Eu keskitason, siellä jossakin Unkarin luokassa, vaikka Suomessa elinkustannukset korkeat.
Vierailija kirjoitti:
Taas unohtui linkki.
Sitä en tarjoa jos et itse osaa goolglata ja vaikkapa englanniksi. Vai?
Keskipalkka Espanjassa on niin realisesti kuin ostovoimaltaan paljon pienempi kuin Suomessa. Olisitko onnellisempi, jos nykyinen vuosipalkkasi jaettasisiin 12 sijaan 13 ja sitten saisit jouluna peruspalkkasi kaksinkertaisena? Eli antaisit työnantajalle ilmaista lainaa pitkin vuotta?
Saahan täälläkin lomarahat?
Ainakin itselläni ne ovat suunnilleen 13. palkka.
Täällä on sellainen käsite kuin lomarahat. Ei ole muualla.
Lisäksi itse saan kyllä tulospalkkiot kerran vuoteen (1-3/kk lisäliksa, yleensä 2-3) sekä osakepalkkiot, mitkä taas juoksuttvat osinkoja vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Taas unohtui linkki.
Sinuöle nollalle joka et osaa itse hakea tietoja:
Joulupalkka
Työlainsäädännön 219. artikla määrää, että työnantajan on maksettava joulukuussa joulupalkka, joka vastaa vuoden aikana ansaitun tavanomaisen palkan kahdestoistaosaa. Tämä tulo on verosta vapaa voimassa olevien säädösten mukaan.
larazon.do
Joulukuu tuo odotetun kaksinkertaisen palkan: selvitä, kuinka paljon se on ja ...
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanko siellä lomaraha?
Nyt meni ulalle. Googlaa vetja.
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkka Espanjassa on niin realisesti kuin ostovoimaltaan paljon pienempi kuin Suomessa. Olisitko onnellisempi, jos nykyinen vuosipalkkasi jaettasisiin 12 sijaan 13 ja sitten saisit jouluna peruspalkkasi kaksinkertaisena? Eli antaisit työnantajalle ilmaista lainaa pitkin vuotta?
Minun netto oli noin 2500 jo parikyt vuotta sitten. Olen tyytyväinen.
Kaikenlaiset ay-liikkeen järjestämät "edut" on oikeasti vain pois duuninsa asiallisesti hoitavilta. Jaetaan vähän kaikille, muttei kunnolla kenellekään. Itse nautin enemmän mallista, missä on sovittu kovat tavoitteet kerran-kaksi vuoteen ja niitä vasten jaetaan sitten lisähyvää, jos niihin on päästy. Mistään hyvästä yrityksestä ei pidä mitään lisähyvä saadakaan.
Suomalaiset työntekijät "sopivat" palkanssa paikallisella tasolla, eikä ole trendikästä edes kuulua ammattiliittoon, toisin kuin muualla maailmassa. Jopa Kiinassa ammattiliittoon kuuluminen on korkeampi kuin Suomessa.
Suomessa saa potkut pärstäkertoimen mukaan,.muualla se on lähes mahdotonta,.kun joutuu maksamaan 6-9 kk täyden palkan kotiin.
Täällä ei saa mitään koska suomalainen suostuu aina kyykytettäväksi.Nuoriso on viisasta maailmallakin, he eivät suostu tekemään yliraskasta työtä huonolla palkalla.
Vanhemmat työntekijät antavat kaikkensa ja ovat sitten eläkkeen kynnyksellä monisairaita,kulumineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota itse selville, Espanjassa asuneena sekä töissä käyneenä tiedän.
Ja taas kommari alalpeukuttaa kun on kateellinen-.
Täällä saa vain potkut