Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkinen väkivalta?

Vierailija
04.05.2026 |

Sietäisitkö sitä, jos mies riidan yhteydessä painaisi läppärisi kannen kiinni kun teet töitä, ottaisi tuolin altasi, taputtaisi käsiään kovaa kasvojesi edessä. Jos näin on tapahtunut 1-2 kertaa ja muuten kaikki on todella hyvin? Teillä olisi ihan mahtavaa yhdessä, kaikin puolin. 

En tiedä mitä ajatella.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien heikkouksien ja vahvuuksien ja toisen heikkouksien ja vahvuuksien myötämielistä tunnustamista. Näistä taivutellaan kestävä parisuhde. Tutustukaa toisiinne ja ennen kaikkea omiin haluihin ja pyrkimyksiin.

=> mitäköhän yrität sanoa tällä? Pitkä parisuhdehan on koko elämän pituista tutustumista. Molemmat osapuolet muuttuvat ajan myötä. Halut ja pyrkimykset muuttuvat. Se muuttaa dynamiikkaa jatkuvasti.

Vierailija
42/52 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sietäisi. Tuo on niin alistavaa ja epäkunnioittavaa käytöstä, että lähtisin heti. Tuosta ei seuraa mitään hyvää.

Mutta mitä hyvää siitä seurausikaan jos apsu korjaisi omaa köytöstään? Hmmm? Mene ja tiedä?

Totta! Paistinpannulla voisi huitoa tai ehkä tehdä saman tempun miehelle...  

Ei! oikeasti jos tilanteen haluaa korjata täytyy asioille jtn tehdä. En tunne apsua enkä väitettyä miestä. Neuvon apsua hän kun tuli paikalle tarinoimaan. Ei kannata lähteä kuohuttavan kuuloiseen juttuun mukaan kun ei tiedä kaikkea. Viisainta on neuvoa rakentavasti eikä alkaa kärjistää asiaa

Tiedoksi, sä oot sekaisin.  Ihan vinkkinä, että loputon ymmärtäminen ei ole se ratkaisu eikä omien rajojen rikkominen. Kyllähän sillä saa hetken rauhaa, jos toimii niinkuin toinen haluaa, mutta mikään ratkaisu se ei ole. Tuollainen mies keksii lopulta riidan siitä, että katsoit väärällä silmällä huonekasvia. Tuollainen ymmärtäjä äitini oli ja lopputuloksena toiselle lapselle vakava mielenterveyshäiriö sairaseläke ja toiselle lapselle mielenterveysdiagnoosi. 

Ikävä kuulla. Maltatkohan kuitenkaan olla kovin objektiivinen? Olen pahoillani surkeista ihmiskohtaloista. Kertomasi kertoo kuitenkin lahjomattomasti miten vakavia parisuhde ja lasten kasvatus ovat. Tutustukaa toisiinne ja sotikaa sodat loppuun asti.

Sotikaa sodat loppuun asti

=> nyt jo neuvot sotimaan hautaan asti? Niin tapahtuu väkivaltaisessa parisuhteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiltä on kaikenlainen vökivqlta kielletty. Naiset saa kyllä käyttää henkistä väkivaltaa kun eihän me muuten saada koskaan miehiä tekemään niin kuin me vaadimme

Kuka muka näin on sanonut? Jos ap on nainen, niin totta kai hän kertoo naise näkökulman.

Vierailija
44/52 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että pahempaa on luvassa. 

Vierailija
45/52 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sietånyt ajoittaista henkistä väkivaltaa ja antanut anteeksi. 

2 lasta, yhteinen talolaina jne. Suhteessa myös paljon hyvää. 

Vierailija
46/52 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tämän takia ne suhteet jatkuvat. Suhde loppuu vasta, kun negatiivisia puolia on enemmän kuin positiivisia.

Vierailija
47/52 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi suurimmista valheista on se, että riitaan tarvitaan aina kaksi. Näin minulle lapsena opetettiin. Opin, että aina pitää katsoa peiliin. Ja minähän katsoin. 

Ja siksi kesti 30 vuotta ennen kuin tajusin, että narsistisen henkistä väkivaltaa käyttävän kanssa tuon opin uskominen on tuhoavaa. Riitaan ei hänen kanssaan tarvita kahta.

Vierailija
48/52 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja lisäys. Tuo ei ole henkistä väkivaltaa... se on ihan FYYSISTÄ väkivaltaa. 

Mun mielestä väkivalta on väärä sana tässä yhteydessä. Itse sanoisin tuota ihan vaan vittuiluksi, ja räjähtäisin kyllä kunnolla jos mies uskaltaisi noin minulle tehdä.

Vierailija
49/52 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä täydelliset puolisot ehdottelevat sitä palstan suosituinta(ja samalla huonointa)vaihtoehtoa eroa päivästä toiseen. Eikö pikkuhiljaa lukemattomien partnerien jälkeen ymmärretä sitä että ero ei ratkaise mitään? Uuden puolison kanssa samat ongelmat jatkuu mikäli ette suostu puhumaan ja sopimaan asioista niinkuin aikuiset tekevät. Ette te ole täydellisiä itsekään tuomitsette muita vain silmääkään räpäyttämättä.

Vierailija
50/52 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuo ”mies”. Jos se oikeasti rakastaisi sinua se ei koskaan käyttäisi mitään väkivaltaa sinuun.

Usko pois, maailmassa on miehiä jotka on hyviä eikä yksinolossakaan mitään vikaa ole. 

Ja miehen puolustelijoille: ei tuollaista vain ”tapahdu” kerran pari vuodessa. Mies itse valitsee olla kusipää.

Vierailija
51/52 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi sietää yhtään mitään väkivaltaa? Rakkauden takia? Jos toinen käyttää sinuun henkistä väkivaltaa niin se ei ole rakkautta. Miksi siis uhrautua niin paljon?

Vierailija
52/52 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä täydelliset puolisot ehdottelevat sitä palstan suosituinta(ja samalla huonointa)vaihtoehtoa eroa päivästä toiseen. Eikö pikkuhiljaa lukemattomien partnerien jälkeen ymmärretä sitä että ero ei ratkaise mitään? Uuden puolison kanssa samat ongelmat jatkuu mikäli ette suostu puhumaan ja sopimaan asioista niinkuin aikuiset tekevät. Ette te ole täydellisiä itsekään tuomitsette muita vain silmääkään räpäyttämättä.

Olen itse kirjoittanut ketjuun aiemmin ja kertonut, että siedin tuota 25 vuotta. Jälkiviisaana toivon, että joku olisi minulle sanonut, että eroa. Mutta ei. Kasvoin kulttuurissa, jossa ei erota. No matter what. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi