Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä tulen jo ihan hulluksi mua ramasee ahdistaa ja turhauttaa iso velkakierre ja velkani

Vierailija
04.05.2026 |

Kaikki kokeiltu ei saa yhdistelylainaa et maksaisin vain 1 lainaa, nyt maksan 3 lainaa ja velkaa on kohta 50 tonnia ja töitä vakituisesti on, mutta tää tilanne vaikuttaa mun elämään niin että ihmisetkää ei jaksa mua enää, en tiedä mitä tehdä enää, haluaisin vaan velkajärjestelyyn.

Kommentit (879)

Vierailija
161/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sanoisin että male loneliness epidemyn syy on male himself. And his totally useless brain.

Y-kromosomi ilmeisesti neuvoo, että käytetääs rahat aivojen sulattamiseen viinalla sensijaan, että maksettaisiin sitä vi tun velkaa pois nopeammin, jolloin korot pienenisivät, rahaa käyttöön jäisi enemmän ja voisi lyhentää niitä muitakin lainoja pois.

Suurin osa maksuhäiriöisistä on miehiä.  Impulsiivisia, matalaälyisiä miehiä kuten Allu. Muna huurussa pelataan ja otetaan vippiä vipin päälle ja kohta itketään kun ei rahat riitä eikä velat lyhene. Ja tilanteeseen avuksi vingutaan pillua naisilta. Mistä tulee se myytti miessukupuolesta järkevänä ja loogisena ja naisista tunteikkaina? Asiahan on täsmälleen päinvastoin. Näkee rikos- ja velkatilastoista, ulosotoista jne. MIehet siellä on yliedustettuina, nuo ah niin järkevästi ja loogisesti elämänsä sössineet.

Vierailija
162/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä haluaisin myös että nainen juo myös munkaa

Sinun ikuisesti ulottumattomissasi olevat naiset eivät todellakaan halua käyttää rahojaan juomiseen, kuten kaltaisesi luuserit joiden elämä pyörii viinan ympärillä.

ei pyöri mä myös teen töitä ja liikun lenkkeilen mitä sä oikee meinaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy auto ja pyöräile töihin. Sillä saat jo velkaa lyhenemään nopeammin. Lopeta myös juopottelu niin rahaa alkaa jäämään ja saat velankin joskus maksettua. 

Ja kas näin Allu myy autonsa ja ryyppää rahat. Haha, ei kannettu äly aivoissa pysy. Miehet on ihan itse kehitelleet kaikki ongelmansa.

Vierailija
164/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika psykologille. Vaikka työterveyden kautta. Sano syyksi ahdistus. 

No en mä saa totoa velkaa lyhennettyä millään

Olet ottanut velkaa ajatuksena maksaa takaisin, mieli nyt muuttunut?

Lyhennät ja lyhennät ja lopulta ne on maksettu.

Tsemppiä.

tajuatko maksan pelkkiä korkoja pääoma niin pieni ei se lyhene

Sä et siis mitä ilmeisemmin velkaa tehdessäsi tajunnut että siitä pitää maksaa korkoakin. Voi voi. Mitä kaikkea järjen ja elämänhallinnan puutos saakaan ihmisen tekemään, pelkkiä typeryyksiä.

no en tajunnut että pelasin, mä en oo koskaa ennen pelannut, retkahdin pelaamiseen ja hävisin noin 17 tuhatta!!!!!!!!! en hitto tiennyt

Vierailija
165/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy auto ja pyöräile töihin. Sillä saat jo velkaa lyhenemään nopeammin. Lopeta myös juopottelu niin rahaa alkaa jäämään ja saat velankin joskus maksettua. 

Ja kas näin Allu myy autonsa ja ryyppää rahat. Haha, ei kannettu äly aivoissa pysy. Miehet on ihan itse kehitelleet kaikki ongelmansa.

en todellakaa myy autoa se on tärkeä ja siihen menee aika vähän rahaa 

Vierailija
166/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat vain maksamisen. Sitten joudut ulosottoon etkä maksa niitäkään. Sitten sinulta aletaan pidättää suoraan palkasta tietty osuus ja jätetään vain suojaosuus. Niin sitten elät, kunnes ulosottovelat kuittaantuneet. Luottotiedot menee, mutta onko se yhtään pahempi asia kuin tilanteesi nyt?

Luottokorttivelka menee tililtä automaattisesti minimierinä. Allu-Antonin ongelma on että hän ei tajua maksaa ylimääräisiä lyhennyksiä tilipäivinä vaan varaa itselleen käyttörahaa ryyppäämiseen. Silloin se pieni käteen jäävä tili tosiaan menee ryyppäämiseen eikä luotto lyhene koskaan. Luottokorttivelka on maailman kalleinta velkaa, siinä on kiskurikorko. Siksi kannattaisi lyhentää niin paljon kuin sielu sietää. Allu pärjää muutaman kuukauden kaurapuurolla jos niin päättää, niin on muutkin tuossa tilanteessa tehneet. Kaikki paukut velan lyhentämiseen.

Maksan sen lainan kk erän ja otan rahat käyttööni koska ei riitå palkka

Rahasi riittäisi jos et juopottelisi. Sinun pitää valita joko juopottelu tai velan maksu. Molempia et voi saada. Yksinkertaista. 

Allu itse on niin yksinkertainen ettei se ymmärrä tätä(kään) asiaa, vaikka kuinka sen hänelle selität.

Vierailija
167/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä.

Sä et siis mitä ilmeisemmin velkaa tehdessäsi tajunnut että siitä pitää maksaa korkoakin. Voi voi. Mitä kaikkea järjen ja elämänhallinnan puutos saakaan ihmisen tekemään, pelkkiä typeryyksiä.

no en tajunnut että pelasin, mä en oo koskaa ennen pelannut, retkahdin pelaamiseen ja hävisin noin 17 tuhatta!!!!!!!!! en hitto tiennyt

Mä en usko, että sä olet noin tyhmä ettet .uka tajunnut, että lainassa on korko. 

Vierailija
168/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun ikäset ja nuoremmat ajaa tuola bemareilla ja näyttää olevan hyvinkin asiat, mua kyllä niin ramasee, mä ajan 800 romulla ei tommosta auto oo ees kellään, asun kai vähän vääräs paikas

Miten niin ramasee?

Koska en halua ajaa romulla 41 v

No älä aja. Myy pois ja käytä rahat lainanmaksuun. Ja luuletko ihan tosissasi, että kaikilla, jotka ajaa hienolla autolla, on oikeasti siihen varaa? Ei ole. Näyttää vaan siltä.

Ja oikeasti suurin osa niistä "hienoista" autoista on vanhoja paskoja, jotka on fiksattu hyvin ja pesty.  Itsellänikin upea ja siisti kiiltävä kirkkaanpunainen herkkuauto, josta maksoin niinkin paljon kuin 3200 euroa 10 vuotta sitten. Nyt sen arvo tosin on sama, koska käytettyjen, hyvin pidettyjen ja vähän ajettujen autojen hinnat on nousseet. 

Vierailija
169/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat vain maksamisen. Sitten joudut ulosottoon etkä maksa niitäkään. Sitten sinulta aletaan pidättää suoraan palkasta tietty osuus ja jätetään vain suojaosuus. Niin sitten elät, kunnes ulosottovelat kuittaantuneet. Luottotiedot menee, mutta onko se yhtään pahempi asia kuin tilanteesi nyt?

Luottokorttivelka menee tililtä automaattisesti minimierinä. Allu-Antonin ongelma on että hän ei tajua maksaa ylimääräisiä lyhennyksiä tilipäivinä vaan varaa itselleen käyttörahaa ryyppäämiseen. Silloin se pieni käteen jäävä tili tosiaan menee ryyppäämiseen eikä luotto lyhene koskaan. Luottokorttivelka on maailman kalleinta velkaa, siinä on kiskurikorko. Siksi kannattaisi lyhentää niin paljon kuin sielu sietää. Allu pärjää muutaman kuukauden kaurapuurolla jos niin päättää, niin on muutkin tuossa tilanteessa tehneet. Kaikki paukut velan lyhentämiseen.

Maksan sen lainan kk erän ja otan rahat käyttööni koska ei riitå palkka

Rahasi riittäisi jos et juopottelisi. Sinun pitää valita joko juopottelu tai velan maksu. Molempia et voi saada. Yksinkertaista. 

Allu itse on niin yksinkertainen ettei se ymmärrä tätä(kään) asiaa, vaikka kuinka sen hänelle selität.

Kyllä se vähän lyhenee muttakun mietin kokonaistilannetta liian vähän silti se tarvis ainaski 4000 e lisää vuodessa

Vierailija
170/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla joku vajaaälyinen

Ei kuulemma, vaan kärsii laaja-alaisesta kielellisestä oppimis- tai kehityshäiriöstä. Äly normaali, oman väitteensä mukaan. Varmaan vaikea ymmärtää häntä ja hänen muita jos ei kielen käsittely aivoissa toimi normaalisti.

Vierailija
171/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä.

Mä en usko, että sä olet noin tyhmä ettet .uka tajunnut, että lainassa on korko. 

en ihan ajatellu sitä silloin ja pelasin

Vierailija
172/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällästä jaksa kun ei saa mitää autoakaa ku velka on esteenä

Kuulostat 5-vuotiaalta. Auto on täysin merkityksetön. Turha ja kallis rahareikä. 

Varsinkin Allu-Antonin kotipaikkakunnalla Vantaalla, jossa on erinomainen joukkoliikenne. Pääsee duuniin ja takaisin bussilla / junalla. Ei verottajakaan anna matkakuluvähennystä joukkoliikennelippua enempää.

Vierailija
173/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ymmärrän et velkaantunut mies joka juo myös alkoholia ei niin kelpaa naisille, mut ei sille nyt voi mitään

Vierailija
174/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki itsellesi kehitysvammaisuudesta diagnoosi. Sitten saat apua. 

Tämä olisi Allulle hyvä neuvo. Sitten saisi apua ja velat maksettua. 

En ole kehitysvammainen vaan oppimisvaikeus!!!

Bank norwegian anto 10 tuhatta lisää lainaa ja otin ja korot olivatkin katastrofi

Luottolaitokset pitäisi saattaa vastuuseen siitä että myöntävät lainaa laskutaidottomille.

Valitettavasti myös laskutaidottomilla on syyntakeisuus ja vastuu omasta käytöksestään.

Mutta toki tolvanapojat pitäisi vaikka vanhempien hakea edunvalvontaan niiden 18-vuotispäivänä.

Vierailija
175/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä.

en ihan ajatellu sitä silloin ja pelasin

Ainoa joka sua voi auttaa on velkaneuvoja. Ei kukaan meistä muista voi auttaa. Harmi kun se kukkaron herraksi ohjelman velkaneuvoja kuoli. Hän sai joka taulapään ymmärtämään asian ja raha-asiat kuntoon.

Vierailija
176/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähä lyhenee mutta liian vähän silti

NIIN, eli lyhennä v i t t u tilipäivänä ihan itse, omin pikku kätösin ylimääräinen lyhennyserä, vaikka se 200 euroa, jonka muuten ryyppäät kurkustasi alas. Jolloin lainapääoma pienenee ja korkomeno myös.

Tajua jo, sä oot itse aiheuttanut ja jatkat ongelmasi aiheuttamista. Ei se laina lyhene, koska sinä et lyhennä sitä, helvetti. Olet luotonantajan tyhmä pikku lypsylehmä, koska sulta puuttuu halu tehdä velallesi mitään muuta kuin ulista ja ryypätä.

Pakenet tosiasioita kuten valitettavan moni muukin tunteileva pikku mies.

Vierailija
177/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee pitkän tähtäimen suunnitelma. Saat varmasti maksettua velan pois vähitellen. Muut saavat ajatella autostasi, mitä haluavat. Tsemppiä!

Meillä oli tuo taktiikka, tosin 2 maksajaa. Meille tuli isot velat. Ostettiin omakotitalo, jonka katto alkoi vuotaa. Sen uusiminen maksoi 23 000€ eikä tilillä ollut yhtään ylimääräistä. Piti uusia kattotuoleista lähtien kaikki. Ja räystäät tietysti myös. Samassa yhteydessä korjautettiin savupiippu täysin uutta vastaavaan kuntoon, maksoi muutaman tonnin lisää ja meni samaan remonttilainaan. Meidän täytyi korjauttaa yksi seinä, koska sinne yläosaan oli valunut vettä villoihin ja sekin maksoi pari tonnia lisänä remonttilainaan. Lisäksi minulla hajosi auto, korjaus maksoi jo tonnin eikä tullut valmista, arvio oli 4000-5000€. En uskaltanut ottaa riskiä jos ei tule kuntoon. Möin 10 000€ maksaneen rikkinäisen auton 500 eurolla. Siitä ei onneksi ollut enää lainaa jäljellä, mutta uuden auton ostin täysin pelkällä lainalla, maksoi 10900€ plus lainan perustamiskulut ja lainan kuukausieräksi tuli 334€. Me tehtiin pitkän tähtäimen velkasuunnitelma. Asuntolainaa talosta maksettiin 650€ per nenä, siis lainavakuutuksen kanssa. Lisäksi kattoremontin asuntolainaa lähes 400€ per nenä kuussa. Ja minulla oli se autolaina 334€ kuussa. Yhteensä minulla meni lainoihin noin 1380€ kuukaudessa. Lisäksi lyhensin hitaasti pienellä kuukausisummalla visaa, jossa oli 3000€ luottoraja ja mennyt jo täyteen. Päätin, etten osta visalla enää mitään, lyhennän vaan hitaasti ja varmasti.

Kyllähän se teki tiukkaa, kun lainojen lisäksi on lämmityskuluja, jätemaksut, vakuutukset, kiinteistöverot, puhelinlaskut, vesimaksut. Mieheni onneksi maksoi tiettyjä kuluja yksin, esim. talon vakuutukset ja talvella lähes kokonaan lämmityskulut. Joskus tuntui, että onko järkeä, kun palkka tulee ja maksaa laskut ja lainat, minulle saattoi välillä jäädä tilille 250€ koko kuukauden kaikkiin elinmenoihin, siis bensat ja ruokaa lähinnä. Mitään ei voinut tehdä eikä missään oikein käydä kauempana. Aina kun tuli kesälomarahat,  nostin osan käteisenä ja laitoin vitriinikaappiin pahan päivän varalle, siis jos vaikka tarvitsee talvitakin tai uudet kengät tai autoon huollon, niin on jokin pieni vara, mistä ottaa. 

Noin meni kolme vuotta, kunnes autolaina tuli maksettua. Sitten jäi jo 334€ kuussa enemmän rahaa. Sain sen Visa-laskunkin pois jonkin aikaa tuon jälkeen. Silloin alkoi tuntua, että selviää.

Vierailija
178/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tilanne. Autoki pitäs saada

Ei pidä. Sulla on jo auto, jonka myyt jobbarille ja maksat saamallasi rahalla velkaa pois. 

Vierailija
179/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200 kuussa ryyppäämiseen, helvetin tollo :D

Laitapa se raha ylimääräisenä lainanlyhennyksenä luottotilille niin kas kummaa, laina alkaa lyhentyä ja korot pienentyä. 

Ja sitten jatkossa lyhennät toistakin lainaa ylimääräisillä lyhennyksillä, koska sulle jää maksuvaraa.

Korot pienenee kun pääoma pienenee. Aika tyhmä jos et tuota ole tajunnut tehdä vaan olet hassannut sen 200 kuussa kurkusta alas.

Koska mä haluan juoda ja viihdyn baareissa

Elämä ei aina ole kivaa eikä voi tehdä niitä asioita joita haluaisi. Aikuinen ihminen ymmärtää tämän. Sinun pitäisi aikuistua. 

Kokeile edes puoli vuotta ilman juopottelua ja käytät kaiken sen rahan lainojen lyhentämiseen. Onnistumisista innostuu. 

Vierailija
180/879 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla peili, ap? Siitä voit tutustua ongemiesi juurisyyhyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi