Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä tulen jo ihan hulluksi mua ramasee ahdistaa ja turhauttaa iso velkakierre ja velkani

Vierailija
04.05.2026 |

Kaikki kokeiltu ei saa yhdistelylainaa et maksaisin vain 1 lainaa, nyt maksan 3 lainaa ja velkaa on kohta 50 tonnia ja töitä vakituisesti on, mutta tää tilanne vaikuttaa mun elämään niin että ihmisetkää ei jaksa mua enää, en tiedä mitä tehdä enää, haluaisin vaan velkajärjestelyyn.

Kommentit (854)

Vierailija
201/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo mutta romulla kun ajat tuola se syö kyllä sun itsetunnon ja ramasee lisää kun toiset ajaa hienoilla autoilla ihmettelen miten ihmisillä on varaa hienoihin atuoihin nykyää kun on työttömiä paljon

Se mitä muut ja sinä ajaytelee autostasi, on tässä nyt sivuseikka. On hyvä, jos sulla on toimiva kulkupeli sentää, että pääset töihin. Sinun pitää keskittyä miettimään miten sast maksettua velat pois. Miten saat vähennettyä kulujasi, jotta velat lyhenee. Tilaa aika velkaneuvojalle.

Vierailija
202/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu, pyri Vantaan perussuomalaisten ehdokkaaksi 2027 vaaleihin. Olet selvästi kansanedustaja- , jopa ministeriainesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta huomaatteko yhden asian? Meillä kaikilla heikkolahjaisilla on ajokortit.

Vierailija
204/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee pitkän tähtäimen suunnitelma. Saat varmasti maksettua velan pois vähitellen. Muut saavat ajatella autostasi, mitä haluavat. Tsemppiä!

Meillä oli tuo taktiikka, tosin 2 maksajaa. Meille tuli isot velat. Ostettiin omakotitalo, jonka katto alkoi vuotaa. Sen uusiminen maksoi 23 000€ eikä tilillä ollut yhtään ylimääräistä. Piti uusia kattotuoleista lähtien kaikki. Ja räystäät tietysti myös. Samassa yhteydessä korjautettiin savupiippu täysin uutta vastaavaan kuntoon, maksoi muutaman tonnin lisää ja meni samaan remonttilainaan. Meidän täytyi korjauttaa yksi seinä, koska sinne yläosaan oli valunut vettä villoihin ja sekin maksoi pari tonnia lisänä remonttilainaan. Lisäksi minulla hajosi auto, korjaus maksoi jo tonnin eikä tullut valmista, arvio oli 4000-5000€. En uskaltanut ottaa riskiä jos ei tule kuntoon. Möin 10 000€ maksaneen rikkinäisen auton 500 eurolla. Siitä ei onneksi ollut enää lainaa jäljellä, mutta uuden auton ostin täysin pelkällä lainalla, maksoi 10900€ plus lainan perustamiskulut ja lainan kuukausieräksi tuli 334€. Me tehtiin pitkän tähtäimen velkasuunnitelma. Asuntolainaa talosta maksettiin 650€ per nenä, siis lainavakuutuksen kanssa. Lisäksi kattoremontin asuntolainaa lähes 400€ per nenä kuussa. Ja minulla oli se autolaina 334€ kuussa. Yhteensä minulla meni lainoihin noin 1380€ kuukaudessa. Lisäksi lyhensin hitaasti pienellä kuukausisummalla visaa, jossa oli 3000€ luottoraja ja mennyt jo täyteen. Päätin, etten osta visalla enää mitään, lyhennän vaan hitaasti ja varmasti.

Kyllähän se teki tiukkaa, kun lainojen lisäksi on lämmityskuluja, jätemaksut, vakuutukset, kiinteistöverot, puhelinlaskut, vesimaksut. Mieheni onneksi maksoi tiettyjä kuluja yksin, esim. talon vakuutukset ja talvella lähes kokonaan lämmityskulut. Joskus tuntui, että onko järkeä, kun palkka tulee ja maksaa laskut ja lainat, minulle saattoi välillä jäädä tilille 250€ koko kuukauden kaikkiin elinmenoihin, siis bensat ja ruokaa lähinnä. Mitään ei voinut tehdä eikä missään oikein käydä kauempana. Aina kun tuli kesälomarahat,  nostin osan käteisenä ja laitoin vitriinikaappiin pahan päivän varalle, siis jos vaikka tarvitsee talvitakin tai uudet kengät tai autoon huollon, niin on jokin pieni vara, mistä ottaa. 

Noin meni kolme vuotta, kunnes autolaina tuli maksettua. Sitten jäi jo 334€ kuussa enemmän rahaa. Sain sen Visa-laskunkin pois jonkin aikaa tuon jälkeen. Silloin alkoi tuntua, että selviää.

Mahtava suoritus!

Vierailija
205/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla joku vajaaälyinen

Ei kuulemma, vaan kärsii laaja-alaisesta kielellisestä oppimis- tai kehityshäiriöstä. Äly normaali, oman väitteensä mukaan. Varmaan vaikea ymmärtää häntä ja hänen muita jos ei kielen käsittely aivoissa toimi normaalisti.

Allu on kertonut, että hänen äo:nsa on mitattu ja tuloskseksi tullut 71. Kyllä hän on kehitysvammaisuuden rajalla, vaikka virallista diagnoosia tuolla juuri ja juuri ei saakaan. 

On hieman väliinputoaja tässä suhteessa. Jos olisi ollut pari numeroa alempi tulos niin saisi apua ongelmiinsa. 

on se parempi tein äö testin

Tuolla 71 tuloksella voisi saada jo eläkkeen, kun huomioidaan nämä elämänhallintavaikeudetkin. Terveisin psykologi.

Vierailija
206/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulemma, vaan kärsii laaja-alaisesta kielellisestä oppimis- tai kehityshäiriöstä. Äly normaali, oman väitteensä mukaan. Varmaan vaikea ymmärtää häntä ja hänen muita jos ei kielen käsittely aivoissa toimi normaalisti.

Allu on kertonut, että hänen äo:nsa on mitattu ja tuloskseksi tullut 71. Kyllä hän on kehitysvammaisuuden rajalla, vaikka virallista diagnoosia tuolla juuri ja juuri ei saakaan. 

On hieman väliinputoaja tässä suhteessa. Jos olisi ollut pari numeroa alempi tulos niin saisi apua ongelmiinsa. 

Ikävä sinällään, noita kehitysvammaisuuden rajalla olevia tai kehitysvammaisia on joukossamme paljon diagnosoimattomina ja suurin osa heistä miehiä. Poliittisen oikeiston käyttövoima tulee heistä. Selittää aika helvetin paljon oikeistopolitiikan järjettömyydestä ja sen heikoista tuloksista.

Asiaa tutkittu USA:ssa, jossa on kansallinen pakkomielle eri ikäluokkien kattavasta älykkyystestaamisesta.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22222219/

Vierailija
207/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukujen perusteella Allulla menee viinaan useita satasia kuussa. 

Ei mene noin 200 e kk, mä halun juoda

No se on sinun valintasi sitten. Olet sitten ikuisessa velkaloukussa. Turha valittaa velasta jos et sitä halua maksaa. 

maksan mitä pystyn!

Pystyisit maksamaan enemmän, mutta kun et halua. Valitset juopottelun ja autonromun mieluummin. 

Ajattelepas, jos luopuisit molemmista niin sitten lainan maksettuasi ja hieman vielä säästettyäsi voisit ostaa sen kivemman autonkin. 

Vierailija
208/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika psykologille. Vaikka työterveyden kautta. Sano syyksi ahdistus. 

No en mä saa totoa velkaa lyhennettyä millään

Olet ottanut velkaa ajatuksena maksaa takaisin, mieli nyt muuttunut?

Lyhennät ja lyhennät ja lopulta ne on maksettu.

Tsemppiä.

tajuatko maksan pelkkiä korkoja pääoma niin pieni ei se lyhene

Sitten maksat isompia eriä, pöljä. Panet tilipäivänä ylimääräisen lyhennyksen luottotilille. Jää sekin raha hyödyksi eikä mene kurkusta alas.

Kyllä haluan välillä juoda

Harvinaista. Rehellinen alkoholisti.

Alkoholistit yleensä kyllä myöntävät että alko maittaa. He tosin käyttävät ilmaisuja "juon koska tykkään oluen mausta" , "saan kai minä nyt kavereiden kanssa pari ottaa" ja "en ole koskaan ollut pois töistä joten en ole alkoholisti", mutta jos kaikki käteenjäävät tulot menee kurkusta alas, kyllä he ovat alkoholisteja.

Keksisipä joku oikeasti tepsivän keinon lopettaa alkoholismi. Joku myrkkykapseli olkavarteen ihon alle ja alkaa jo viinan hajukin inhottaa. Antabuksessa on se ongelma, että se pitää itse ottaa joka päivä ja ottaako juoppo?

Vierailija
209/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo mutta romulla kun ajat tuola se syö kyllä sun itsetunnon ja ramasee lisää kun toiset ajaa hienoilla autoilla ihmettelen miten ihmisillä on varaa hienoihin atuoihin nykyää kun on työttömiä paljon

Se mitä muut ja sinä ajaytelee autostasi, on tässä nyt sivuseikka. On hyvä, jos sulla on toimiva kulkupeli sentää, että pääset töihin. Sinun pitää keskittyä miettimään miten sast maksettua velat pois. Miten saat vähennettyä kulujasi, jotta velat lyhenee. Tilaa aika velkaneuvojalle.

Allu pääsisi töihin myös julkisilla tai pyörällä. Ei asu kovin kaukana. 

Ihan omia, typeriä valintoja nämä ovat. Allulla olisi kaikki mahdollisuudet tehdä hyviäkin valintoja, mutta ei niitä kuitenkaan tee. 

Vierailija
210/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Älykkyyttä ei mitata itse vaan sen mittaa neuropsykologi. Jo se, että menee halpaan ja testaa itseään netissä, kertoo, ettei ole häävit hoksottimet.

Vierailija
211/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 650 kuussa velkojen lyhennyksiin, minimilyhennykset kaikissa. Vuokraan yli 500. Tulot reilun tonnin. Yritän sinnitellä.

Eri

Vierailija
212/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu haluaa vain ulista. Ei se oikeasti halua mitään muuta kuin ruikuttaa ja ryypätä. Se on eläin, refleksivetoinen kastemato.

Vierailija
213/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy auto ja pyöräile töihin. Sillä saat jo velkaa lyhenemään nopeammin. Lopeta myös juopottelu niin rahaa alkaa jäämään ja saat velankin joskus maksettua. 

Ja kas näin Allu myy autonsa ja ryyppää rahat. Haha, ei kannettu äly aivoissa pysy. Miehet on ihan itse kehitelleet kaikki ongelmansa.

en todellakaa myy autoa se on tärkeä ja siihen menee aika vähän rahaa 

Laskepas, Allu kaikki autosi kulut vuoden ajalta. 

-verot

-parkkeeraus 

-huollot 

-bensa

-vakuutukset 

-renkaat 

-arvonalenema

Siitä pääset alkuun taloutesi ymmärtämisessä. 

Allu, laske nämä. Sinulle olisi suuresti hyötyä hieman ymmärtää talouttasi paremmin. 

Auton pitäminen on kallista, siihen menee tuhansia euroja vuodessa vaikka auto olisi kuinka halpa räpsykkä. 

Vierailija
214/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattoi olla 72 myös. Rajoilla se kuitenkin oli. 

Kun se yksi toope aina mesoo miesten saavutuksista, se unohtaa, että puolet miehistä on ihan helvetin tolloja. Ja ne fiksummatkin miehet on sumeilematta varastaneet omiin nimiinsä naisten tekemät keksinnöt. Esimerkiksi suurimman osan niistä, jotka mahdollistavat tietotekniikan ja langattoman tiedonsiirron sekä internetin olemassaolon, avaruuslennot, geeniteknologian.

Vierailija
215/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso youtubesta; Lyxfällan vad är ränta.

Se ei tiennyt mikä on korko,

Maksoi pikalainalla halvempaa pankkilainaa, ei tajunnut eroa. 

Eli toimi kuten valtiovarainministerimme Riikka Purra 2023: vaihtoi valtionvelkojen korot korkeammiksi.

Vierailija
216/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on sinun valintasi sitten. Olet sitten ikuisessa velkaloukussa. Turha valittaa velasta jos et sitä halua maksaa. 

maksan mitä pystyn!

Et maksa lähellekään sitä mihin pystyisit, vaan ryyppäät mieluummin kuin lyhennät velkaa. Etkö sinä raukka tajua, että voit ihan itse maksaa lyhennystä enemmän kuin laskusssa lukee? Osaatko edes käyttää mobiilipankkia? Siellä voit ihan itse räplätä lyhennyserät isommiksi tai maksaa ylimääräisiä lyhennyksiä aina kun sulla on rahaa. 

Allu taitaa olla näitä käteisjankuttajia. Nostaa automaatista ja kantaa setelit suoraan baariin.

Vierailija
217/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta huomaatteko yhden asian? Meillä kaikilla heikkolahjaisilla on ajokortit.

Hirveää. Nyt mua pelottaa kaiken maailman törpöt, väärää kaistaa ajavat kaaharit entistä enemmän.

Vierailija
218/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee 650 kuussa velkojen lyhennyksiin, minimilyhennykset kaikissa. Vuokraan yli 500. Tulot reilun tonnin. Yritän sinnitellä.

Eri

Tsemppiä!

Vierailija
219/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maksan mitä pystyn!

Et maksa. Pystyisit maksamaan paljon enemmänkin. Tällä hetkellä maksat vain sen, mitä on pakko. 

Saisit lainan lyhennettyä pois kokonaan melko nopeasti jos maksaisit kaiken, minkä pystyisit, mutta se vaatisi sen juopottelun lopettamista ja muutenkin tarkempaa taloudenpitoa. Auto pois. 

Vierailija
220/854 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on tää ihan hyvää vaihtelua siihen naisjankutukseen. Kohtahan Allu tietenkin palaa siihen kun asioidensa hoitaminen olisi liian ikävää ja ryyppääminen kivempaa. Joko on uusi ketju pystyssä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi