Mä tulen jo ihan hulluksi mua ramasee ahdistaa ja turhauttaa iso velkakierre ja velkani
Kaikki kokeiltu ei saa yhdistelylainaa et maksaisin vain 1 lainaa, nyt maksan 3 lainaa ja velkaa on kohta 50 tonnia ja töitä vakituisesti on, mutta tää tilanne vaikuttaa mun elämään niin että ihmisetkää ei jaksa mua enää, en tiedä mitä tehdä enää, haluaisin vaan velkajärjestelyyn.
Kommentit (854)
Vierailija kirjoitti:
Mikset käytä julkista liikennettä. Halvempaa kuin auton omistaminen.
Polkupyörä on vielä halvempi. Nykyään hyvätuloiset usein pyöräilevät töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun ikäset ja nuoremmat ajaa tuola bemareilla ja näyttää olevan hyvinkin asiat, mua kyllä niin ramasee, mä ajan 800 romulla ei tommosta auto oo ees kellään, asun kai vähän vääräs paikas
Eli sun suurin ongelma on ettei sulla ole bemaria, suosittelen kasvamaan aikuiseksi. Sun asenteella velkaannut vaan lisää.
Romullako sit pitäs ajaa?
Sillä ajetaan mihin on varaa.
Hävettää olla tässä pisteessä naisetki nauraa ku romulla ajaa
Ei autoa ollenkaan on tyylikkäämpää kuin romu auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun ikäset ja nuoremmat ajaa tuola bemareilla ja näyttää olevan hyvinkin asiat, mua kyllä niin ramasee, mä ajan 800 romulla ei tommosta auto oo ees kellään, asun kai vähän vääräs paikas
Miten niin ramasee?
Ehkä se nukahtaa rattiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ramasee?
Koska en halua ajaa romulla 41 v
Ramaiseminen tarkoittaa sitä, että sinua nukuttaa.
Jos pelaamisen on mennuyt 20 000 niin mihin ne loput rahat on käytetty? Jos kerran saat palkkaakin? Mitä olet hakkkinut velaksi? Oli mitä tahansa niin myyt pois ja sijoitat nekin rahat sen kalleimman rahan ja kovimman koron lainan maksamiseen. Se ekana pois ja sitten toinen, tee niin kuin tässä on jo neuvottu.
Ei kannata tavoitella sellaista elintasoa ja elämäntyyliä, mihin ei ole rahaa kuitenkaan pitkässä juoksussa.
Velipoika hankki ulkomaankeikan jälkeen verovapaasti hienon auton, jossa oli 80 litran tankki. Tämä bensatankin koko teki hänelle selväksi todella nopeasti, että tämän hintaluokan auto ei voi olla hänen tuloluokalleen tarkoittu. Tankkaaminen täyteen vei hänen käyttövarastaan niin ison osan, ettei siinä vaan ollut mitään järkeä.
Sulla taitaa olla vähän samanlainen tilanne, vaikkei ehkä kirjaimellisesti olekaan bensatankista kyse. Ehkä ostelet kalliita elektroniikkaa kämpille, hienon blenderin, muka-tärkeitä ja ylihintaisia lenkkareita ja jotain lippiksiä?? Kun sulla ei niihin nyt vaan ole varaa. Ei nyt eikä seuraavaan 5 vuoteen. Että se pitää nyt ekana sun sisäistää.
Vierailija kirjoitti:
Voitko mennä asumaan vanhemmillesi vuodeksi? Lyhennät sitten säästyneillä vuokrarahoilla lainojasi. Saisit varmaan koko luottokorttivelan maksettua vuodessa.
Älä unta näe. Me ei oleta miesvauva Anton Ekmania takaisin nurkkiimme haisemaan.
-Antonin isä ja äiti
Vierailija kirjoitti:
Miksi et pyydä apua sun vanhemmilta? Miksi et voi myöntää heille rehellisesti sitä, miten olet sössinyt asiasi? Miksi yrität esittää parempaa ihmistä kuin todellisuudessa olet? Miksi pinta on sinulle niin tärkeää? Asuinalue, hieno auto, ulosoton välttäminen, ammattiavun hakemattomuus.
Ei ne auta minua ne on kertonut mulle
Vierailija kirjoitti:
Meinaa jo seota jo pahasti kun ei ymmärrä miten tätä velkaa on tullut näin paljon
Ota iisisti nyt.
Tuo summa minkä mainitsit, se ei oikeasti ole paljon mitään. Varsinkin kun sinulla on työpaikka. Ihmisillä on isompiakin valkoja mistä on pikkuhiljaa selvitty ja sen jälkeen opiksi otettu, koska oppirahat maksettu.
Liian moni on joutunut kuseen ihan toisen ihmisen vuoksi ja maksaneet siitä mistä joku toinen vei hyödyn ja petti takaajan jättäen kuseen.
Näitä on kuule paljon. Eli hyvä jos olet ainakin saanut nauttia niistä asioista mistä velat on kertyneet. Nyt on takaisin maksun aika.
Siitä on moni selvinnyt , sinä selviät myös. Ymmärrät että on olemassa pajhimpiakin asioita joista ei maksamalla selviä.
Jos velasta on annettu tuomio, se vanhenee 15 vuodessa muutenkin. Sen jälkeen sitä ei voi periä.
Aina kannattaa soittaa ja neuvotella /varata aika maksuttomaan talous- ja velkaneuvontaan mitä järjestää Kunnan oikeusaputoimisto.
Saa perspektiiviä omaan tilanteeseen sen sijaan että hautoo asioita yksikseen ja säikyttelee itseään ajattelemalla että ei (muka) selviä eteenpäin elämässä koska on velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hanki itsellesi kehitysvammaisuudesta diagnoosi. Sitten saat apua.
Tämä olisi Allulle hyvä neuvo. Sitten saisi apua ja velat maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Jos pelaamisen on mennuyt 20 000 niin mihin ne loput rahat on käytetty? Jos kerran saat palkkaakin? Mitä olet hakkkinut velaksi? Oli mitä tahansa niin myyt pois ja sijoitat nekin rahat sen kalleimman rahan ja kovimman koron lainan maksamiseen. Se ekana pois ja sitten toinen, tee niin kuin tässä on jo neuvottu.
Ei kannata tavoitella sellaista elintasoa ja elämäntyyliä, mihin ei ole rahaa kuitenkaan pitkässä juoksussa.
Velipoika hankki ulkomaankeikan jälkeen verovapaasti hienon auton, jossa oli 80 litran tankki. Tämä bensatankin koko teki hänelle selväksi todella nopeasti, että tämän hintaluokan auto ei voi olla hänen tuloluokalleen tarkoittu. Tankkaaminen täyteen vei hänen käyttövarastaan niin ison osan, ettei siinä vaan ollut mitään järkeä.
Sulla taitaa olla vähän samanlainen tilanne, vaikkei ehkä kirjaimellisesti olekaan bensatankista kyse. Ehkä ostelet kalliita elektroniikkaa kämpille, hienon blenderin, muka-tärkeitä ja ylihintaisia lenkkareita ja jotain lippiksiä?? Kun sulla ei niihin nyt vaan ole varaa. Ei nyt eikä seuraavaan 5 vuoteen. Että se pitää nyt ekana sun sisäistää.
Koska oelasin tajuatko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska oelasin tajuatko
Autoon. Baareihin. Elämiseen. Auton korjauksiin. Maksullisiin naisiin.
Velka on veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa.
T.Mauri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika psykologille. Vaikka työterveyden kautta. Sano syyksi ahdistus.
No en mä saa totoa velkaa lyhennettyä millään
Olet ottanut velkaa ajatuksena maksaa takaisin, mieli nyt muuttunut?
Lyhennät ja lyhennät ja lopulta ne on maksettu.
Tsemppiä.
tajuatko maksan pelkkiä korkoja pääoma niin pieni ei se lyhene
Sitten maksat isompia eriä, pöljä. Panet tilipäivänä ylimääräisen lyhennyksen luottotilille. Jää sekin raha hyödyksi eikä mene kurkusta alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kehitysvammainen vaan oppimisvaikeus!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bank norwegian anto 10 tuhatta lisää lainaa ja otin ja korot olivatkin katastrofi
Onhan tämä huvittavaa. Välillä Allu pieraisee tänne ketjuja joissa ihmettelee miksi ei kiinnosta naisia, vaikka hänellä on KAIKKI hyvin, kaksi työpaikkaakin, vaikka hän on pitkä ja komea. Rahaakin on bailata yökerhoissa. Ei vain ymmärrä nirsoja naisia.
Vierailija kirjoitti:
Lopetat vain maksamisen. Sitten joudut ulosottoon etkä maksa niitäkään. Sitten sinulta aletaan pidättää suoraan palkasta tietty osuus ja jätetään vain suojaosuus. Niin sitten elät, kunnes ulosottovelat kuittaantuneet. Luottotiedot menee, mutta onko se yhtään pahempi asia kuin tilanteesi nyt?
Luottokorttivelka menee tililtä automaattisesti minimierinä. Allu-Antonin ongelma on että hän ei tajua maksaa ylimääräisiä lyhennyksiä tilipäivinä vaan varaa itselleen käyttörahaa ryyppäämiseen. Silloin se pieni käteen jäävä tili tosiaan menee ryyppäämiseen eikä luotto lyhene koskaan. Luottokorttivelka on maailman kalleinta velkaa, siinä on kiskurikorko. Siksi kannattaisi lyhentää niin paljon kuin sielu sietää. Allu pärjää muutaman kuukauden kaurapuurolla jos niin päättää, niin on muutkin tuossa tilanteessa tehneet. Kaikki paukut velan lyhentämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika psykologille. Vaikka työterveyden kautta. Sano syyksi ahdistus.
No en mä saa totoa velkaa lyhennettyä millään
Olet ottanut velkaa ajatuksena maksaa takaisin, mieli nyt muuttunut?
Lyhennät ja lyhennät ja lopulta ne on maksettu.
Tsemppiä.
tajuatko maksan pelkkiä korkoja pääoma niin pieni ei se lyhene
Sitten maksat isompia eriä, pöljä. Panet tilipäivänä ylimääräisen lyhennyksen luottotilille. Jää sekin raha hyödyksi eikä mene kurkusta alas.
Kyllä haluan välillä juoda
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bank norwegian anto 10 tuhatta lisää lainaa ja otin ja korot olivatkin katastrofi
Luottolaitokset pitäisi saattaa vastuuseen siitä että myöntävät lainaa laskutaidottomille.
Et saa niin. Paitsi pääsemällä velkajärjestelyyn. Kai sulla jo on aika velkaneuvojalle? Ellei ole niin varaa:
https://www.oikeuspalveluvirasto.fi/yhteystiedot/talous-ja-velkaneuvont…
Ja toinen konsti on hommata itsesi paremmin palkattuun työhön.
Ehkä sun kannattaisi myös hommata itsellesi edunvalvoja, joka säännöstelee rahankäyttöäsi. Et pääse enää lärväämään, röökaamaan ja pelaamaan vaan kaikki raha menee velan lyhentämiseen ja asialliseen käyttöön.
https://dvv.fi/nain-haet-itsellesi-edunvalvojaa
Lopeta vonkuminen täällä. Roikut pakkomielteisesti naishaaveissa koska et halua korjata ongelmiasi.