Mä tulen jo ihan hulluksi mua ramasee ahdistaa ja turhauttaa iso velkakierre ja velkani
Kaikki kokeiltu ei saa yhdistelylainaa et maksaisin vain 1 lainaa, nyt maksan 3 lainaa ja velkaa on kohta 50 tonnia ja töitä vakituisesti on, mutta tää tilanne vaikuttaa mun elämään niin että ihmisetkää ei jaksa mua enää, en tiedä mitä tehdä enää, haluaisin vaan velkajärjestelyyn.
Kommentit (854)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisetkaa tykkää jos mies on velkaantunut.
Ei niin. Emme myöskään tykkää vähä-älyisistä jankuttajista.
En jankuttanut nuorempana olen vain sössinyt asiani
Etkö sinä tiedä mitä ramaseminen tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
mun ikäset ja nuoremmat ajaa tuola bemareilla ja näyttää olevan hyvinkin asiat, mua kyllä niin ramasee, mä ajan 800 romulla ei tommosta auto oo ees kellään, asun kai vähän vääräs paikas
Miten niin ramasee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun ikäset ja nuoremmat ajaa tuola bemareilla ja näyttää olevan hyvinkin asiat, mua kyllä niin ramasee, mä ajan 800 romulla ei tommosta auto oo ees kellään, asun kai vähän vääräs paikas
Miten niin ramasee?
Koska en halua ajaa romulla 41 v
Vierailija kirjoitti:
Meinaa jo seota jo pahasti kun ei ymmärrä miten tätä velkaa on tullut näin paljon
Ei ymmärrä?!? Ethän sinä ole oikeustoimikelpoinen kun et ymmärrä elämän perusasioita etkä osaa hoitaa asioittasi, herrajumala. Miten tuollainen bimbo saa olla vapaalla jalalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ramasee?
Joo joo, mutta tiedätkö sinä mitä ramaseminen on.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista jos lainat ramasee, tavallisesti se tila tulee aterian jälkeen alkaa väsyttämään.
Ja silloin nukutaan pikku päikkärit.
Miksi et pyydä apua sun vanhemmilta? Miksi et voi myöntää heille rehellisesti sitä, miten olet sössinyt asiasi? Miksi yrität esittää parempaa ihmistä kuin todellisuudessa olet? Miksi pinta on sinulle niin tärkeää? Asuinalue, hieno auto, ulosoton välttäminen, ammattiavun hakemattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Listaa muut menot. Millainen sähkösopimus? Millaiset puhelin/nettimaksut?
Onko muita säännöllisiä maksuja? Onko lehtitilauksia? Käytkö ravintoloissa tai baareissa. Noihin saattaa mennä niin paljon ylimääräistä että vuoden tai parin kituuttamisella säästät useita tonneja.
Nämä neuvot ovat ihan turhia. Allu ryyppää kaksi kertaa viikossa ihan vain siksi kun ahistaa ja ramasee ja hän HALUAA JUODA.
Sun auto on sun pienin ongelma. Oisko parempi ilman autoa niin ei tarvi verrata muihin. Autottomuus on nykyajan trendi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Listaa muut menot. Millainen sähkösopimus? Millaiset puhelin/nettimaksut?
Onko muita säännöllisiä maksuja? Onko lehtitilauksia? Käytkö ravintoloissa tai baareissa. Noihin saattaa mennä niin paljon ylimääräistä että vuoden tai parin kituuttamisella säästät useita tonneja.
Baareihin voi mennä 200 euroa kk
Ei voi mennä, kerta rahat ei riitä velkojen maksuun!
Nyt lopetat sen baarissa juoksemisen. Siitä saat 200e/kk lisää lyhennyksiin. Todennäköisesti säästät vieläkin enemmän, koska oheiskulut (aloittelujuomat, kyydit, mättöruuat baarin jälkeen tai krapulaan).
Selkä suoraksi nyt ja vastuu omista tekosista! Eikä sillä ole v*tunkaan väliä, jos muut ajaa bemareilla. Ehkä ne on velkaantuneet niiden autojensa takia? Kaikki ei ole sitä, miltä ulospäin näyttää!
Ja hei, jos sillä kotterolla on nolo ajaa, niin myy se pois! Saat rahaa ja säästät satoja euroja bensakuluissa, vakuutuksissa, veroissa, katsastusmaksuissa, renkaissa, huolloissa/korjauksissa ja pysäköintimaksuissa. Ne kaikki vähentää kivasti sitä sun velkataakkaa!
Myy auto ja pyöräile töihin. Sillä saat jo velkaa lyhenemään nopeammin. Lopeta myös juopottelu niin rahaa alkaa jäämään ja saat velankin joskus maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ramasee?
No älä aja. Myy pois ja käytä rahat lainanmaksuun. Ja luuletko ihan tosissasi, että kaikilla, jotka ajaa hienolla autolla, on oikeasti siihen varaa? Ei ole. Näyttää vaan siltä.
En tiedä, mitä murrealueelta tai sitten apukoulusta ja sopeutetusta opetuksesta ap:n kirjoitustaidot on tulleet, mutta ramasee tarkoittaa väsymystä ja laiskotusta, semmoista yleistä velttoa ja saamatonta olotilaa.
Miten auton ajaminen voi ramasta? Mitä se oikein tarkoittaa? Ajaa autoaan puoliunessa, voipuneena?
Vierailija kirjoitti:
joo mutta romulla kun ajat tuola se syö kyllä sun itsetunnon ja ramasee lisää kun toiset ajaa hienoilla autoilla ihmettelen miten ihmisillä on varaa hienoihin atuoihin nykyää kun on työttömiä paljon
Hankkiudu eroon siitä romusta. Huollot, vakuutukset, renkaat, verot, jne jää sitten lisää lainojen maksuun. Auton pitäminen on kallista vaikka se romu olisikin.
Eipä se velka lyhene, jos korot on kovat. Varaa aika velkaneuvojalle tai soita takuusäätiöön. Itse päästi aikoinaan ulosottoon saman summan ja kohta on voiton puolella. Tein kovasti töitä.
Hanki itsellesi kehitysvammaisuudesta diagnoosi. Sitten saat apua.
Vierailija kirjoitti:
Ei tällästä jaksa kun ei saa mitää autoakaa ku velka on esteenä
Kuulostat 5-vuotiaalta. Auto on täysin merkityksetön. Turha ja kallis rahareikä.
Voisit esim. kuolla